Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
Hej! Har samma tankar som ni. Hur bestämmer man sig? Svårt! Om vi bestämmer oss för ett tredje barn så sätter vi igång i sommar. Har en 09:a född i december och en -13 född i april så.
Hej! Har samma tankar som ni. Hur bestämmer man sig? Svårt! Om vi bestämmer oss för ett tredje barn så sätter vi igång i sommar. Har en 09:a född i december och en -13 född i april så.
Vi bygger just nu hus och vi har ritat det gör att om 4-6 år bygga ut det så plats får vi. För oss handlar det om att det känns som om vi äventyrar vårt fina liv. Tankar om att den tredje inte skulle må bra tex. Så bör man inte tänka, jag vet. Sedan handlar det om livet generellt. Vi vill ju resa mer, barnen kommer att ha intressen, läxor och annat som tar tid. Samtid
Samtidigt är vi redan inne i karusellen och älskar familjelivet med allt vad det innebär. Vi har sällan behov av egentid. Vi saknar varandra, men allt har sin tid. Relationen mellan mig och sambon är riktigt bra så varför inte?
Nötcreme - Å vi velar kring 3! Har också en aprilbebis 2013.
Jag har ett decemberbarn och ett aprilbarn. Är själv född i april. Föredrog att få barn i december, men om barnet får välja så är nog vår eller sommar att föredra. Själv var det viktigt att fylla innan sommaren vid 2 tillfällen. 18 och 20 år. Nu hade jag fördragit att fylla sent på året. Vi har aldrig tänkt på det utan vi har kört igång när vi varit redo och båda tog sig på första. Får väl sikta på mittemellan denna gång. Ett augustibarn? Försent!
föredrar, inte föredrog
Titt ut - Blir det aktuellt för oss med en nr 3 så startar vi i sommar någon gång. Min yngsta är 9 månader och jag vill jobba emellan. Vårt hus blir klart i augusti så den spänningen räcker just nu. Er anledning att vänta?
Var bor ni alla och vad pysslar ni med om dagarna? Är själv föräldraledig fram till september i år. Jobbar annars inom socialpsykiatrin. Är socionom. Bor i norrort (Sthlm).
34 år nu i april
Uteungar - Skulle nog inte störa mig särskilt tror jag. Det kanske ligger något annat bakom din irritation? Fråga dig själv om den vännen är en vän du vill behålla eller avsluta. Jag rensade mitt sociala nätverk för 10 år sedan då vissa stal energi. Inget jag ångrar och någon större dramatik blev det ej.
Gladamamsen - Vi bygger också hus. Var bygger ni?
Jo det är roligt! Vi bygger ju egentligen inte själva då vi endast betalar några andra som gör det. Vi köper dock in mycket material på egen hand och det är många beslut som ska tas så det tar tid ändå. Vi har inte bestämt oss till 100% om vi vill ha ett tredje barn, men vi tror det. I så fall börjar vi i fr.o.m. Augusti kanske. Går tillbaka till jobbet i september.
Bygger i StorSthlm
Eko my - Så ledsen för er skull. Kram
Fru LH!
Jag är kluven, men det lutar åt ett tredje barn.
Vi har bestämt oss. Frågan är när? Börjar jobba 80% nu i september.
Fru LH
Tuffa svängar. Vi hade visning på vårt förra hus i mars 2013. Sålde i mitten av april och dottern kom i slutet av april. Flyttade till ett mellanboende i juni och flyttar ut på fredag. Bor nu runt fr.o.m. fredag till slutet av augusti. Svärföräldrarnas villa och olika sommarhus. I slutet av augusti får vi nycklarna till vårt hus. Under denna tid har vi ritat vårt hus, ansökt om bygglov, haft 100 olika möten och tagit 2000 beslut. Vart vill jag komma med detta? Har man ett stabilt förhållande och bra ekonomi så klarar man att ha det intensivt under en period. Strunta i hur ni vill bo just nu. Bestäm er först och främst om ni vill ha ett tredje barn eller ej. Resten löser sig utan större problem tror jag.
Vad vill du? Vill du bo kvar i huset eller flytta? Om du vill flytta, vill du då bo i stan (lgh) eller hus på ett annat ställe? Låt er ha semester och ta upp diskussionen igen. Försök att fundera på vad du vill när det gäller både boende och barn så att du vet var du står när du sen tar upp frågan igen. Du har ju fortfarande tid på dig, men jag förstår att du inte vill vänta för länge. Kram