• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minahjärtan0609

Jag längtar med! Vill ha April nuuuu! 

Chiquita- Hur fick ni veta att fostret hade kromosomavikelser? Känner själv att jag är skraj för att det kan hända. Jag kommer inte ha hunnit fylla 35 så då får man väl inte göra nup- test, eller? Någon som vet?

• SommarDahlia

Jag kommer precis ha fyllt 30 när bebisen kommer om det går relativt fort men jag kommer se till att få ett nupp gjort, antingen genom landstinget eller privat. Jag känner lite att jag är skyldig mina stora barn det. Man vet förstås aldrig vad som händer och det finns aldrig garantier men ska jag ha ett tredje barn så vill jag va så säker jag kan på att det är friskt så det inte raserar livet för de barn vi redan har.

• chiqita

Minahjärtan: lång historia, men för att göra den kort. Vi visste att jag hade balanserad translokation och blev erbjudna mkp. Var i v 15+ när vi fick svar att det inte var bra. Står en del i db här på fb om allt som hände.
    Vi kommer göra mkp nu med, liksom vi gjort alla tre graviditeterna.

• Estrellitas

Jag bor i Peru så i december/januari är det sommar. Men det skulle passa bra om bebisen kommer i januari då mina andra barn är födda i augusti och oktober :) vi får se hur det blir än är det precis i början av planeringen. Allt känns nytt och lite " galet" då jag kommer föda och vara mammaledig i ett helt annat land. Måste också köpa allting nytt då alla mina barns bebissaker är kvar i Sverige. Vi har redan ett pojknamn och ett flicknamn ;) har ni hunnit fundera på det?

• novsep

Vi har ju två barn, yngsta är född 10/10-12 och för att behåll samma fp så måste vi senast vara gravida i juli.
    Sen vill vi absolut ha ett barn till så det hänger inte enbart på fk såklart men det skulle underlätta om jag fick samma fp.
    Längtar såå mycket nu :)

Att föda barn utomlands öste vara lite nervöst eller?

• Titt ut
    Estrellitas: Ja, jag har börjat tänka lite lite lite på namn men samtidigt vågar jag inte tänka så långt fram, men det är svårt att låta bli :) Om det skulle pluppar upp ett namn som jag fastnar för så skriver jag ned det för att ta fram sen. Med båda mina barn bestämde vi inte namnen förrän de var födda och vi fick se dem.
  • Estrellitas

novsep: Ja. det känns väldigt nervöst att födda barn i ett land som detta. Men det känns också som en stor erfarenhet att få uppleva. 

Vi har verkligen snöat in oss på ett namn av vardera kön och så var det nog lite med de andra barnen också. Med min flicka hade jag ett namn som jag blev fulkomligt förälskad i långt innnan ...hahah 

Här tar man alltid reda på vad det är för kön för sen ska man ju ha baby shower Baby Tungan ute

• uteungar

Hej alla! Roligt att fler är ute i planerings tider :) Här är en till som planerat lite smått för ett tredje barn. Om det blir så att vi får byta hus till våren tar jag ut min spiral och hoppas på bebislycka. I nuläget har vi ett alldeles för litet hus för ett tredje barn. Vi har två pojkar som är födda Nov--09 och feb-12. Jag har längtat så efter att få bli gravid igen!

• minahjärtan0609
    uteungar skrev 2014-01-30 00:01:25 följande:
    Hej alla! Roligt att fler är ute i planerings tider :) Här är en till som planerat lite smått för ett tredje barn. Om det blir så att vi får byta hus till våren tar jag ut min spiral och hoppas på bebislycka. I nuläget har vi ett alldeles för litet hus för ett tredje barn. Vi har två pojkar som är födda Nov--09 och feb-12. Jag har längtat så efter att få bli gravid igen!
    Välkommen!

Hur litet hus har ni? Vi har också ett litet hus, i våra ögon sett, kommer att bli compactliving  
  • uteungar

Vårt hus är på 104 m2 fördelat på ett lite större sovrum och ett mindre (som vi har). Vi får i stort sätt bara in en 180cm bred säng med ca 30cm på varje sida. Så det skulle minst sagt bli trångt i vårt sovrum. Istället har vi ganska stort i övrigt. Men jag/vi tror att vi kommer få byta till våren. Vi köper nämligen sambons mormors västerbottenshus :) som vi länge väntat på att få göra :) När har ni andra tänkt börja försöka? Eller har ni redan börjat? :)

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)