• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minahjärtan0609
    uteungar skrev 2014-01-30 10:06:56 följande:
    Vårt hus är på 104 m2 fördelat på ett lite större sovrum och ett mindre (som vi har). Vi får i stort sätt bara in en 180cm bred säng med ca 30cm på varje sida. Så det skulle minst sagt bli trångt i vårt sovrum. Istället har vi ganska stort i övrigt. Men jag/vi tror att vi kommer få byta till våren. Vi köper nämligen sambons mormors västerbottenshus :) som vi länge väntat på att få göra :) När har ni andra tänkt börja försöka? Eller har ni redan börjat? :)
    Ja det var ju ganska litet. men va skönt att ni flyttar till större. 

Vi börjar i april. Har precis slutat med piller och väntar mens vilken dag som helst... 
  • Nötcreme

Vi börjar efter mars mensen. Hade velat börja nu. Men har en Turkiet resa inbokad 8 sept. Om jag blir gravid direkt så är jag i vecka 22 det ska väl gå rätt bra?

• uteungar

Spännande :) om vi får byta hus kommer vi börja juni/juli :) Eftersom jag har en kurs och en praktik kvar så vill jag inte vara så långt gången i augusti. Gick upp otroligt mycket i vikt och vill inte chansa iom att jag blev så stor och otymplig sist. Hoppas verkligen inte att jag går upp 26kg denna gång och inte får ett sf-mått över överkurvan!

• SommarDahlia

Skulle det va så illa om bebisen kom i November? Är det verkligen en dålig månad att fylla år i? Gahh... Jag vill inte vänta mer nu!

• minahjärtan0609

November är ju en jättebra månad Glad (eller)... här är en till som är väldigt otålig, vill försöka nu! Min äldsta är född i november det är varken bra eller dåligt, hon har aldrig själv reflekterat över att vara född sent. Kanske kommer dessa funderingar när det börjar handla om åldersgränser. Hon har heller aldrig haft problem i skolan, även om det är ett av mina argument till att vänta. Barn födda tidigt har ju nästan ett år i försprång gentemot klasskompisarna födda sent. 

Jag fick precis mens efter pillerstopp och frågan är om jag KAN bli gravid redan denna månaden. Det sägs ju att man ska få en "riktig" mens först.  

• Sally8585
    minahjärtan0609 skrev 2014-01-31 11:53:13 följande:

November är ju en jättebra månad Glad (eller)... här är en till som är väldigt otålig, vill försöka nu! Min äldsta är född i november det är varken bra eller dåligt, hon har aldrig själv reflekterat över att vara född sent. Kanske kommer dessa funderingar när det börjar handla om åldersgränser. Hon har heller aldrig haft problem i skolan, även om det är ett av mina argument till att vänta. Barn födda tidigt har ju nästan ett år i försprång gentemot klasskompisarna födda sent. 

Jag fick precis mens efter pillerstopp och frågan är om jag KAN bli gravid redan denna månaden. Det sägs ju att man ska få en "riktig" mens först.  

Man kan bli gravid ändå :) Det har jag blivit med båda mina barn! Hihi
  • minahjärtan0609
    Sally8585 skrev 2014-01-31 11:58:37 följande:
    Man kan bli gravid ändå :) Det har jag blivit med båda mina barn! Hihi
    Okej då kan det hända att det blir farligt  
  • novsep

Åååååh va jag längtar till april, känns som om tiden står stilla!!
    Vi har en son född nov och en dotter född okt ( båda gick över tiden ca 2,5).
    Det kommer säkert att bli lite besvärligt när det handlar om åldersgränser men i övrigt så tror jag inte det är något bekymmer för dom.
    Jag är så lycklig över att ha fått två underbara barn så jag tycker inte att deras födelsemånad spelar så stor roll.

• chiqita

Tror min kropp tror att den är gravid.. I natt sov jag dåligt då jag hade samma typ av höftont som när jag var gravid med Hugo, blodtrycksfall när jag reser mig hastigt, vaknat 6 och sju i helgen utan väckare för att måsta gå på toaletten!! Tror verkligen inte att jag skulle kunna vara det så snart efter jag tog ut staven, men det är klart jag funderar liiite, i a fall nu... :-/

• Sally8585
    minahjärtan0609 skrev 2014-01-31 17:42:45 följande:
    Okej då kan det hända att det blir farligt smile1.gif  
    Haha! Varför då? :)
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)