Anonym (Längtan) skrev 2013-06-26 21:50:01 följande:
Lite update från mig: Jag är helt till mig och svävar på moln just nu!
Sambon har gått med på att starta bebisverkstad nu! Jag har en vecka kvar på mina ppiller ( mensen) sen är nog tanken att jag ska sluta med dom :D Jag har frågat honom en miljard gånger om han verkligen är säker och igår satt vi tillome och tittade på barnvagnar tillsammans! Jag är lycklig, rädd, glad på samma gång! Åååh äntligen!<3
Åh, grattis!
Förstår hur du känner dig.... vet ju själv vilket lyckorus jag skulle vara i. Hittade ni några fina barnvagnar då?
april14 skrev 2013-06-28 08:31:33 följande:
Update från mitt håll: Sambon och jag letar större bostad och igår tog jag upp frågan om lånelöfte. Vi vill gärna köpa hus innan bebis (vilket såklart inte är någon självklarhet!), men vi håller utkik. Frågade igår NÄR han tyckte att vi kunde gå till banken ihop (han ska byta till samma som jag har, men har inte fått "tummen ur"
) Fick som svar att i oktober kan vi fixa det! Förhoppningsvis har jag fast anställning då så nu håller vi båda tummarna för det!
Grattis!
Håller tummarna för din anställning!
Update från mig: När jag träffade en av mina vänner härom dagen - en av de jag skrev om som också längtade, men behövde övertala sin sambo först - fick jag veta att hon tydligen övertalat sin sambo. För hon berättade för mig, i största förtroende, att deras plan just nu är att hon ska äta en pillerkarta till och att de sedan ska börja försöka i augusti.
Naturligtvis är jag så glad för hennes skull - min gulliga, fina, underbara vän! - men samtidigt är jag förstås avundsjuk. Fattar naturligtvis att det handlar om ålder och inte om mognad, men på något vis så går jag och surar lite nu över att hennes sambo, som är jämngammal med henne (23) har gått med på det, medan min karl är 27 och känner sig långt ifrån "klar med livet". (Som om livet skulle ta slut av att man skaffar barn.... själv känner jag att det är då den bästa delen i livet börjar!) Våra ekonomiska förutsättningar är även dessa mycket bättre. Ja, jag är avundsjuk helt enkelt och känner att det "naturliga" vore om vi skaffade barn före dem... vilket jag vet är irrationellt.
Jag antar att det är priset jag får betala för att ha en sambo med så väldigt mycket egen vilja. Min väns kille är en mer försynt sort, det känns som att han "går i hennes ledband" och jag hoppas verkligen att det blir bra när de slutligen får barn, att han inte bara har givit in för hennes tjat liksom. Jag är lite orolig att det är så, och det vore så hemskt om det inte blev bra för dem. Denna tjej är verkligen för otroligt gullig, vill inte att hon ska bli olycklig. Men samtidigt så tänker jag att man måste väl f-n våga chansa lite också! Tycker att hennes karl är modig som törs lita på att det ändå blir bra.
Så, tja, är helt klart en liten gnutta bitter nu. Samtidigt tycker jag att det ska bli så himla spännande också! Hon är en av mina äldsta och bästa vänner, och jag kommer för första gången att verkligen kunna följa någon annans graviditet och småbarnstid på riktigt nära håll. (Blir ju inte riktigt samma med avlägsna bekanta och sambons släktingar). Det kommer ju att bli jätteintressant och lärorikt. liksom
Önskar bara att jag kunde dela alla de här känslorna med min sambo... men mitt löfte till kompisen om att inte säga något om deras planer väger tyngre. Så det är bara er här i tråden som jag kan dela med mig att detta till, tills dess att de själva går ut med det.