• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (längtar)
    juli14 skrev 2013-12-08 10:15:05 följande:
    Juste! Vi ska förlova oss nu 1/1 2014 . Min sambo drog med mig till en juvelerare och sa "välj den du tycker är fin!". Så beställningen är lagd, ringarna kommer på fredag!! Sen måste vi försöka hålla oss till efter nyår med att sätta på oss dem !!!
    Iiiih!  Vad roligt!! Stort grattis till er! Vilken lycka Skrattande
  • juli14

Tack tack tack! Vi är alldeles nykära igen här hemma haha

• Anonym (Student 2)

Vi satsar på bebis 2015 när min utbildning är klar. Vill nu men vi har inte riktigt förutsättningarna för det ännu. Sambon är arbetslös och vi hyr lägenheten i andrahand så prio 1 är att han har fast jobb och att vi hittat en lägenhet som kan rymma en liten familj så småningom.

• Anonym (längtar)
    Anonym (Student 2) skrev 2013-12-09 17:48:35 följande:
    Vi satsar på bebis 2015 när min utbildning är klar. Vill nu men vi har inte riktigt förutsättningarna för det ännu. Sambon är arbetslös och vi hyr lägenheten i andrahand så prio 1 är att han har fast jobb och att vi hittat en lägenhet som kan rymma en liten familj så småningom.
    Åh, mysigt med planer! Hoppas det går bra med jobb för din sambo då! Hur gamla är ni? :) 
    Jag ska försöka våga mig på att ta upp med sambon att jag tar ut spiralen snart! Hoppas på en bra reaktion!
  • Anonym (Student 2)

Vi är 25 båda två ^_^

• Anonym (Student 2)

Planerar att slopa säkra perioder nästa höst om allt går vägen. Både jag och sambon är eniga om det (så länge jobb och hem är säkrat såklart) :D

• Mammatirre

Här är en till som vill ha barn 14/15. Egentligen helst nu. Men har inte riktigt förutsättningarna till det nu, varken råd eller plats för fler "/ känns så trist men de är väl bara att försöka få tiden att gå fortare. Just nu är både jag å min man arbetslösa, jag blev precis klar med min undersköterskeutbildning så prio är fasta jobb och sen helst flytta till hus då vi bor i radhus på 4 rum å kök nu å vi har redan tre barn :P

• Anonym (2:an)
    Mammatirre skrev 2013-12-25 12:09:22 följande:
    Här är en till som vill ha barn 14/15. Egentligen helst nu. Men har inte riktigt förutsättningarna till det nu, varken råd eller plats för fler "/ känns så trist men de är väl bara att försöka få tiden att gå fortare. Just nu är både jag å min man arbetslösa, jag blev precis klar med min undersköterskeutbildning så prio är fasta jobb och sen helst flytta till hus då vi bor i radhus på 4 rum å kök nu å vi har redan tre barn :P

åh vad kul. jag börjar sista terminen på min uska-utbildning nu den 6:e januari :D och jobbar deltid som avlösare till en autistisk pojke. 
    Det finns ju massor med vårdjobb(i alla fall i sthlm där vi bor) så jobb borde ju inte vara några större problem att få, speciellt nu när du är färdigutbildad också? :)

• Anonym (2015/2016)

Suck, här lever ja fortfarande i ovisshet. Maken velar fram å tillbaka om han vill ha ett fjärde barn eller inte. Just nu lutar de åt inte. Men när han ser mig ledsen, så lutar de oftast åt att vi kan skaffa ett barn till.
    De är så jobbigt!
    Ja vill verkligen ha ett till barn. Vi har plats för ett barn till hemma. De enda vi behöver göra är att byta bil.
    Men visst, ja förstår honom också. Klart de är skönt när barnen blir större å kan sköta sig själva lite mer, slippa blöjor osv.
    Tänk om man hade en knapp så man bara kunde stänga av denna längtan!

• lenaerik86

Kul med en tråd för oss som längtar ihjäl oss men ändå väljer att vänta :) Själv är jag 27 och gifter mig med min fästman i slutet av maj. Åker på honey moon i början av juli och då jäklar ska det göras bebis!! Jag vill börja nu nu nu (eller helst redan för ett år sen haha) och vacklar fram o tillbaka om det är värt att vara preggo på resan.

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?