• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (Längtan)
    april14 skrev 2013-07-02 08:11:13 följande:
    (Längtan): Lever i din babybubbla innan jag vet att jag får leva i min! Solig Får som fjärilar i magen av och tänka mig in i din situation. Bara EN karta kvar!!! Skrattande WOW..

Förresten så verkar det bli tidigare än vad vi trott med husköp då det kom upp ett superbra hus på nätet!! Visning nästa vecka sen får vi se... Drömmer
    Hihi det är så mysigt Allting bara klaffar så bra nu :D

ååh vilken lycka! Lycka till med allt gällande hus :)
  • april14

Huset var inte så bra som vi hade hört, bara att leta vidare! Glad Hur har ni andra det i sommarvärmen? Själv har jag nedräkning till semestern - bara 5 arbetsdagar kvar. Solig

• Anonym (Längtan)

Vad tråkigt med huset April14 :/

Jo här rullar det på, lääängtar till september, skolstart och bebisverkstad :D Kan inte bli bättre :D
    Hoppas du får en härlig semester{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (student)

Hej tjejer!

Skriver gärna lite här jag med :) Testade googla "planerar bebis 2015" för att se om det finns fler än jag som är lite knäppa och planerar långt i förväg :)

Vi är 23 och 24 år och fick vårt första barn i oktober förra året. Ingen av oss vill ha för långt mellan syskonen. Det jobbiga nu är att vi båda pluggar på gamla lärarprogrammet som läggs ner nu och kurserna plockas bort så det finns ingen möjlighet att ta studieuppehåll igen så därför måste vi vänta lite.

Som det ser ut nu åker spiralen ut vintern 2014-2015 så hoppas vi på bebis höst 2015 eller vår 2016. Vi vet dock att man inte kan planera barn då det tog oss 2 år att bli gravida första gången. Hoppas på bättre tur denna gången :) Helst skulle jag vilja vara oskyddad och så får det bli när det blir, men det funkar ju inte nu.

• april14

Student: jobbigt att inte kunna ta uppehåll! Men å andra sidan blir ni färdigpluggade snabbare. :) själv funderar jag på att plugga när vi fått två barn tätt. Är inte 100% på vad jag vill bli än. ;) Längtan: förstår att du längtar :) vad pluggar du? (Antar det eftersom du skrev att skolan började) nio månader kvar innan vi ska försöka aktivt...

• Anonym (16-bebis)

Hejsan, det här verkar vara en trevlig tråd, får man vara med här? Jag längtar också efter barn och har gjort i ca ett år, men det passar inte för oss att börja försöka förrän april/maj 2015 för både min man och jag vill byta jobb och hinna få tillsvidare där (han har ett tillfälligt fram till början på nästa år och jag har en tillsvidaretjänst men jobbar flera mil hemifrån och vill ha jobb närmre hemmet innan jag får barn). Om mannen får nytt jobb snabbt skulle vi ju i teorin kunna börja försöka redan efter nästa sommar men eftersom jag också helst vill byta tror jag att det är bäst att försöka göra det innan man blir gravid, så att man har något bra att gå tillbaka till sedan. Man kan ju vänta med att söka annat jobb tills efter föräldraledigheten men jag vet inte om det är så bra att vara ny på jobbet samtidigt som man ska vänja sig vid inskolning på dagis, hämta, lämna, jobba etc. Bättre då att försöka byta jobb så snart som möjligt och hinna känna sig trygg i sitt jobb innan det blir fokus på nästa projekt dvs graviditet och bebis .
    Den andra anledningen till att vi väntar med barnförsöken är att vi håller på att spara till hus och vill hinna spara lite mer innan vi får barn. Hur bor ni andra, tycker ni det är viktigt med hus? Tror inte vi köper hus före vi får barn för det känns onödigt, men det vore ju bra att ha så mycket sparat som möjligt innan man ska vara föräldraledig för då blir det ju mindre pengar. Tredje anledningen är att min man inte direkt längtar, det är mest jag, men han har sagt ja till att börja till våren 2015 och han håller också alltid vad han lovar. Jag försöker tänka som så att det är mindre än två år tills jag kan vara gravid, om det tar sig snabbt - jag tycker att tiden brukar gå fort så det känns kul att tänka så .

• Stokke

Hej, vi ska gifta oss maj 2014 så direkt efter det hoppas jag :)

• april14

Stokke: Okej! Glad Mitt inne i bröllopsplanerandet. Spännande! Vad har ni tänkt er för slags bröllop?

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?