• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • SH1980

Hej! Har samma tankar som ni. Hur bestämmer man sig? Svårt! Om vi bestämmer oss för ett tredje barn så sätter vi igång i sommar. Har en 09:a född i december och en -13 född i april så.

• chiqita

Oj, vad kul att vi är flera. Välkomna

Titt ut: Jag har redan ätit multivitaminer för kvinnor ett tag, bara för att vara på den säkra sidan.
    Planen är ju en 2015 men tydligen kör vi bara på. Sist tog det över 1,5 år av aktiv kamp så vi tror väl inte att det ska gå fortare nu. Då inget skydd, nu minipiller och stav, totalt i två år.. Blir det så blir det om vi säger så.

• Titt ut

Jag har funderar ända sedan jag fick mitt andra barn, men varit orolig inför ett tredje barn, längtan finns där att få ett barn till men denna oroskänsla är jag inte van vid, hade inte lika stark oro inför mina två första. Vilket gör att jag tvekar lite. Försöker lista ut vad det beror på. Kan det bara vara så enkelt som att man själv blivit äldre och redan har två barn att oroa sig för, för mig växer oron ju äldre de blir, desto sårbarare blir jag som mamma.

Hur känner ni andra inför ett barn till? Hur känner ni som redan har två barn innan? Funderar på om det kanske är vanligt att känna så stark oro och tveksamhet inför tredje?

chiqita: Härligt att ni bestämt er och börjar med bebisverkstad. Vad kör ni för taktik, ÄL-test?

• chiqita

Titt ut: Vi börjar inte planera aktivt förrän till sommaren. Kommer inte kroppen igång innan dess blir det akupunktur tänker jag, men till dess kör vi på som vi känner och blir det så blir det.
    Jag känner ingen oro alls, bara glädje och förväntan. Trodde inte jag som bara skulle ha två skulle känna så, men tydligen kan man ändra sig

Måste säga att sedan staven åkte ut i onsdags har jag börjat känna fler och fler avlägset bekanta molningar i magen. Jag hoppas så klart det tyder på att kroppen börjat vakna upp nu

Hur tänker ni kring risken/chansen att det skulle kunna bli två? Själv är jag 36 och sannolikheten ökar ju med åldern...

• minahjärtan0609
    Titt ut skrev 2014-01-17 12:26:49 följande:
    Jag har funderar ända sedan jag fick mitt andra barn, men varit orolig inför ett tredje barn, längtan finns där att få ett barn till men denna oroskänsla är jag inte van vid, hade inte lika stark oro inför mina två första. Vilket gör att jag tvekar lite. Försöker lista ut vad det beror på. Kan det bara vara så enkelt som att man själv blivit äldre och redan har två barn att oroa sig för, för mig växer oron ju äldre de blir, desto sårbarare blir jag som mamma.

Hur känner ni andra inför ett barn till? Hur känner ni som redan har två barn innan? Funderar på om det kanske är vanligt att känna så stark oro och tveksamhet inför tredje?

chiqita: Härligt att ni bestämt er och börjar med bebisverkstad. Vad kör ni för taktik, ÄL-test?
    Jag känner precis som du. En lite klump i magen av oro och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Tror dock att det är för att allt är så perfekt just nu, två fantastiska barn som dessutom har börjat bli självgående, en ekonomi som är helt ok och mer egentid än jag haft någonsin. Tror jag är rädd att allt inte ska gå bra och att jag ska förstöra det jag har. Samtidigt som mitt förnuft säger mig att det kommer att bli underbart! Jag tror att det kommer att göra familjen starkare. Jag längtar så efter att få sätta igång att tillverka barn.
  • minahjärtan0609
    chiqita skrev 2014-01-17 16:29:20 följande:
    Titt ut: Vi börjar inte planera aktivt förrän till sommaren. Kommer inte kroppen igång innan dess blir det akupunktur tänker jag, men till dess kör vi på som vi känner och blir det så blir det.
    Jag känner ingen oro alls, bara glädje och förväntan. Trodde inte jag som bara skulle ha två skulle känna så, men tydligen kan man ändra sig

Måste säga att sedan staven åkte ut i onsdags har jag börjat känna fler och fler avlägset bekanta molningar i magen. Jag hoppas så klart det tyder på att kroppen börjat vakna upp nu

Hur tänker ni kring risken/chansen att det skulle kunna bli två? Själv är jag 36 och sannolikheten ökar ju med åldern...
    Tvillingar är väl inte optimalt men man skulle ju få gilla läget. Hoppas på ett barn av praktiska skäl, bil, rum osv. Rent känslomässigt skulle jag gärna ha 4 barn. Jag är 34år. 
  • chiqita

Praktiska själ är det för mig med. Skulle det bli två får man gilla läget som du säger, dock är det osäkert om huset skulle räcka till. Bil ska vi köpa en Tesla så plats får vi

• chiqita

SH1980: ja du, hur bestämmer man sig. Vi bara kände att det var rätt en dag.

• minahjärtan0609

Vi har velat fram och tillbaka i två år och tröttnade på oss själva Glad Vi kände att antingen så kör vi eller så lägger vi ner helt och hållet och då kändes det helt plötsligt självklart. 

Vi har ett extra rum men ett litet hus. Datarummet/kontoret ryker men det få det vara värt. Vi får ha datorn i vardagsrummet helt enkelt. Sen har vi en jätteliten hall. Det är dessa småsaker som fått oss att tveka. Ganska obetydliga egentligen. Flytta är inget alternativ då vi inte vill byta skola/förskola på barnen och husen växer inte på träd här i området.

Bilen tror vi kommer att funka, vanlig kombi. 

• chiqita

Mina hjärta: ni kan inte bygga ut i framtiden då? Mina svärföräldrar byggde på garaget ett rum som blev extra sovrum/kontor.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)