uteungar skrev 2014-02-14 15:12:33 följande:
När till och med andra börjar säga till mig att personen härmar så är det väl ändå rätt illa. Det ligger ingen annan irritation förutom att jag tycker det börja bli jobbigt då det är hela tiden. Lägger jag ut att barnen börjat gå på potta så lägger ex personen ut någon timme efter att personen barn också börjat med de. Har mitt barn lärt sig skriva ett visst ord så en vecka efter har personens barn också lärt sig exakt samma ord. Skriver jag att vi har tänkt byta säng, så byter personen säng direkt. Börjar jag träna, börjar personen träna. Alltså jag skulle kunna sitta och skriva hela dagen om saker som personen härmar osv. Detta har pågått i flera år nu! Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta detta, för personen har inte direkt starkt psyke och det sista jag vill är att såra och göra personen illa :(
Du skriver ju att hon (Nu förutsätter jag att det är en hon) inte har ett starkt psyke så jag utgår från det. Jag tänker att hon kanske mår dåligt och har dåligt självförtroende och kanske också dålig självkänsla, hon vet kanske inte riktigt vem hon är verkligen är. Hon vet att du har det bra, mår bra och har många som älskar dej och då måste ju det du gör och den du är stå för något bra. Jag säger inte att hon
vill kapa ditt liv men hon är kanske alldeles tom inombords och istället för att försöka hitta sig själv så fyller hon tomrummet med att "vara dej".
Vet inte om du hängde med, det är lite svårt att förklara..
I vilket fall så hade jag inte tagit upp det med henne, jag hade låtit det vara och kanske försökt låta bli att läsa det hon lägger upp.
Hoppas det var till nån hjälp.