• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-18 07:54:40 följande:
    Det är en start iaf! Haha det kommer så småningom. När man själv har en extrem stark längtan så känns varje ny månad som en evighet. Men allt känns lättare och bättre när man är med på det båda två

Ja, längtar tills den stunden. Han har iallafall sagt att han tror att han vill börja försöka om 1-3 år.. Och 3 år var allra max. Men vi flyttar ihop i mars och han sa att det är ju lättare att veta efter man bott ihop ett tag..
  • Anonym (student)
    juli14 skrev 2013-11-18 07:51:42 följande:

Jag läser också till förskolelärare men är bara på tredje terminen.
    sarasessi skrev 2013-11-15 09:17:53 följande:

Jag tar min lärarexamen mot förskola och förskoleklass nu i januari och börjar arbeta vid årsskiftet. Vi kommer inte vänta ut min lärarlegitimation, utan kommer att försöka bli gravida redan i januari. Hinner jag inte arbeta exakt ett år, får jag "komplettera" de sista månaderna på mitt introduktionsår efter föräldraledigheten. Vi har en son på 2,5 år sedan tidigare och vill helst inte att det ska bli mer än 4 års åldersskillnad på våra barn.

Kul! Jag pluggar också till förskollärare (fsk/lågstadie). Är på min 4:e termin!
  • juli14
    Anonym (Bebissugen) skrev 2013-11-18 10:02:52 följande:
    Ja, längtar tills den stunden. Han har iallafall sagt att han tror att han vill börja försöka om 1-3 år.. Och 3 år var allra max. Men vi flyttar ihop i mars och han sa att det är ju lättare att veta efter man bott ihop ett tag..

Han har rätt jag och min sambo har bott ihop snart 2 år, och det är då man lär känna varann på riktigt. Man skapar en vardag tillsammans på riktigt!
  • juli14
    Anonym (student) skrev 2013-11-18 21:34:27 följande:
    Jag tar min lärarexamen mot förskola och förskoleklass nu i januari och börjar arbeta vid årsskiftet. Vi kommer inte vänta ut min lärarlegitimation, utan kommer att försöka bli gravida redan i januari. Hinner jag inte arbeta exakt ett år, får jag "komplettera" de sista månaderna på mitt introduktionsår efter föräldraledigheten. Vi har en son på 2,5 år sedan tidigare och vill helst inte att det ska bli mer än 4 års åldersskillnad på våra barn.   
    Kul! Jag pluggar också till förskollärare (fsk/lågstadie). Är på min 4:e termin!

Va kul!
  • Anonym (längtar sen läng)

förstår att ni gärna vill ha ett barn till snart :)

har du fått jobb redan? det har jag :)
  • Anonym (längtar sen läng)
    Anonym (Bebissugen) skrev 2013-11-18 10:02:52 följande:

härligt att ha en gräns. vi har väl 3 år som gräns lite med för då fyller jag 30 :P
    men tills dess ska väl allt falla på plats :D 
  • Kastrull

Japp, skulle gärna vilja ha en bebis till, men vet tyvärr inte om mannen min är inne på samma linje, tror inte det. Det skulle i så fall bli vårt fjärde.

• Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-20 16:08:12 följande:
    Han har rätt jag och min sambo har bott ihop snart 2 år, och det är då man lär känna varann på riktigt. Man skapar en vardag tillsammans på riktigt!

Ja, han bo här varannan vecka nu.. Men det ska bli härligt att skapa ett eget hem och så! Och bo tillsammans på "riktigt"
  • Anonym (Bebissugen)
    Anonym (längtar sen läng) skrev 2013-11-21 14:06:17 följande:
    härligt att ha en gräns. vi har väl 3 år som gräns lite med för då fyller jag 30 :P men tills dess ska väl allt falla på plats :D 

Ja, det känns skönt! Inte alltför långt kvar, typ ;) har tänkt att jag ska hinna jobba ett år också så jag hinner höja föräldrapenningen
  • Anonym (längtar)
    Anonym (tänker) skrev 2013-11-15 00:18:52 följande:
    Jag har otroligt mycket tankar om barn i huvudet just nu. har fast förhållande med min sambo sen 3,7 år sedan, han vill jättegärna ha barn när som helst, jag känner att jag vill men vet inte om jag är riiiktigt redo än. Jag tänker mycket på graviditet, bebismys o.s.v. många vänner och bekanta bara sprutar ut bebisar i år. Jag är lite för feg känner jag, hur vet man när man är redo?? Kram, 21 åring.
    Åh jag känner exakt som du! minus en barnlängtande sambo här då! haha :)  Känner mig redo för barn och har längtat i några år, sambon är inte där än han vill bli "redo". Jag undrar, när blir man redo?? Kan man bli det? 
    åh, mycket tankar nu, medan alla vänner och släkt går på högvarv med bebisverkstad!

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?