• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minahjärtan0609
    SH1980 skrev 2014-01-24 23:25:25 följande:
    Jag har ett decemberbarn och ett aprilbarn. Är själv född i april. Föredrog att få barn i december, men om barnet får välja så är nog vår eller sommar att föredra. Själv var det viktigt att fylla innan sommaren vid 2 tillfällen. 18 och 20 år. Nu hade jag fördragit att fylla sent på året. Vi har aldrig tänkt på det utan vi har kört igång när vi varit redo och båda tog sig på första. Får väl sikta på mittemellan denna gång. Ett augustibarn? Försent!
    Vi tänkte inte heller med de tidigare två. Har ett nov barn och ett juni barn. Juni var ganska stressigt att få barn i då alla förväntade sig att vi skulle vara med på semestrar, midsommarfirande osv. Men det är en underbar tid att fira födelsedag på! November var en kanonmånad att få barn i men det var så kallt och vi var mest inne. Önskemånade hade ju varit april eller september men man kan ju inte göra en så´n beställning, det funkar ju liksom inte så Skrattande

Nu tänket jag mest att vi kan lika gärna vänta tvåmånader nu när vi är så nära. Sen spelar det egentligen absolut ingen roll när det blir. 
  • novsep

Tack alla!

Vi har som sagt ett oktoberbarn och ett novemberbarn. Båda var planerade, hoppas inte barnen blir allt för ledsna över det bör de blir äldre....
    Men nästa barn tänkte vi som sagt få i januari.
    Chiqita, det verkar ju lovande, hoppas kroppen vaknar ordentligt nu! :)

• Titt ut

Vårt första barn fick vi i oktober, 1 vecka innan min man fyller år och andra barnet i januari. Jag fyller år i april så vi tänker siktar på maj/juni med tredje.

Kul chiqita att du börjar känna igen symtomen och att det sätter fart snart. Jag slutade med mina p-piller för 10 år sen och har inte haft något annat heller sen dess.

Verklig många som ska börja i april

• Estrellitas

Hej alla i gruppen! 

Här har ni en till som lite smått planerar en 3:a Glad Har Borderline och depression så ska prata med en psykritriker om mina mediciner och gå i terapi. Men jag och mannen vill verkligen ha en trea. Det känns helt plötsligt så rätt fast jag tidigare inte alls tänkt på att skaffa fler barn. 

Undra hur det här ska sluta haha. Jag är 27 år och har en pojke född 07 och en flicka född 09. 

Har hormonstav men har alltid blivit gravid väödigt fort ( hat haft två mf också) så jag tror inte det kommer ta lång tid när jag väl tagit ut staven. 

• SommarDahlia

Hej Estrellitas!

Kan det inte bli april nu?
    Egentligen skulle jag kunna tänka mej att börja i mars om BF skulle vara i slutet på december för jag gick över 15 dagar (sattes igång) med sista barnet men samtidigt så gick förloppet väldigt fort och med navelsträngen 3 varv runt halsen kunde det gått riktigt illa om jag va hemma. Så nu funderar jag på att försöka bli igångsatt innan BF med nästa bebis för att slippa föda hemma ifall något går galet igen... och då vill jag ju inte ha BF i slutet på december :)
    Angenäma bekymmer egentligen, och vem vet hur många försök det tar innan det blir nån bebis..

Jag tror det kommer säga "swisch" och snart har vi följt varandra genom graviditeter och snack om förlossningen, namnval och sömntips :)

• Nötcreme

Jag har fött ett av mina barn hemma så jag blir igångsatt om jag vill :) om min mens är som det ska och ägglossning som den brukar och jag har sån tur och blir gravid på första försöket, som vi har blivit dom andra gr, så borde jag få bf runt 6 jan. Och så jag hoppas dom sätter i gång mig efter röda dagar :)

• novsep

Ååååh va jag längtar!!!!
    Vill börja försöka nu! Jag har blivit igångsatt m båda våra barn eftersom de inte velat komma ut. Så om man ser till det så kan vi börja försöka i mars men isf så kommer väl barnet på bf haha så vågar inte riskera!
    Jag är lite nervös att jag inte ska hinna bli gravid, jag måste va gravid senast juli.
    Första barnet tig 3 försök o andra tog på första.
    Ja vi får se, bara o hålla tummar o tår :)

• chiqita

Välkommen Estrellitas

Min svärmor sa "vilken fin planering" när vi var gravida sist. Lilleman kom ju i April 2012 och storasyster Juli 2009. Alltså, själv struntar jag egentligen helt när bebis skulle födas, viktigast för mig är att h*n är frisk. Vårt första graviditet blev vi tvungna att avsluta då hon hade grava kromosomfel, obalanserad translokation om någon vet vad det är och risken finns att det sker igen.
    Anledningen till att vi tänker 2015 är just för att vår nya bil kommer då. Känns trångt med vår passat. Min man menar dock att vi löser det på något sätt, så det är nog mest mina tankar.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)