Inlägg från: Carolina01 |Visa alla inlägg
  • Carolina01

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Får man hoppa in här:)?

Vi har en 3,5 åring och en på 7månader och jag vill ha ett barn till men min kille är osäker... Han säger att han kan tänka sig en till OM vi skaffar den tätt inpå lilltjejen! Jag känner mig lite osäker på detta då det känns väldigt tufft att ha 3 barn under 5 år...

Än lär jag inte bli gravid då mensen inte kommit tillbaka efter lilltjejen, men när den kommer vet jag inte hur vi ska göra:/...

Jag vill så gärna men får lite panik av tanken på 3 väldigt små barn:)!

• Carolina01

Jag har gått upp 25kg båda mina tidigare graviditeter (precis som mamma och mormor) första gick jag ner allt och mer där till relativt lätt... Den här gången är det trögare, mycket svårare att få tid till träning och så... Vill gärna ner till min vanliga vikt innan jag blir gravid igen, vill inte vara överviktig och bli gravid för det blir så jobbigt att bli av med sen:/!

Hur tänker era respektive om att skaffa ert 3r barn, positiva/negativa? Ekonomi mm.... Min kille oroar sig så mycket!

• Carolina01

Jag har 2 väldigt tuffa förlossningar i bagaget så blir det ett tredje barn vill jag föda med kejsarsnitt! Hoppas bara att jag får det beviljat...

Jag skulle gärna vilja ha en 3a i typ mars så det vore bra om det inte tig sig än riktigt.. Mina 2 andra är födda i augusti och september, super varma och fina somrar har det varit (bör väl inte klaga haha) men vore skönt att slippa vara höggravid på sommaren igen!

Om jag nu kan övertala mannen:)

• Carolina01

Vi står/stod fortfarande och velar, jag vill men min sambo vill inte (men tvekar)...

Däremot så har allt vänts upp och ner nu då jag tror att jag plussade imorse:)! Helt oplanerat på första äl sen mitt senaste barn... Har en född 10 och en i augusti 13... Så nu är vi i chock här hemma! Jag vill ju ha en till men inte såhär tätt inpå, min kille blev faktiskt glad men chockad! Åh vad galet allt blev!

• Carolina01

Ja vi kommer att behålla barnet, om allt går som det ska! Min sambo är inte överlycklig men accepterar situationen och kommer att älska barnet såklart! Det är mest ekonomin han oroar sig för faktiskt, och det gör jag med såklart... Blir väldigt lång föräldraledighet då jag är ledig nu och antagligen kommer vara hemma tills nästa lilla konmer... Förhoppningsvis ordnar det sig!

• Carolina01

Vår bebis är lite osäkert om den tänker stanna i magen eller inte, var på vul i vad jag trodde var V 7+2 men läkaren trodde att det bara var 5+2... Läkaren såg något som kunde vara hjärtslag dock, och man såg fostret tydligt... Så antingen blir det mf eller så hade jag sen äl vilket inte är helt otroligt då jag blev gravid på första mensen efter min 2a föddes:)... Ska göra vul igen om 1,5v så då kan man förhoppningsvis se... Känns lite olustigt!

Mår ganska bra iaf, inget direkt illamående, däremot känns fogarna redan:/... Håller tummarna att det ser bra ut på vul:)!

• Carolina01

Var på vul idag och pyret i magen mår fint! Så bf för nr 3 ser ut att bli 29/1 2015! Känns spännande, roligt, läskigt och overkligt!

Hur går det för er andra? Blir det nån 3a?

• Carolina01

Ja vi har varit väldigt oroliga, nu blev ju denna unge till utan planering men när vi pratat om saken innan pyret blev till så har vi varit väldigt ambivalenta! Många saker att fundera på och oroa sig för...

• Carolina01

Örontermometer är sällan bra tyvärr, rektal är dom bästa (men inte så mysigt)... Hoppas det tar sig!

