• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

Vad kul att vi blir flera!

Jag har ju haft värsta ÄL-känningarna idag och har läst andra som fått första mens 3-4 veckor efter de tatt ut staven, så det kan ju stämma då.
    Vi är också säkra på att vi vill ha en till, om vi nu blir gravida igen Mannen har tänkt det hela tiden och jag nöjd med två, men så kom vi båda hem med andra funderingar en dag.
    Tanken är 2015 då vår nya bil kommer, men skulle vi råka få till det tidigare får det gå det med.

• Maajsi

Hänger också på här. Har en dotter född september 07, en son född oktober 2011 (Dog i magen) och en son född i november 2012. Nu är vi sugen på en till. Vi tänkte vänta till april då vi vill ha en bebis under första halvåret denna gång. Längtar som en tok. Har redan börjat med ägglossningstester eftersom jag inte har någon aning om när jag har äl. Min karta tar slut nu 30/1 så funderar på om jag ska sluta helt då så min kropp kommer igång eller om jag ska fortsätta med en ny karta fram till sista mars.

• chiqita

Välkomna Glada mamsen och Maajsi

Idag började jag plötsligt tänka, "vad har vi gett oss in på", "är vi skvatt galna?". Jo säkert helt normalt att tankar kommer och går. Antar att de kommer besöka mitt huvud lite då och då, Men vi hade ju först tänkt att det skulle bli en 2015-bebis, tänk om vi skulle lyckas tidigare, eller tänk om vi inte skulle lyckas alls. Tja, vi kan ju inte annat än försöka. Tar det lika lång tid som sist blir det nog närmare en 2017-bebis, det vill säga om vi blir gravida. 

Är det fler än vi som slutat med preventivmedel? Det sägs ju att medelsnittet för att bli gravid efter preventivt skydd är 6 månader. Så Maajsi, jag skulle nog sluta efter sista kartan och försöka vara lite avhållssam i ÄL-tider om jag var du.

• Maajsi

Chiquita: Ja, jag har pratat lite med sambon under dagen och vi kom överens om att jag ska sluta nu  efter sista tabletten. Jag har ju ältester hemma så visar det positivt så får man ju bara låta bli varandra ett tag helt enkelt :)

• minahjärtan0609

Jag slutar efter denna kartan, en vecka. Sen kör vi med försök i april.  Är såååå sugen på att sätta igång. Det är segt nu när man väntar. 

• Nötcreme

Tack :)
    Ja vi börjar efter mars mensen.
    Äter inga p piller.
    Så vi hoppas det går snabbt :)

• chiqita

Planen här är ju egentligen att börja till sommaren men samtidigt skyddar vi inget så man vet ju aldrig
    Skengravid så det skriker om det är jag i a fall. I dag har jag sprungit på toaletten hela dagen, spänner och drar i livmoderstrakten, men det är på tok för tidigt för att ens kunna vara något så det verkar som kroppen fått spel nu när jag slutade med stav. Hoppas ändå någonstans att det innebär att det kommer gå kortare tid den här gången än sist, om vi ens kan bli gravida. Vi tar inget för givet. En kusin gick in i klimakteriet innan hon blev 40 så man vet ju aldrig. 
    Kul att vi är några som får längta tillsammans i a fall.

• Titt ut

Kul att vi är några stycken!
    Vi ska inte börja förrän efter augusti mensen, känns verkligen som en evighet dit. Men vi vill gärna ha en vår/sommar bebis och att det ska vara 3 år mellan 2:a barnet och den nya. så det är bara att vänta... Känns som att vi har fullt sjå med vår yngsta just nu ändå. Han testar oss för fullt och tänjer på gränserna. Han är väl i den åldern nu Glad  Tiden kommer nog rusa på om man säger så.

Jag har nog ganska bra koll på min ÄL men kommer ändå att börja med ÄL-tester 2 månader innan bebisverkstad för att föra lite anteckningar på den. Sen har jag börjat föra anteckningar över min mens också (finns ju modernare saker som en app, men det kör inte jag med) Glad  

Sen i slutet av maj kommer jag börja äta folsyra tabletter och eventuellt järntabletter pga att jag har med båda mina tidigare graviditeter fått blodbrist och vill inte hamna där igen. Jag har nog ett lågt värde rent generellt då jag låg på gränsen på järnvärdet redan vid inskrivningen och sjönk väldigt snabbt därefter. Det var så svårt att få upp värden igen sen. Jag vill inte riskera att må som jag gjorde då. Så jag ska äta folsyratabletter och järntabletter hela graviditeten då folsyra hjälper till i processen att öka järnvärdet.

Hur har era tidigare graviditeter varit?
    Något ni vill förbättra/ förhindra denna gång om det är möjligt?

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)