• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (16-bebis)
    april14 skrev 2013-08-21 09:44:33 följande:
    Hej på er igen! :) Ville bara säga att jag fick tjänsten!!! :D 

Grattis till fast jobb! Den här tråden hade jag glömt bort faktiskt, men det var ju kul att den poppade upp igen! Jag skrev ju också tidigare att både min man och jag ville ha nytt jobb innan bebisförsök, men då trodde jag att han skulle få nytt jobb före mig men jag fick nytt jobb nyligen och börjar där ganska snart. Kommer inte ens ha provanställning utan fick fast direkt så i teorin skulle vi kunna börja försöka göra barn nästa sommar om min man får jobb i vår, men jag vet inte om jag hellre vill hinna jobba på nya stället lite längre samt kanske spara mer pengar till hus som vi ju tänkte först. Men nu när jag hux flux fick i stort sett drömjobbet mycket snabbare än jag trodde så börjar jag fundera på om man ska börja försöka sommaren nästa år (förutsatt att min man får jobb) eller sommaren året efter. Hur hade ni andra tänkt i min sits och hur går det för er?
  • april14
    Anonym (16-bebis) skrev 2013-08-21 22:32:46 följande:

Grattis till fast jobb! Den här tråden hade jag glömt bort faktiskt, men det var ju kul att den poppade upp igen! Jag skrev ju också tidigare att både min man och jag ville ha nytt jobb innan bebisförsök, men då trodde jag att han skulle få nytt jobb före mig men jag fick nytt jobb nyligen och börjar där ganska snart. Kommer inte ens ha provanställning utan fick fast direkt så i teorin skulle vi kunna börja försöka göra barn nästa sommar om min man får jobb i vår, men jag vet inte om jag hellre vill hinna jobba på nya stället lite längre samt kanske spara mer pengar till hus som vi ju tänkte först. Men nu när jag hux flux fick i stort sett drömjobbet mycket snabbare än jag trodde så börjar jag fundera på om man ska börja försöka sommaren nästa år (förutsatt att min man får jobb) eller sommaren året efter. Hur hade ni andra tänkt i min sits och hur går det för er?
    Grattis till drömjobbet! :) Ta det med din man, men jag skulle nog sattsa på kommande sommar eftersom jag är himla bebissugen. ;) Själv har vi bestämt att tjuvstarta och slutar med ppillrena 29e november.. :) läängtar!! Hade ju planerat att börja i vår, men nu känns det som att vi kan börja innan - båda är bebissjuka. :)
  • Anonym (16-bebis)
    april14 skrev 2013-08-22 08:58:30 följande:
    Grattis till drömjobbet! :) Ta det med din man, men jag skulle nog sattsa på kommande sommar eftersom jag är himla bebissugen. ;) Själv har vi bestämt att tjuvstarta och slutar med ppillrena 29e november.. :) läängtar!! Hade ju planerat att börja i vår, men nu känns det som att vi kan börja innan - båda är bebissjuka. :)

Roligt att ni båda är bebissugna! Mitt bebissug går lite upp och ned men min man kan nog prova snart likaväl som vänta några år till, han är nog inte jättesugen. Får väl börja på nya jobbet och se hur det känns och hur det blir med jobb för min man - han borde förhoppningsvis lyckas få jobb under våren . Kul att ni ska börja redan i höst!
  • Anonym (Bebissugen)

Får man hoppa in här? Är extremt bebissugen efter ett sent missfall..(oplanerad graviditet, men bebisen var så efterlängtad!) nu väntar jag in killen och han sa typ 2-3 år :) pluggar men just nu har jag påbörjat ett studieuppehåll så jag ska jobba ett år. Då hinner jag även höja den framtida föräldrapenningen ;)

• Anonym (16-bebis)
    Anonym (Bebissugen) skrev 2013-08-22 19:47:11 följande:
    Får man hoppa in här? Är extremt bebissugen efter ett sent missfall..(oplanerad graviditet, men bebisen var så efterlängtad!) nu väntar jag in killen och han sa typ 2-3 år :) pluggar men just nu har jag påbörjat ett studieuppehåll så jag ska jobba ett år. Då hinner jag även höja den framtida föräldrapenningen ;)

Välkommen! Smart tänkt med att jobba nu så du får lönebaserad fp. Jag själv har fast jobb på heltid men inte min man och vi behöver spara mycket till hus, men vet inte hur viktigt vi ska tycka att det är att ha de pengarna före vi får barn. Vi bor i lägenhet nu och det viktigaste är ju att det blir barn men samtidigt är jag lite trygghetsnarkoman så jag skulle önska att vi kunde spara mer pengar först.
  • Anonym (En 2:a)

Vet inte om det bara är förstagångs här, men vi planerar också en liten (till) vår/sommar 2015. Känns som en evighet men ska plugga till barnmorska nu 1,5 år så jag vill bli klar först. Verkar som många ska plugga klart :)

• Anonym (Längtan)

Hej igen!

Länge sen jag tittade in i tråden. Lite update: Vi kommer börja försöka nästa månad! :D
    Går runt på hemliga rosa moln just nu och livet är underbart! :)

• Anonym (16-bebis)
    Anonym (Längtan) skrev 2013-08-22 21:31:23 följande:
    Hej igen! Länge sen jag tittade in i tråden. Lite update: Vi kommer börja försöka nästa månad! :D Går runt på hemliga rosa moln just nu och livet är underbart! :)  

Men Gud va spännande, grattis! Hur kommer det sig att ni ska börja försöka så snart, ingen 15/16-bebis alltså?
  • Anonym (Längtan)

Tack!!! :) Ja jag är nervös, spänd, exalterade, rädd, ännu mer ( om det går) förälskad i min käre sambo :)

Hihi jadu, jag tjatade och tilllslut gav han md sig :D 
    Jag nyper mig i armen hela tiden för att verkligen tro att det är på riktigt!
    Vi köpte nyligen lägenhet och den 1 aug slutade jag med mina Yasmin ppiller :)
    Väntar nu på mensen som beräknas komma om 5 dagar... hoppas den är någurlunda regelbunden efter pillerstoppet.. och hoppas framför allt  att det tar sig på första försöket! :)

Vem vet om det kanske blir en 15/16 bebis OXÅ? Sambon vill ha tätt nämligen,just nu spelar det ingen roll för mig.
    Färemot vill jag inte vara höggravid på examendagen våren-16.. :) 

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?