• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • SH1980

Vi bygger just nu hus och vi har ritat det gör att om 4-6 år bygga ut det så plats får vi. För oss handlar det om att det känns som om vi äventyrar vårt fina liv. Tankar om att den tredje inte skulle må bra tex. Så bör man inte tänka, jag vet. Sedan handlar det om livet generellt. Vi vill ju resa mer, barnen kommer att ha intressen, läxor och annat som tar tid. Samtid

• SH1980

Samtidigt är vi redan inne i karusellen och älskar familjelivet med allt vad det innebär. Vi har sällan behov av egentid. Vi saknar varandra, men allt har sin tid. Relationen mellan mig och sambon är riktigt bra så varför inte?

• Titt ut

minahjärtan0609: ja så har jag också funderat på om oron kan ligga i det att man redan har det så bra, vågar man "störa" det. Min magkänsla säger och hjärtat säger att jag vill ha en till. Bara så läskigt att ge sig in en ny värld igen Glad

Många tankar är det på allt runtomkring men det brukar ju lösa sig, Vi tänker nog lyssna på vårt inre och lita på att resten faller på plats sen som det gjorde med våra andra barn. Vi kommer nog ångra det senare i livet annars.

Chiqita: Jag har också tänkt att jag bara skulle ha två men efter andra barnet så hände det något inom mig, tanken har alltid funnits där sedan dess.
    Tanken om tvillingar har dykt upp, men jag har blundat lite för den tanken. Det är nog lite panik känsla över det men händer det så får vi lösa det också. Jag visste inte att sannolikheten ökar med åldern. Jag är 33 år.

SH1980: Ja varför inte! Glad 

• chiqita

SH1980: Bara att köra på

Nu har nog hormoner börjat spela runt i min kropp. Kallade mig Hormonstinn förut så hormoner har nog alltid snurrat runt i min kropp och det verkar som att de gör det fortfarande. Hoppas att det är ett positivt tecken. En annan sak som fått extremt fäste i mig nu är att jag vill bli gravid, nu på en gång. Konstigt att det bara kommit över mig så där men jag skyller väl även detta på hormoner.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Nötcreme

Hej.

5 barnsmamma och vi planera en 6:à ;)

Sista är född april -13

Vi tänkte börja efter mars mensen.

• chiqita

Välkommen Nötcreme!

Någon som vet hur snart kroppen kan hitta tillbaks efter man tagit ut staven. Läst att hormonerna går ur kroppen direkt.. Har massor av känningar i magtrakten, minns inte att det var så sist.. Kanske får man starkare känningar efter två graviditeter..

• SH1980

Nötcreme - Å vi velar kring 3! Har också en aprilbebis 2013.

• gladamamsen

Hej!Vill också va med här.Vi börjar bygga hus isommar och det e väl enda hindret just nu..om det är ett hinder?vi velar men vill ha ett till barn..gärna isamma runda då vi ändå e in iruliansen..jag fyller30 iår ochmannen fylldeföra året,vi har två barn födda2010juni och 2012januari..1,5års skillnad så sonen som justfyllt två är ju stor han nu ifall de blir en trea..;)jag vill ha lite andra tankar..vill gärna diskutera med andra också..då brukar de egna besluten stärkas en aning ;)vi tänktebörja imars..om vi vågar nudå ;)

• minahjärtan0609

Va kul att vi är så många med samma tankar. Vi har bestämt oss. Finns inga tvivel. Längtan är starkare än oron och vi tror att det kommer att stärka oss som par och familj. En människa till att älska är ju en fantastisk lyx och jag känner mig lyckligt lottad som får vara med om detta en gång till.

Jag äter denna kartan ut med p-piller sen får vi se hur kroppen vill. Båda mina barn har blivit till på fösta försöket så vi räknar med att det kan ske igen, samtidigt som jag är 5 år äldre nu och det kan ju påverka. Tror att första riktiga försöket blir i april. Sen är planen att låta det ta den tiden det tar utan stress och utan ägglossningstester. 

Är det någon mer än jag som kommer att ha en glapp mellan de tidigare barnen? (sladdis)? 

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)