• mammatill6

Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?

Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?

• Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?
  • kaffe
    LunaLunatic skrev 2013-09-05 22:33:23 följande:
    Du får nog läsa igen. Har aldrig velat byta jobb med dig. Bara visa hur väl scheman matchar.
    Och jag har skrivit flera gånger att jag inte är ett dugg intresserad av att se exakt på minuten vad ni som lärare gör under er arbetstid. 
    Och nej, jag vill inte byta jobb med dej heller.  
  • LunaLunatic
    kaffe skrev 2013-09-05 22:36:23 följande:
    Och jag har skrivit flera gånger att jag inte är ett dugg intresserad av att se exakt på minuten vad ni som lärare gör under er arbetstid. 
    Och nej, jag vill inte byta jobb med dej heller.  
    Börjar förstå varför du tycker så illa om skolan. Den du gick i svek dig uppenbarligen.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • kaffe
    LunaLunatic skrev 2013-09-05 22:42:01 följande:
    Börjar förstå varför du tycker så illa om skolan. Den du gick i svek dig uppenbarligen.
    Ähh va?????

Så för att jag tycker att lektionstid är viktigt tid och inte vill att barnen ska missa den så drar du slutsatsen att skolan svikit mej. 
  • Flickan och kråkan

Om det skickar fel signaler att låta en elev gå ifrån en halv lektion för utvecklingssamtal så hoppas jag att ni starkt arbetar för borttagande av fotografering, flourlackning, gymnasieinformation, lucia etc. För att inte tala om körövning, skolidrott och elevrådsarbete.

• kaffe
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-05 23:22:51 följande:
    Om det skickar fel signaler att låta en elev gå ifrån en halv lektion för utvecklingssamtal så hoppas jag att ni starkt arbetar för borttagande av fotografering, flourlackning, gymnasieinformation, lucia etc. För att inte tala om körövning, skolidrott och elevrådsarbete.
    Rätta mej om jag har fel, men eleverna går väl inte i från någon annan lektion för att ha skolidrott?
  • Flickan och kråkan
    kaffe skrev 2013-09-05 23:33:18 följande:
    Rätta mej om jag har fel, men eleverna går väl inte i från någon annan lektion för att ha skolidrott?

Klart att de gör. Nästa vecka ska t.ex. min äldsta som går i förskoleklass (de äldre eleverna ska också delta) delta i skoljoggen. Det är ett arrangemang som - hör och häpna - ligger under skoltid, vilket gör att lektionerna de egentligen skulle ha ställs in i förmån för detta. När tänkte du att skol-IF hade aktiviteter?
  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-06 02:15:02 följande:
    Klart att de gör. Nästa vecka ska t.ex. min äldsta som går i förskoleklass (de äldre eleverna ska också delta) delta i skoljoggen. Det är ett arrangemang som - hör och häpna - ligger under skoltid, vilket gör att lektionerna de egentligen skulle ha ställs in i förmån för detta. När tänkte du att skol-IF hade aktiviteter?

Och här handlar det inte om en halv lektion utan en stor del av eftermiddagen.
  • LunaLunatic

Det skulle jag skriva, inte du. Vet inte om det var mobilen eller trötthet den här gången.

LunaLunatic skrev 2013-09-06 04:16:40 följande:
    Har du inte lärt dig läsförståelse har ju svikit dig. Och du beklagar jag

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • kaffe
    LunaLunatic skrev 2013-09-06 04:18:15 följande:
    Det skulle jag skriva, inte du. Vet inte om det var mobilen eller trötthet den här gången.
    Ok, så läsförtåelsen har svikit mej och jag tycker illa om skolan???   Det är ju bra att du bestämmer vad jag tycker.

• älskarlivet81

Ok, jag har möten med elever fler timmar än så eftersom jag har 3-4 stycken jag träffar var tredje vecka.

kaffe skrev 2013-09-05 22:27:25 följande:
    Läs bakåt så var det någon som skrev att dom skulle ha utvecklingssamtal med 21 elever a' 1 timme per elev. Vem det var som skrev det vet jag inte, och orkar inte leta upp heller. 

Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?