• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (längtar)
    juli14 skrev 2013-11-27 16:04:24 följande:

Ja, hade min första ägglossning i helgen efter pillrena känns sjukt att det bara tog en vecka efter piller-mensen. Vi skyddade oss däremot ändå med kondom.. Jag längtar sååå mycket nu. Det känns så overkligt .
    Åh så spännande!! Håll oss uppdaterade Skrattande
    Håller tummarna!
  • Anonym (längtar)
    Kokoskon skrev 2013-11-28 09:44:29 följande:
    Ooops... såg att jag snott nästan exakt samma nick som "längtar", så jag tar bort min anonymitet - den behöver jag ändå inte, haha. Sorry!

Haha, ingen fara!  

Många är vi som längtar Skrattande
    Något bra svar på vad man gör med den här jäkla barnlängtan har jag dessvärre inget bra svar på, lyckas sådär själv Tungan ute

• Kokoskon
    Anonym (längtar) skrev 2013-11-28 13:17:42 följande:

Haha, ingen fara!  

Många är vi som längtar Skrattande
    Något bra svar på vad man gör med den här jäkla barnlängtan har jag dessvärre inget bra svar på, lyckas sådär själv Tungan ute

Jag försöker (observera: försöker) tänka att när man väl har barn och livet nöter på i samma inrutade mönster, kommer jag vara så tacksam för att vi gjorde den här jätteresan tillsammans innan, över de minnena vi fick, men det är ju så himla lätt när äggstockarna gör frivolter ;) haha! 

Juli14: ni har börjat försöka nu alltså? Åh vad spännande! 
  • Anonym (2:an)

igår pratade jag med pojkvännen och sa "jag vill ha syskon till sonen, om typ 3år" 
    hans första reaktion var "GLÖM DE!" sen diskuterade vi lite till, och han sa "vi får se vart vi befinner oss om tre år" 
    så det var ju inte ett totalt NEJ. :D lite framgång i alla fall :D

• juli14

Vi har sagt att vi ska försöka vänta så länge som möjligt (max till i sommar), och även förösöka undvika att få ett barn kring julafton/nyår nästa år.. smidigast hade varit att få ett barn i augusti 2015, för då har jag bara c-uppsatsen kvar. Men, som min sambo så fint sa: "Det känns som att välja en ny, fett fin vinterjacka, jag vet vad jag vill ha och var den finns, men väljer ändå att vänta - varför? Bara för att pina mig själv?", och igår sa han att tiden går så långsamt, han önskar bara att jul och nyår ska vara överstökat så att vi kommer närmare sommaren. den som väntar på något gott... eller?

• Anonym (Linn)

Jag vill ha barn. NU. Dock är det en väldigt dålig timing då jag precis har blivit färsk på jobbsökandet igen. Men kan absolut tänka mig runt 2015-2016 så man får tid på sig att ordna lite :)

Men just det där är ju inte mitt största problem. Vad gör man när ens sambo inte vill ha barn förrän om 10 (!) år?
    Det här är något som hugger i mig så fruktansvärt och jag kan absolut inte vänta så länge Gråter Vi är förvisso unga, men om tio år är jag 33 och han 34. Vem vågar hoppas/se fram emot något då? Är det ingen här som har en partner som är av samma åsikt, och eventuellt ändrat sig? Berätta gärna så jag kan hålla hoppet uppe... Nu sitter jag mest på FL för att läsa om allas babylycka. *skäms*

Anonym (Linn) skrev 2013-12-06 16:29:37 följande:
    Jag vill ha barn. NU. Dock är det en väldigt dålig timing då jag precis har blivit färsk på jobbsökandet igen. Men kan absolut tänka mig runt 2015-2016 så man får tid på sig att ordna lite :)

Men just det där är ju inte mitt största problem. Vad gör man när ens sambo inte vill ha barn förrän om 10 (!) år?
    Det här är något som hugger i mig så fruktansvärt och jag kan absolut inte vänta så länge Gråter Vi är förvisso unga, men om tio år är jag 33 och han 34. Vem vågar hoppas/se fram emot något då? Är det ingen här som har en partner som är av samma åsikt, och eventuellt ändrat sig? Berätta gärna så jag kan hålla hoppet uppe... Nu sitter jag mest på FL för att läsa om allas babylycka. *skäms*

min pojkvän(föredetta sambo, vi är särbos nu och han är pappa till vår son på 1år) säger ju att han vill vänta alltifrån 7-10år innan nästa barn ska komma. Först var han heeelt emot att skaffa syskon(sonen var oplanerad), men han har nu ändrat åsikt och tycker det vore kul med syskon till sonen... men inte nu.

Jag kan inte ge så många råd eller tips eftersom pojkvännen ändrar sig lite fram och tillbaka, minimum 7år, nej minimum 10år, vi får se om de blir ngt om 3år....osv...så han velar ju lite fram och tillbaka :P 

men jag befinner mig ju i en liknande situation. Tjata hjälper absolut inte. men jag sa rakt ut att jag INTE kan leva med honom om jag inte kan få ett syskon till sonen INOM tio år. För jag vill ha fler barn. 

Nu försöker jag förhandla ner tiden lite granna bara ;)

Säg rakt ut till din pojkvän att du verkligen inte kan vänta 10år(om det verkligen är så du känner), fråga om ni kan mötas halvvägs, att ni börjar försöka om 5år? att ni börjar försöka betyder ju itne att du kmr bli gravid på en gång, vissa blir gravida på en gång, andra tar det flera månader innan de blir gravida. så 5år vore väl en bra ide, då kommer ju troligtvis inte bebisen fören absolut tidigast om 6år... de kanske han kan gå med på? och det kanske DU kan gå med på? man får ge och ta, kompromissa fram och tillbaka tills man hittar ngt som båda är nöjda och glada med liksom.
    kram och lycka till

• juli14

Så gjorde vi! Jag har tjatat ett år. Ett och ett halvt till och med kanske. Men sambon sa jämt att "inte innan du gått klart utbildningen". Vår kompromiss blev att jag ska föda på sommaren innan min sista termin, så jag kan göra c-uppsatsen hemma när jag är föräldraledig . Nu verkar tiden skjutas hela tiden, haha. Först sa vi att jag ska bli gravid på hösten 2014.. sen var vi inne på sommaren.. och nu planerar vi att vänta till efter årsskiftet men försöka få bebis att inte födas på jul/nyår.. Jag hade nog lämnat min karl om han sagt åt mig att vänta tio år. Aldrig! Då hade jag försökt hittat en ny som vill ha barn lite närmare i tiden.

• juli14

Juste! Vi ska förlova oss nu 1/1 2014 . Min sambo drog med mig till en juvelerare och sa "välj den du tycker är fin!". Så beställningen är lagd, ringarna kommer på fredag!! Sen måste vi försöka hålla oss till efter nyår med att sätta på oss dem !!!

juli14 skrev 2013-12-08 10:15:05 följande:
    Juste! Vi ska förlova oss nu 1/1 2014 . Min sambo drog med mig till en juvelerare och sa "välj den du tycker är fin!". Så beställningen är lagd, ringarna kommer på fredag!! Sen måste vi försöka hålla oss till efter nyår med att sätta på oss dem !!!
    men gud vad kul!! :D GRATTIS!!!! :D
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?