• mammatill6

Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?

Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?

• Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?
  • älskarlivet81

Var har du fått 21 timmar ifrån?

kaffe skrev 2013-09-05 21:34:20 följande:
    Nej, jag tror inte att det är mentorer som avgör när samtalen ska ske.  Samtidigt kan inte komma som en total överraskning att ni ska hålla dessa utvecklingssamtal. Det handlar om 21 timmar på 1 termin. Det är inte 21 timmar i veckan.  Om man planerar förstår inte jag varför det skulle vara så svårt att få till samtalen så att eleverna inte missar dyrbar lektionstid. Mej veterligen börjar dom flesta skolelever inte innan klockan 8 och få går väl efter klockan 16? 

• älskarlivet81

Hon ville ge dig schemat och sina mentorselevers schema så att du kunde se hur det ser ut.

kaffe skrev 2013-09-05 22:23:55 följande:
    Och i det inlägget svarade jag på LunaLutics kommentar hon ville ge mej sitt schema, med att visst vi kunde byta så kunde hon jobba mitt schema, dvs till kl 20 en kväll i veckan. Det har ingenting med att lärare får vara beredda att jobba en dag i veckan till kl 20. Hur du kunde få det till det begriper jag inte.

• älskarlivet81

Det handlar inte om att de missar timmar.. Lovar dig att hade man inte fått göra så så hade det inte skett på vår skola.

kaffe skrev 2013-09-05 22:17:02 följande:
    Ja och?

Var i läroplanen eller skollagen eller någon annanstans står det att det är ok för barnen att skippa lektioner för att ha utvecklingssamtal? 

• kaffe
    älskarlivet81 skrev 2013-09-05 22:24:06 följande:
    Var har du fått 21 timmar ifrån?
    Läs bakåt så var det någon som skrev att dom skulle ha utvecklingssamtal med 21 elever a' 1 timme per elev. Vem det var som skrev det vet jag inte, och orkar inte leta upp heller. 
  • Natulcien
    kaffe skrev 2013-09-05 22:23:55 följande:
    Och i det inlägget svarade jag på LunaLutics kommentar hon ville ge mej sitt schema, med att visst vi kunde byta så kunde hon jobba mitt schema, dvs till kl 20 en kväll i veckan. Det har ingenting med att lärare får vara beredda att jobba en dag i veckan till kl 20. Hur du kunde få det till det begriper jag inte.
    För att det var riktat till en person som arbetar som...ja just det...lärare.
  • kaffe
    älskarlivet81 skrev 2013-09-05 22:26:47 följande:
    Det handlar inte om att de missar timmar.. Lovar dig att hade man inte fått göra så så hade det inte skett på vår skola.
    Nu var det inte det jag frågade om, jag undrade var det står skrivet att man får ta elevernas ordinarie lektionstid i anspråk för att hålla det årliga utvecklingssamtalet. 
  • kaffe
    Natulcien skrev 2013-09-05 22:28:22 följande:
    För att det var riktat till en person som arbetar som...ja just det...lärare.
    Och om hon skulle byta jobb med mej skulle hon inte jobba som lärare... utan något helt annat.  
  • Natulcien
    kaffe skrev 2013-09-05 22:30:23 följande:
    Och om hon skulle byta jobb med mej skulle hon inte jobba som lärare... utan något helt annat.  
    Äh, jag ger upp...
  • LunaLunatic
    kaffe skrev 2013-09-05 22:30:23 följande:
    Du får nog läsa igen. Har aldrig velat byta jobb med dig. Bara visa hur väl scheman matchar.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Natulcien skrev 2013-09-05 22:32:20 följande:
    Äh, jag ger upp...
    Klokt
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?