• Carolina01
    Smulan 89 skrev 2014-07-01 14:29:25 följande:

Igår kväll innan jag skulle lägga mig så la jag ett grav-test på plats på toa för att kunna testa idag på morgon. Stod på toa med testet i handen och då kom mensen. Fan vad deppigt :(

Nej va tråkigt!
  • Carolina01
    chiqita skrev 2014-07-11 19:26:28 följande:

Så var det åter väntan. Hade ju något som kunnat vara mens, om än väldigt sparsam. Det var i a fall för 35 dagar sedan. Den här gången har jag faktiskt inte haft en massa symptom från förmodad ÄL men någon dag efter förmodad bim har de kommit, fast i ny skepnad. Om det betyder något eller inte återstår att se. Några test tänker jag dock inte ta förrän jag gått några veckor till, dvs om inte mensen kommer då. Hoppas alla andra har en fin sommar. Håller tummar för några fina plus nu. smile1.gif

Spännande, hoppas det är nått!

Jag är i v12 nu och det börjar stabilisera sig lite med alla gravid hormoner vilket är skönt :)
  • Carolina01
    Smulan 89 skrev 2014-07-24 23:14:30 följande:

Jag har bim på måndag om jag räknat rätt, så om mensen inte kommer någon dag för tidigt, så testar jag väl på måndag eller ev på söndag.

Å va spännande, hoppas det blir nått:)!
  • Carolina01
    Titt ut skrev 2014-07-24 22:49:51 följande:

Hej tjejer!
    Har alla tagit semester härifrån?  Solig
    Jag hade ÄL förra helgen och väntar nu på att mensen ska komma, sen ska vi äntligen sätta igång bebisverkstaden. Som vi har väntat!!

Hur går det för er andra som försöker och som ska börja?

Lycka till:)!
  • Carolina01
    Smulan 89 skrev 2014-07-29 07:25:49 följande:

Äntligen är det min tur att bifoga en bild på gravtest =)
    De två översta tog jag idag, på bim+1 och det understa tog jag på bim-1

Ni vet den där härliga (läs vidriga) känslan man har i halsen och munnen efter man har spytt. Den känslan har jag haft i flera dagar. Började några dagar innan bim. Inte bara på morgonen, utan dygnet runt. Det stör mig inte så mycket, då det är kanske lika påtagligt som molvärk. Man mår inte jätteilla, men det ligger där som en äckel-känsla hela tiden.

Ser ju bra ut, grattis:)!
  • Carolina01

Det man inte vill ska hända har nu hänt, fick i fredags blödningar som visade sig vara ett ma i ca v13, var i v15 i fredags... Mår fruktansvärt dåligt över detta!

Så nu återgår vi till frågan om vi ska försöka skaffa ett till barn eller om vi ska nöja oss med de två fina vi har...

• Carolina01

Tack:)!

Gjorde en skrapning igår och nu känns det lite bättre, som att man kan börja tänka framåt igen... Vardagen låter ju inte vänta på sig, vilket är skönt, barnen och min man är mitt stora stöd!

Vi ska ge detta lite tid bu och sedan besluta hur vi ska göra med fler barn... Jag känner spontant redan nu att jag vill försöka igen, min man är osäker dock... Får se hur det slutar denna gång:)

• Carolina01

En fråga, ni som är/var oense om att skaffa ett barn till hur resonerar ni? Och hur kommer ni överrens om hur ni ska göra? Vem "vinner" i frågan lixom?

Diskussionen är igång här hemma... :/

• Carolina01
    Smulan 89 skrev 2014-08-13 19:24:09 följande:
    Vi var oense. Min man ville inte ha ett barn till och jag ville ha ett barn till. Han jobbar borta på veckorna och jag är hemma med barnen. Eftersom jag som vill ha ett barn till är hemma och tar hand om dem, så bestämde vi oss för att testa att skaffa ett barn till.  Vi tänkte att om det tog sig så tog det sig. Jag hade inte orkat kämpa särskilt många månader, utan hade det tagit tid så hade han fått som han hade velat.
    Nu är jag gravid i v 7. Det tog sig på andra försöket. Eller egentligen första, då vi missade äl helt månaden innan.
    Får man fråga varför han inte ville ha fler barn?

Skönt att det gick lätt för er:)!
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)