• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Sally8585

Jag och sambon planerar för en trea. Hans första barn dock. Jag hade ppiller mens den 17/1 som höll i sig i 5 dagar. Anar att jag hade ÄL i veckan som var. Nu hoppas jag på att det tagit sig :) Har molvärk varje morgon. Tycker byxorna känns obehagliga i midjan, men har en känsla av att jag inbillar mig bara ;) Ska testa mig nästa helg. Har BIM enligt mig själv 14/2, men man vet ju inte om kroppen strular efter ppiller heller.

• chiqita

Sally: det kan ju gå fort med, men har hört att 6 mån-1 år inte är ovanligt det heller.. Hoppas mensen uteblir dock

• Sally8585
    chiqita skrev 2014-02-02 13:28:48 följande:

Sally: det kan ju gå fort med, men har hört att 6 mån-1 år inte är ovanligt det heller.. Hoppas mensen uteblir dock smile1.gif

Båda mina barn är till direkt efter ppiller stopp. Hann inte ens få min riktiga mens, haha. Men det är 4 år sen. Så man vet ju inte om kroppen tänkt annat denna gång :) Jag har ingen stress, det blir när det blir men det är ju så spännande :) hihi
  • minahjärtan0609
    chiqita skrev 2014-02-02 12:54:09 följande:
    Tror min kropp tror att den är gravid.. I natt sov jag dåligt då jag hade samma typ av höftont som när jag var gravid med Hugo, blodtrycksfall när jag reser mig hastigt, vaknat 6 och sju i helgen utan väckare för att måsta gå på toaletten!! Tror verkligen inte att jag skulle kunna vara det så snart efter jag tog ut staven, men det är klart jag funderar liiite, i a fall nu... :-/
    Va spännande! Kanske är du gravid, kan du hålla dig ifrån att testa?
  • chiqita

Minahjärtan: ja än så länge inga problem. Vet att kroppen kan luras och jag tycker inte om att bli bevisat lurad

• minneli

Hej! Har två barn, ett som är 4 år och ett som fyllde 1 för två veckor sedan. Är så sugen på ett till barn men samtidigt är jag så osäker på om vi klarar av tre barn? Men om jag ska ja ett till vill jag ha det nu:)

• uteungar

Jag ska till Bm den 18 feb och går sambon med på det så tar jag också ut spiralen då. Ska ha mens några dagar senare så det skulle väl passa perfekt. Det är svårt att få tid har och den tid jag har nu har jag fått vänta nästan 5v på. Vi kommer inte försöka då utan väntar ett tag. Någon som tagit ut spiral? Hur känns det? Jag kände inget när hon satte in den.

• Titt ut
    chiqita: Hur var denna natt? Riktigt kul om du redan är gravid!  :) När har du BIM?

Jag har inte riktigt kommit in i gravidtänket än då vi ska vänta ända till augusti innan vi börjar, känns som en evighet dit!! Inga fler som ska vänta så länge? Jag kommer vilja att sommaren ska gå fort detta år :)

minneli: Jag tror det är vanligt att tänka så och funderar mycket själv på det också. Men jag hart märkt att ju mer tiden går från att vi började prata om att skaffa ett tredje barn desto mer suddas dessa tankar ut. Vad jag har hört så är det lättare för sig själv att anpassa sig till tredje barnet än vad det var med andra. 

Sally8585: Vad spännande! Då är det "bara" att vänta. Jag kommer ihåg med mina tidigare graviditeter hur jobbigt det var att vänta, känns som att det är det ända man gör den första tiden. Väntar och känner efter :)
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)