Inlägg från: Sally8585 |Visa alla inlägg
  • Sally8585

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

minahjärtan0609 skrev 2014-01-31 11:53:13 följande:

November är ju en jättebra månad Glad (eller)... här är en till som är väldigt otålig, vill försöka nu! Min äldsta är född i november det är varken bra eller dåligt, hon har aldrig själv reflekterat över att vara född sent. Kanske kommer dessa funderingar när det börjar handla om åldersgränser. Hon har heller aldrig haft problem i skolan, även om det är ett av mina argument till att vänta. Barn födda tidigt har ju nästan ett år i försprång gentemot klasskompisarna födda sent. 

Jag fick precis mens efter pillerstopp och frågan är om jag KAN bli gravid redan denna månaden. Det sägs ju att man ska få en "riktig" mens först.  

Man kan bli gravid ändå :) Det har jag blivit med båda mina barn! Hihi
  • Sally8585
    minahjärtan0609 skrev 2014-01-31 17:42:45 följande:
    Okej då kan det hända att det blir farligt smile1.gif  
    Haha! Varför då? :)
  • Sally8585

Jag och sambon planerar för en trea. Hans första barn dock. Jag hade ppiller mens den 17/1 som höll i sig i 5 dagar. Anar att jag hade ÄL i veckan som var. Nu hoppas jag på att det tagit sig :) Har molvärk varje morgon. Tycker byxorna känns obehagliga i midjan, men har en känsla av att jag inbillar mig bara ;) Ska testa mig nästa helg. Har BIM enligt mig själv 14/2, men man vet ju inte om kroppen strular efter ppiller heller.

• Sally8585
    chiqita skrev 2014-02-02 13:28:48 följande:

Sally: det kan ju gå fort med, men har hört att 6 mån-1 år inte är ovanligt det heller.. Hoppas mensen uteblir dock smile1.gif

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
    Båda mina barn är till direkt efter ppiller stopp. Hann inte ens få min riktiga mens, haha. Men det är 4 år sen. Så man vet ju inte om kroppen tänkt annat denna gång :) Jag har ingen stress, det blir när det blir men det är ju så spännande :) hihi
  • Sally8585
    Titt ut skrev 2014-02-03 13:24:03 följande:

chiqita: Hur var denna natt? Riktigt kul om du redan är gravid!  :) När har du BIM?

Jag har inte riktigt kommit in i gravidtänket än då vi ska vänta ända till augusti innan vi börjar, känns som en evighet dit!! Inga fler som ska vänta så länge? Jag kommer vilja att sommaren ska gå fort detta år :)

minneli: Jag tror det är vanligt att tänka så och funderar mycket själv på det också. Men jag hart märkt att ju mer tiden går från att vi började prata om att skaffa ett tredje barn desto mer suddas dessa tankar ut. Vad jag har hört så är det lättare för sig själv att anpassa sig till tredje barnet än vad det var med andra. 

Sally8585: Vad spännande! Då är det "bara" att vänta. Jag kommer ihåg med mina tidigare graviditeter hur jobbigt det var att vänta, känns som att det är det ända man gör den första tiden. Väntar och känner efter :)

Riktigt spännande :) men tar det sig inte denna månaden så hoppas jag på nästa :D oh ska ni vänta så länge! Hade jag aldrig orkat, haha!!! Men samtidigt så "fasar" jag för att vi får en dec bebis. Mina andra två barn är födda i jan och feb. :P
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)