• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (Längtan)

Hej!

Det var huur länge sen som helst som jag var inne här!

Lite update- vi är nu inne på försök 2 och håller tummarna för plus denna gång!
    Vi köpte lägenhet och har hållt på att renovera den...
    Vet inte riktigt när min bim är då mensen ville komma två veckor senare sist..

jag hänger ganska mycket i andra trådar så jag har pinsamt nog inte tänkt så mycket på den här tråden :(

• april14

Hej! Vi är också inne på försök nummer två :) väntan på BIM börjar idag, om 2 veckor vet vi om det lyckades. ;)

• juli14

Va kul att det blev lite liv!

Vi väntar för att jag är studerande. Kommer det en bebis till sommaren/hösten 2015 så har jag bara c-uppsatsen kvar och kan göra den när jag är mammaledig .

Lycka till ni som försöker!

• Anonym (2015/2016)

Här är en till som vill ha bebis 2015/2016. Måste bara få med maken på den iden först ;) De blir vårt 4:e barn isåfall. Sen beror de lite på om ja kommer bli arbetslös eller inte oxå. Pratas om nedskärningar, å frågan är om ja klarar mig kvar eller inte :/

• sarasessi

Hej alla längtande!

Här räknas det ner till slutet av april då vi ska börja bebisbakandet. Hoppas på att bli gravid i sommar. Med sonen tog det 6 veckor, men räknar med att det kanske tar längre tid denna gång. Räknar även ner till examen nu i jan. Arbetsintervju imorgon, så håll tummarna ;) Vi har varit sugna på att starta redan nu med att försöka, men jag känner att jag inte vill starta upp en tjänst med att vara helt dödstrött och illamående (vilket jag var minst de första 12 veckorna i min förra graviditet). 

Ha en bra helg! :)   

• juli14

Va kul! vi ska försöka bli gravida till nästa höst. Bebis ska komma sommaren 2015.. Om vi får bestämma

• Labellas

Hej allihopa! Detta får bli mitt allra första inlägg Glad Jag och min sambo har den senaste tiden börjat prata mycket om att skaffa barn. Det känns verkligen jätteroligt och jag känner att jag börjar bli redo.

Tyvärr har jag 8 månader kvar på min utbildning vilket innebär att jag antagligen är arbetslös till sommaren. Vi vill så gärna börja försöka redan nu men jag förstår ju att det är bäst att vänta tills man har ett jobb Obestämd  Antagligen lär det därför bli en 2015bebis. Jag hoppas verkligen att jag får ett jobb snabbt efter min utbildning annars vet jag inte vad jag gör Obestämd

Någon som har erfarenhet av att vara i den här situationen? Jag vet inte men det känns ju inte jättebra att planera bebis lagom till min examen i juni... Min sambo har fast anställning men ändå... hmmm... Vi är så sugna!

• Anonym (student)

Labellas: Vi pluggar båda två (eller nu är maken föräldraledig). Han har dessutom ingen lön att basera FP på så han får inte ut mycket alls!

Vi planerade att skaffa barn när jag jobbade han pluggade (folkhögskola så det ledde liksom inte till något jobb)  men jag blev av med jobbet mitt i allt och vi ville liksom inte avbryta mitt i pga det och det känns bra nu då det tog 2 år innan jag blev gravid.

Det jag vill komma fram till med mitt svamel är att så länge man känner att ekonomin går ihop så är det bara att köra på det som känns rätt!

Visst vi kan inte köpa massa märkesgrejer till vårt barn hela tiden, men det känner inte vi är viktigt heller och vi klarar oss definitivt! Det beror ju också mycket på vilken standard man är van vid från början :)

• Labellas

Tack för ditt svar. Det är skönt att höra att det funkar för andra i den sitsen. Jag vet väl egentligen att det skulle funka ekonomiskt men jag har alltid velat vara på den säkra sidan och är lite nojig av mig hehe ;)

Jag är dåligt insatt i det där med FP men jag vet att om man haft ett jobb innan studierna och får barn under studierna så kan FP baseras på den lön man hade innan va? Hur funkar det om man blir arbetslös efter studierna men har haft ett heltidsjobb innan? Jag har ju betalat A-kassa i fyra år iaf . Fy så dum jag känner mig, jag måste läsa på känner jag. Men jag är helt ny på detta område ni får ha överseende ;)

• juli14

VI är oroliga hos oss över ekonomin, och då har vi en gemensam inkomst på ca fyrtio tusen i månaden nu när jag är studerande. Jag kan inte ens tänka mig oron när båda är studerande...

Är det någon som vet hur mycket i snitt ett barn kostar? Under graviditeten till ett år framåt?

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?