Hejsan, det här verkar vara en trevlig tråd, får man vara med här? Jag längtar också efter barn och har gjort i ca ett år, men det passar inte för oss att börja försöka förrän april/maj 2015 för både min man och jag vill byta jobb och hinna få tillsvidare där (han har ett tillfälligt fram till början på nästa år och jag har en tillsvidaretjänst men jobbar flera mil hemifrån och vill ha jobb närmre hemmet innan jag får barn). Om mannen får nytt jobb snabbt skulle vi ju i teorin kunna börja försöka redan efter nästa sommar men eftersom jag också helst vill byta tror jag att det är bäst att försöka göra det innan man blir gravid, så att man har något bra att gå tillbaka till sedan. Man kan ju vänta med att söka annat jobb tills efter föräldraledigheten men jag vet inte om det är så bra att vara ny på jobbet samtidigt som man ska vänja sig vid inskolning på dagis, hämta, lämna, jobba etc. Bättre då att försöka byta jobb så snart som möjligt och hinna känna sig trygg i sitt jobb innan det blir fokus på nästa projekt dvs graviditet och bebis .
Den andra anledningen till att vi väntar med barnförsöken är att vi håller på att spara till hus och vill hinna spara lite mer innan vi får barn. Hur bor ni andra, tycker ni det är viktigt med hus? Tror inte vi köper hus före vi får barn för det känns onödigt, men det vore ju bra att ha så mycket sparat som möjligt innan man ska vara föräldraledig för då blir det ju mindre pengar. Tredje anledningen är att min man inte direkt längtar, det är mest jag, men han har sagt ja till att börja till våren 2015 och han håller också alltid vad han lovar. Jag försöker tänka som så att det är mindre än två år tills jag kan vara gravid, om det tar sig snabbt - jag tycker att tiden brukar gå fort så det känns kul att tänka så .