Inlägg från: Maajsi |Visa alla inlägg
  • Maajsi

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hänger också på här. Har en dotter född september 07, en son född oktober 2011 (Dog i magen) och en son född i november 2012. Nu är vi sugen på en till. Vi tänkte vänta till april då vi vill ha en bebis under första halvåret denna gång. Längtar som en tok. Har redan börjat med ägglossningstester eftersom jag inte har någon aning om när jag har äl. Min karta tar slut nu 30/1 så funderar på om jag ska sluta helt då så min kropp kommer igång eller om jag ska fortsätta med en ny karta fram till sista mars.

• Maajsi

Chiquita: Ja, jag har pratat lite med sambon under dagen och vi kom överens om att jag ska sluta nu  efter sista tabletten. Jag har ju ältester hemma så visar det positivt så får man ju bara låta bli varandra ett tag helt enkelt :)

• Maajsi

Jag är 24 år :) slutade med pillrena för några dagar sedan. Fått lite brunaktiga flytningar nu så får se när tanten behagar komma. Kan då inte säga att jag saknar hon. Usch för mensvärk.

• Maajsi

hej uteungar (viplanerar09) :) måste ju vara du från tråden för 89or som var gravida? Kul att ev följas åt igen! :).

• Maajsi

Glömde svara på halva frågan. Har nyligen börjat läsa några kurser på distans och planen är att söka in till universitetet i höst. Jobbar annars som uska.

• Maajsi

Uteungar: Ja jösses den har bara sprungit förbi. vi tänkte börja försöka i april. Har slutat med pillrena nu just för att kroppen ska få komma igång till dess. Så spännande! Hoppas dom sista veckorna går fort nu.

• Maajsi

Titt ut: ja jag har nog aldrig bytt visningsbild faktiskt. :) haha! Jag har en dotter född 07, en son född (dödfödd) 11 och en son född 12.

• Maajsi

Titt ut: fast jag var aldrig med i en tråd för 12or så kan inte vara det :) skrev bara i trådar jag var med i när jag väntade sonen som dog. Vågade inte gå med i nya grupper då.

• Maajsi

Minelli: Ursäkta OT men ville bara beklaga sorgen. Jag förlorade min son i magen i oktober 2011 pga proppar i moderkakan.

• Maajsi

Vi kommer nog börja först i maj. Jag har fortfarande inte fått äl sen blödningen jag hade men det har blivit starkare så lär nog ha äl i början på månaden. Annars riskerar vi att få ännu en i slutet på året :)

När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari

Februari

Mars:
    eko my,

April

Maj Maajsi

Juni

Juli: Smulan89,

Augusti: Titt ut,

September

Oktober

November

December
  • Maajsi

Minelli; Ja, det är hemskt jobbigt och inget någon ska behöva uppleva. Förlåt för frågan men hur långt gången var du? Du behöver inte svara om du inte vill.

• Maajsi

Minneli: Jag hade tänkt fråga om du var med i fb gruppen eller inte. Såg att du var här på änglaforum så då är du nog redan medlem på fb också :)

Är det någon som vet om äl kan krångla en hel del efter att man har slutat med cerazette?

• Maajsi

Chiqita; Åh beklagar sorgen. Det är jobbigt oavsett. Blir ju ännu jobbigare för er när risken finns att det händer igen. Fick du gå länge innan du gjorde ett avbrytande?

minelli: Gruppen är hemlig. Skickar ett meddelande till dig privat här på familjeliv. Usch vilken hemsk kurator. Våran kurator vi hade först var också kass. Satt mest och kollade klockan och frågan när det nu var som vi skulle börja betala för besöken. Och prästen var ännu mer hemsk. Hon förstörde hela upplevelsen om man säger så. Blandade in hennes privata åsikter i hur vi ville göra och försökte ändra och bestämma själv över huvudet på oss vilka som skulle få se vår son och inte.

Åh, verkar inte som att äl krånglar trots allt. Fick positivt på ältestet idag så då blir det med säkerhet tidigast  i maj vi börjar. Visst är det dagen efter positivt ältest som man har ägglossning?

• Maajsi

Åh jag har börjat tveka. Funderar på om man kanske ska vänta ett tag till. Vi bor i en trea just nu och ska söka större men vi måste tapetsera om lit, byta golv och så först. Vi bor i en hyreslägenhet och allt betalas via bofonden men har inte tillräckligt för att göra det sista ännu. Sen när allt är fixat så måste man ju söka lgh också. Tror inte det blir problem då sambon har en del köpoäng men vi behöver ju ha en 4a/5a och helst på samma område. Lär bli lite svårare då. Åh jag vet inte.

• Maajsi

Ja, idag kom mensen 8 dagar försent.. punktligt eller vad?! Trodde min kropp hade kommit igång på en gång men tydligen inte. Hoppas den inte tjorvar mer.. Man hade ju hoppet att det, trots skydd, var en graviditet men icke. Förhoppningsvis kan vi börja försöka nu i maj/juni. :)

• Maajsi

Ja klart det är skönt. Ogillar att inte veta. Hoppas den kommer i tid nu om den nu ska komma :)

• Maajsi

Blev inget försök nu i maj heller. Vet inte riktigt hur det blir. Är väl mest samon som velar. Vi har ju båda sökt in på universitetet till hösten,så vi avvaktar väl tills vi vet im vi kommer in eller inte. Sambom är mest orolig över hur det ska gå att kombinera studier med ett barn till.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)