• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • MichaelaH

Hej! Vi eller jag har velat längre fram och tillbaka. Höll på ett halvår innan min man gick med på en till men då tvekade jag. Det är ju störtskönt ni när båda sover hela natten och sköter sig själva men som du säger så överlägen längtan efter en till nackdelarna. Slutade med cerazette förra helgen och hade grymt ont i magen påonsdsgfn då jag misstänker äl då. Sexade då och igår morse och nu har jag molvärk som kommer och går. Vi få se hur det hår. Lycka till.

• MichaelaH

Hej! Vi eller jag har velat längre fram och tillbaka. Höll på ett halvår innan min man gick med på en till men då tvekade jag. Det är ju störtskönt ni när båda sover hela natten och sköter sig själva men som du säger så överlägen längtan efter en till nackdelarna. Slutade med cerazette förra helgen och hade grymt ont i magen påonsdsgfn då jag misstänker äl då. Sexade då och igår morse och nu har jag molvärk som kommer och går. Vi få se hur det hår. Lycka till.

• MichaelaH

• Polarlantis

Så spännande att ni bestämt er för att köra på! Heja heja!!
    Ekonomiskt har vi ju noll möjlighet egentligen, vi går inte runt nu ju och ha en till ja det kostar ju det också och man blir inte rik på föräldrapengar :( Vill inte heller vänta då jag fyller 37 i år så det finns liksom inte så himla mkt tid! Har sökt skola och den är tre år, om jag nu kommer in... Ibland önskar jag bara att sprialen hamnat på sne och det blivit en oplanerad graviditet, så slipper jag bestäma :) Så kan itne folk ha så mkt åsikter heller!
    Är så bebissjuk just nu!!! 

• MichaelaH

Ja nu är vi förväntansfulla. Har haft molvärk och ont i magen sedan förra onsdagen och ömma bröstvårtor. Har dock tagit test som varit negativa. Häromdagen tog en sticka dom var neg, tittade ca 30 sekunder och glömde sedan bort den, när jag sedan kollade efter jobbet så var grav test positivt, vågar dock inte tro på det då jag inte vet om strecket kom inom 5 minuter. Cb test igår var neg. Om jag gissar på äl 26/4 pga maxvärden då så borde bim vara på onsdag så då är jag idag på bim-5. Tog äl test imorse som var negativt. Otålig man blir.

• Akire-84

Åh vad spännande, håller tummarna för att du får ett plus på onsdag :) låter ju livande!

• Akire-84
    Akire-84 skrev 2015-05-10 08:17:59 följande:

Åh vad spännande, håller tummarna för att du får ett plus på onsdag :) låter ju livande!

Lovande skulle det stå ;)
  • Akire-84
    MichaelaH skrev 2015-05-09 15:27:21 följande:

Ja nu är vi förväntansfulla. Har haft molvärk och ont i magen sedan förra onsdagen och ömma bröstvårtor. Har dock tagit test som varit negativa. Häromdagen tog en sticka dom var neg, tittade ca 30 sekunder och glömde sedan bort den, när jag sedan kollade efter jobbet så var grav test positivt, vågar dock inte tro på det då jag inte vet om strecket kom inom 5 minuter. Cb test igår var neg. Om jag gissar på äl 26/4 pga maxvärden då så borde bim vara på onsdag så då är jag idag på bim-5. Tog äl test imorse som var negativt. Otålig man blir.

Hur går det för dig?
  • MichaelaH

Hej.

Jodå väntar fortfarande på att något ska visa sig. Tror jag hade äl 29/4 så då borde bim varit i onsdags. Är nu på bim +4, testade neg i förrgår. Under förra veckan hade jag sjukt ont i bröstvårtorna, kunde knappt ha kläder på mig men det försvann under en natt och nu ingenting. Ingen molvärk/mensvärk, tant röd eller nåt. Det enda jag kanske inbillar mig är att jag tyckte brie osten smakade salt idag, maken sa den smaka som vanligt.

• MichaelaH

Lätt molvärk/mensvärk idag men ingen tant röd i sikte. Enl. Mina beräkningar bim + 5 idag.... ????

• Akire-84
    MichaelaH skrev 2015-05-18 14:31:44 följande:

Lätt molvärk/mensvärk idag men ingen tant röd i sikte. Enl. Mina beräkningar bim + 5 idag.... ????

Har du tagit gravtest? Låter ju lovande :)
  • chiqita

Hoppas det är en liten på väg. Om inte vet jag många (mig inberäknad) som fått sådana symptom efter pillerstopp med Cerazet (hur det nu stavas). För mig tog det 6 mån innan det plussades då men det finns ju de som plussat direkt. Hoppas du blir en av dem

• MichaelaH

Tog ett test nu på em men så klart var det negativt. Nu har jag inga kvar, tycker dock att boobsen blivit större. Fortsatt molvärk, är dock positiv för när jag har mensvärk så kan jag knappt stå upp på grund av smärtorna, därav att jag åt cerazette som gjorde att jag helt hade utebliven mens???? blir det så blir det, annars där vi väl fortsätta sexa????. Första dottern har jag en mens och sedan plus, andra tog 6 månaders innan plus.

• Polarlantis

P-piller stopp kan ge alla gravidsymptom som finns tyvärr. Men vi hoppas vidare för dig så klart!!!!

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)