• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minahjärtan0609

Jag har börjat med folsyra nu. Sen tänker jag med föra statistik över mens och så, sen hoppas jag att det går fort! Jag har haft två fantastiska graviditeter så jag ser fram emot att få vara gravid igen.

Det är för övrigt inte särskilt roligt att åka och jobba nu när det är så kallt och mörkt. Barnen är trötta på mornarna och jag irriterad och trött. Hade varit underbart att vara föräldraledig nu Skrattande 

• SommarDahlia

Jag har inte ätit p-piller eller nåt annat sen förra graviditeten.. Lite trist men jag ville inte stoppa i mig något när jag visste att vi eventuellt ville ha en till såsmåningom. Vi har egentligen bestämt att vi ska börja i april men idag blev jag sugen på att köra igång, fast jag ändra mig när jag insåg att bebisen kunde kommit på vårt största barns födelsedag... Kanske nästa månad ? :)

• SommarDahlia

Jag tror att oron lite kan bero på att man förväntas ha två barn men ett tredje, eller fjärde är inte lika självklart...

Mina tidigare graviditeter har varit relativt dryga så jag ser verkligen inte fram emot 9 kräkiga månader men vad gör man inte för att får upp en kladdig liten bebis på magen :)

• chiqita

Sommardalia: ser inte heller fram till det och efter förra graviditeten var jag fast besluten att det var sista gången, men när jag börjat se hur kul de två har det med varandra kom jag på andra tankar. Om jag så spyr i 9 fulla månader, om jag så blir lika slut i kroppen efteråt, blir det ändå värt det när/om jag får en liten bebis på magen och när syskonen kan glädjas över sällskapet. Kanske t o m kan tänka mig fyra

• novsep

Hej!
    Jag är ny i tråden och tänkte hänga på er :)
    Jag o min man har också bestämt oss för att skaffa en trea. Vi har en nov 10 och en okt 12.
    Känns väldigt pirrigt och väldigt nervöst och lite oroligt. Med ettan kände jag likadant men inga såna känslor med tvåan, skumt.
    Vi vill ha en trea, det har vi sagt hela tiden, så det ser jag framemot :)
    Inte heller jag är särskilt bra på att vara gravid, har drabbas av hyperemesis båda graviditeterna och legat inlagd några gånger och det blir väl samma sak denna gången. Men det är det värt ❤

Vi tänkte också börja i april

• minahjärtan0609

Välkommen novsep! Ännu en som vill börja i april, spännande. Jag fick också lust att börja nu men precis som du SommarDalhia då skulle jag säkert pricka in mitt äldsta barns födelsedag. Ett dec barn är jag inte så sugen på om det inte råkar bli så. Det är så mycket i dec med alla avslutningar, lucia, och själva julen då. Men från och med jan är det fritt fram när det än blir!

Skönt Sommardahlia att du inte behöver omställa dig från piller. Jag har inte haft svårt tidigare men nu har jag en annan sort så vi får se hur fort kroppen kommer i ordning. 

• Nötcreme

Men om jag har räknat rätt så om man blir gravid i april så blir det ett Januari barn? :)

• chiqita

Novsep: Välkommen in!

Nötcreme:
     April, ja det borde bli ett januaribarn, eller februari, beroende på när man blir gravid i april och om bebis kommer i beräknad tid, annars blir det kanske december- eller februaribarn..

Vi har tänkt börja jobba aktivt för det i April-Maj tror jag, men vi har som sagt inte tänkt att skydda oss så blir det innan blir det.

I dag fick jag plötsligt en extremt molande värk i magen. Tyckte mig känna igen det men som något som jag kände för väldigt länge sedan. Då slog det mig, det är ju så här jag brukar känna innan mens, dock var det sommaren 2011 senast Får se om kroppen verkligen är på väg att hitta tillbaka nu. Ingen blir väl gladare än jag i så fall. Var ju lite orolig för tidigt klimakterie då min kusin gick in i det när hon var 37-38 omkring, själv är jag ju 36 så orostankarna har klart funnits där. Nu är jag liiiite lugnare.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • minahjärtan0609
    Nötcreme skrev 2014-01-24 19:43:08 följande:
    Men om jag har räknat rätt så om man blir gravid i april så blir det ett Januari barn? :)
    Ja så har jag också tänkt Skrattande Sen blir det vad det blir och det är ok, för tidigt född, över tiden osv...
  • SH1980

Jag har ett decemberbarn och ett aprilbarn. Är själv född i april. Föredrog att få barn i december, men om barnet får välja så är nog vår eller sommar att föredra. Själv var det viktigt att fylla innan sommaren vid 2 tillfällen. 18 och 20 år. Nu hade jag fördragit att fylla sent på året. Vi har aldrig tänkt på det utan vi har kört igång när vi varit redo och båda tog sig på första. Får väl sikta på mittemellan denna gång. Ett augustibarn? Försent!

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)