Inlägg från: gladamamsen |Visa alla inlägg
  • gladamamsen

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hej!Vill också va med här.Vi börjar bygga hus isommar och det e väl enda hindret just nu..om det är ett hinder?vi velar men vill ha ett till barn..gärna isamma runda då vi ändå e in iruliansen..jag fyller30 iår ochmannen fylldeföra året,vi har två barn födda2010juni och 2012januari..1,5års skillnad så sonen som justfyllt två är ju stor han nu ifall de blir en trea..;)jag vill ha lite andra tankar..vill gärna diskutera med andra också..då brukar de egna besluten stärkas en aning ;)vi tänktebörja imars..om vi vågar nudå ;)

• gladamamsen

Vi kan inte hålla oss utan kör igång redan nästa månad bestämde vi igår..en månad hit å dit ;) ..kanske man till å med går över tiden och det blir en januari bebis ändå.går allt bra och bebisen+jag mår bra kommer det nog gå bra trots husbyggande isommar..även fast folk omkring kommer rynka på ögonbrynen då vi ska bygga och få bebis..men de får göra det då, för vi vill ha ett till barn relativt nära de andra två. Flickan blir 4 isommar och killen just fyllt 2.husbyggandet är en så kort period ändå ilivet och även barnafödandet.det e nu vi orkar och vill ha småbarn.Vi ebåda överens om att det inte kommer några sladdisar senare utan allt på en gång.

Båda har tagit sig på första försöket men vem vet hur det går denhär gånge..bara att börja köra och se vad som händer.Jag har också lite jobbdilemma men försöker att inte låta det ta över.börja nytt jobb ihöst och prövotiden har gått ut.känner påmig att jag kan få fast.har kontrakt till augusti och visst skulle det va smart att vänta innan jag blir gravid nån månad så de hinner ge fast..men njae..e jag villig att vänta mera?njäee..;) .jobb kommer å går..och gillar de mig får jag komma tillbaka efter mammaledigheten sen.

Hur har ni andra det med vikten?gått uppmycket?gått ner efter bra? jag har nog endel kilon kvar men har nog fått bort allt jag gick upp med sista barnet.Gick upp 20kg med första och ner 17 efter henne..sen gravid igen och upp9kilo..men jag har välinte gjort allt för att få bort det heller..inte orkat kanske ;) e 157lång så jag känner mig lite rund å go..men efter trean e det färdigt med barn å då ska jag också få bort det extra...

• gladamamsen

Såna gener skulle man ha ;) jag så noga när jag väntade sonen å e nöjd att jag inte steg mer än 9kg..kan inte förstå hur jag jkunde stiga 20kgmed tjejen..jagmåste ha legatmest på soffan ;)

• gladamamsen

De flesta verkar ju haft lätt att gå ner :) jag kommer nog vara extra noga en tredje gång med vad jag stoppar imig under graviditeten.Men att börja skjuta upp trean för att jag kan gå upp 9kg igen vill jag inte ändå ..en månad känns lååång redan tycker jag :( Jag är ändå inte så tjock nu sådet skulle vara en hälsorisk.Mina graviditeter har varit bra och jag har mått jätte bra båda gångerna.förlossningarna gick relativt snabbt och båda gångerna har vi fått ådirekt till förlossningssalen när vi kommit in.

Min man vill gärna ha ett tredje..han är väl lite fundersam ibland när han ändå ska bygga hus dåbebisen e liten och han skulle vilja vara mer delaktig..jag har sakt att vi ska vara överens båda två så vill han vänta så gör videt till hösten..än sålänge har han inte sagt emot när jag pratat nåt om det ;)

• gladamamsen

Jag har inte heller lätt attgå ner..men jag ska tänkamig förden härgången efterförlossningen extra noga vad jag stoppar i mig ;)Min man haringen skillnad påkön och inte jag heller..vi har juen tjej och kille nu så det får komma vad detvill.OM jag täker efter så har jag ingen skillnad på när bebisen skulle komma heller..har en född juni och en januari och det finns ingenting att klaga påegentligen..på sommarn e det kanske lite mera ståhejj med program och då ska man fast man inte skulle vilja ränna runt nyförlöst  medbröstmjölksspända bröst ;) för att hitta en lite mindre bra sak med sommarbebis.+ e väl att bebisen hinner växa till sig tillvintern och klarar bättre sjukdomarna...Ijanuari kan man ilugn och ro vara inne och njuta och bebben tycker om att sova inbäddad ivagnen :) njäe,för oss spelar det ingen roll när bara en bebis kommer ;)

Nån som skrev här tidigare att de borde ha börjat tidigare med barnafödandet och där håller jag med ;) blir trettio snart så det e väl ingen panik ;) men har väl tänkt vara färdig på den fronten före 33-34..

