Labellas skrev 2013-10-25 23:13:04 följande:
Tack för ditt svar. Det är skönt att höra att det funkar för andra i den sitsen. Jag vet väl egentligen att det skulle funka ekonomiskt men jag har alltid velat vara på den säkra sidan och är lite nojig av mig hehe ;)
Jag är dåligt insatt i det där med FP men jag vet att om man haft ett jobb innan studierna och får barn under studierna så kan FP baseras på den lön man hade innan va? Hur funkar det om man blir arbetslös efter studierna men har haft ett heltidsjobb innan? Jag har ju betalat A-kassa i fyra år iaf . Fy så dum jag känner mig, jag måste läsa på känner jag. Men jag är helt ny på detta område ni får ha överseende ;)
Om du har varit anmäld på AF första dagen som arbetslös så skyddas din FP, jag var arbetslös först och sen hade jag deltidsjobb och deltidsstudier efter mitt heltidsjobb men min FP baseras på heltidslönen.
Vet inte helt hur det funkar, men man kan alltid ringa FK och fråga.
juli14 skrev 2013-10-28 06:32:57 följande:
VI är oroliga hos oss över ekonomin, och då har vi en gemensam inkomst på ca fyrtio tusen i månaden nu när jag är studerande. Jag kan inte ens tänka mig oron när båda är studerande...
Är det någon som vet hur mycket i snitt ett barn kostar? Under graviditeten till ett år framåt?
Asså, vi oroar oss inte mycket alls. Vi har råd med det vi vill och har en bra buffert sen innan så vi vet att vi klarar oss :) Vi var lediga båda två hela sommaren! (en månad dubbel FP och en månad på en FP och sparade pengar)
Stokke skrev 2013-10-28 06:59:12 följande:
Håller med juli14.
Vad händer om den som arbetar blir sjuk? Måste vänta på F kassan i två månader?
Vad som händer om den som jobbar blir sjuk har jag ingen koll på då ingen av oss jobbar :)