• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minahjärtan0609

Chiqita- spännande!!!

Här är det väntan. Känner inget så jag tror att mensen kommer lite sent. Känner mig inte gravid, men får vänta och se. Borde vara mens nästa helg senast. 

• gladamamsen

Vi kan inte hålla oss utan kör igång redan nästa månad bestämde vi igår..en månad hit å dit ;) ..kanske man till å med går över tiden och det blir en januari bebis ändå.går allt bra och bebisen+jag mår bra kommer det nog gå bra trots husbyggande isommar..även fast folk omkring kommer rynka på ögonbrynen då vi ska bygga och få bebis..men de får göra det då, för vi vill ha ett till barn relativt nära de andra två. Flickan blir 4 isommar och killen just fyllt 2.husbyggandet är en så kort period ändå ilivet och även barnafödandet.det e nu vi orkar och vill ha småbarn.Vi ebåda överens om att det inte kommer några sladdisar senare utan allt på en gång.

Båda har tagit sig på första försöket men vem vet hur det går denhär gånge..bara att börja köra och se vad som händer.Jag har också lite jobbdilemma men försöker att inte låta det ta över.börja nytt jobb ihöst och prövotiden har gått ut.känner påmig att jag kan få fast.har kontrakt till augusti och visst skulle det va smart att vänta innan jag blir gravid nån månad så de hinner ge fast..men njae..e jag villig att vänta mera?njäee..;) .jobb kommer å går..och gillar de mig får jag komma tillbaka efter mammaledigheten sen.

Hur har ni andra det med vikten?gått uppmycket?gått ner efter bra? jag har nog endel kilon kvar men har nog fått bort allt jag gick upp med sista barnet.Gick upp 20kg med första och ner 17 efter henne..sen gravid igen och upp9kilo..men jag har välinte gjort allt för att få bort det heller..inte orkat kanske ;) e 157lång så jag känner mig lite rund å go..men efter trean e det färdigt med barn å då ska jag också få bort det extra...

• chiqita

Gick upp 10-11 kg med båda och mer ner därefter. Vägde runt 60 före A, gick ner till 55,5 efter.. Gick ner tiil 51,5 efter H Samma för mina kusiner så verkar ligga i släkten

• gladamamsen

Såna gener skulle man ha ;) jag så noga när jag väntade sonen å e nöjd att jag inte steg mer än 9kg..kan inte förstå hur jag jkunde stiga 20kgmed tjejen..jagmåste ha legatmest på soffan ;)

• minneli

Jag gick upp 18 med första, sen gick jag ner allt det sista då jag blev sjuk (så jag behövde alltså inte anstränga mig...) Med andra barnet gick jag upp 25. Min barnmorska sa att det var bra om jag gick ner allt innan jag blev gravid igen för annars skulle det förmodligen bli ännu mer kämpigt att få bort dem. Jag började försöka gå ner strax efter jag slutat amma och nu har jag gått ner 23 av 25!:)

• Carolina01

Får man hoppa in här:)?

Vi har en 3,5 åring och en på 7månader och jag vill ha ett barn till men min kille är osäker... Han säger att han kan tänka sig en till OM vi skaffar den tätt inpå lilltjejen! Jag känner mig lite osäker på detta då det känns väldigt tufft att ha 3 barn under 5 år...

Än lär jag inte bli gravid då mensen inte kommit tillbaka efter lilltjejen, men när den kommer vet jag inte hur vi ska göra:/...

Jag vill så gärna men får lite panik av tanken på 3 väldigt små barn:)!

• chiqita

Välkomna alla nya förresten

Gladamamsen: ja vi får väl se om jag går ner även efter en ev trea. Är redan liten så hoppas inte helt på det.. Inte mer än graviditetskilona då.

Bra jobbat Minelli

• uteungar

Välkommen till alla nya! Vad roligt och spännande :)

• uteungar

Roligt att läsa om vikt och förlossning. Med första gick jag upp 5kg snabbt innan vi blev gravid (tog sig på 5:e försöket) och gick sedan upp runt 16kg efter pluset. Gick ned allt efter (förutom de 5kg jag gick upp innan plus) utan att göra något och var nöjd med vikt och form. Med första jag jag promenader 4-5ggr/vecka tills två dagar innan. Andra barnet gick jag upp runt 26kg och fick kämpa bort 15kg. Jag kunde inte gå alls och låg mest under andra graviditeten. Var så stor med mitt sf-mått som var över överkurvan :( Mina förlossningar har gått fort. Första tog 3,5h från första värk/känning och andra tog 1h 20min från första värk/känning. Vi var inne på förlossningen i 5min. Huvudet syndes då de tog av mig kläderna. Så jag hoppas att de har rätt att trean kan ta längre tid. Vill inte halvera tiden ännu en gång för då hinner vi inte in. Har 40-45min in till FL

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)