• gladamamsen

Jag vill inte fylla ilistan än..Jag velar och velar..börja iMars?eller iMaj..enmånad hit eller dit spelar ju ingen roll?!? men det rullarsåmycet ihuvudet just nu..husbygget som börjar ijuli..började nytt jobb ihöstas och har kontrakt till augusti,troligen blir det fast tjänst efter det då..blir jag gravid så kanske de inte ger mig fast?7kg övervikt anserjag mig ha eftersom det är kilon somkom på efter att ja slutat röka före vi blev gravida medförsta barnet..idag känns det såhär..men jag är en sån funderare..

• gladamamsen

sh1980 -Roligt?eller hur man ska säga medfler som gör mycket på en gång ;) Närplanerar ni börja försöka?

Vi börjar i augusti men vill inte närmare säga vart så jag hålls anonym en stund till;)

• gladamamsen

Alltså vi börjar bygga iaugusti..bebisverkstan funderar jag på än..jag vill men jag vill också gå ner 7kg först.:(..

• gladamamsen
    SH1980 skrev 2014-03-03 16:11:19 följande:
    Jo det är roligt! Vi bygger ju egentligen inte själva då vi endast betalar några andra som gör det. Vi köper dock in mycket material på egen hand och det är många beslut som ska tas så det tar tid ändå. Vi har inte bestämt oss till 100% om vi vill ha ett tredje barn, men vi tror det. I så fall börjar vi i fr.o.m. Augusti kanske. Går tillbaka till jobbet i september.

Ah precis :) Mannen är inom brancen och vill göra det mesta själv..vi har bara beställt skalet påhuset och fortsätter därifrån..räknar med att bygga 1,5år.Jag började jobba deltid kvällstid ihöstas å e på såvis hemma med barnen på dagarna.Vi vill ha ett tredjebarn och visst skulle det vara roligt att börja på nu med detsamma..vi villgärna ha dem ganska nära vi har en tjej född2010ijuni och en kille född 2012januari så de är ingabebisar mera ;)
  • gladamamsen

Jag är också jätte sugen!!!Vi fick baby nyheter av ett annat par igår och jag blev så svartis ;)

• gladamamsen

räkna ut att blir vi gravida imars blir bf10decemebr..det skulle inte vara så dumt :) nästa datum skulle bli så nära sonens födis så jag kanske helst skullevänta tills februari isåfall..men jag vill inte vänta längre nu..

• gladamamsen

borde ha ägglossning nu typ..men vi tänkte använda upp de två kodisarna v har kvar oh det ligger en kvar iskåpet ;) så vi kör från Maj tror jag då ;)

• gladamamsen

när kör ni andra igång?hur ser era liv runtomkring bebisplanerna?och avgör vissa saker när ni börjar?Själv så e vi ibörjan av vårt husbygge,jag började jobba iaugusti och kommer antagligen få fast tjänst iaugusti då jag varit ett år.så här e det ganska mycket runtokring..jaa pluss två barn också 3år10månoch 2år3mån men jag en till iskaran känns bara bra för min del..vi har ju redan två så vad gör en tredje då in isamma vända ;)

• gladamamsen

Vi kör nu från april.borde få mens kring 4-6april så det väntar jag på. Jag har också några kilon för mycket egentligen är bara 157lång och väger 75 ..men jag har redan börjat vara sträng att jag inte får äta gott veckan utan bara på helgen.

• gladamamsen

här väntar jag in mens..brukar få mellan 4-6 varje månad men ingen mens än..å vad jag vet så har vi inte hat oskyddat så gravid  jag nog inte.vi ska köra denna månad så varför kommer inte dendär mensen som annars e så punktlig ;(

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)