• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

I morrn är det fyra veckor sedan stavuttag. Mår mer eller mindre lika murrigt som jag känner det i magen. Haft mer höftproblem, nästan halsbränna. Tror dock inte att det ens finns en chans att det tagit sig. Tror bara att kroppen bråkar som sist. I tillägg fick jag veta att vi är betydligt färre än vi trodde på jobbet, vilket betyder att det finns en risk att jag snart får gå, eller inte. Jobbar på IT och färre folk

• chiqita

Är det samma som färre att supporta. Känner mig så förvirrad. Söka nytt jobb och kanske bli gravid snart? Vänta och se vad som händer eller söka direkt? Vänta helt med att försöka?

• Titt ut

Maajsi: Har du alltid haft samma visningsbild? Jag känner igen dig från tidigare. Jag har en dotter född 09 och en son 12.

• Titt ut

Chiqita: oj vad svårt! Tråkigt att få det beskedet nu. När får du veta hur det blir på jobbet? Har de sagt något om det? Förstår att du är osäker på hur ni ska göra nu. Fast hur det än blir så brukar allt lösa sig man hittar ett sett som fungerar.

• chiqita

Tittut: de har inte sagt något. Var jag och chefen som behövde kolla upp för ett kostnadsförslag vi ska be om. Både han och jag blev mäkta paffa när vi såg siffran. Nog för att de organiserat om. Nu är vi typ bevisat för många på IT så något kommer att hända, det tror vi garanterat. Frågan är vad och när...

• Maajsi

Titt ut: ja jag har nog aldrig bytt visningsbild faktiskt. :) haha! Jag har en dotter född 07, en son född (dödfödd) 11 och en son född 12.

• Titt ut

Maajsi: Då är det nog från våra födda 12 jag känner igen dig från...kul! :)

• SommarDahlia

Chiqitia: Det låter tråkigt med jobbet, hoppas det löser sig!

Jag sitter också i en lite krånglig jobbsits, har precis blivit uppsagd för att vi har får låg beläggning på jobbet. Löser sig beläggningsbristen så får jag såklart komma tillbaka men annars får jag söka annat. Får jag ett nytt kan jag ju inte börja med att bli gravid det första jag gör vilket känns skittråkigt! Dock är vår minsta inte två än och skulle jag få vänta med att göra bebis till höst/vinter så är det väl egentligen inte hela världen.

• novsep

Jag har samma sits. Jag jobbar inga fasta tider idagutn det varierar från vecka till vecka.
    Jag tänkte nu söka annat men tycker också det är jobbigt om man börjar med att bli gravid...
    Hur hade ni gjort? Vi kan inte vänta eftersom vi måste ha denna sgi till nästa graviditet och ledighet (brukar bli sjukskriven när jag är gravid)

• Maajsi

Titt ut: fast jag var aldrig med i en tråd för 12or så kan inte vara det :) skrev bara i trådar jag var med i när jag väntade sonen som dog. Vågade inte gå med i nya grupper då.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)