• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (längtar sen läng)

jo här är en till.... har längtat många år...
    har studerat för att kunna få fast jobb å har det nu nästa år..
    sen måste jag vänta ut mitt lärarleg så jag får en tjänst med rätt titel... efter det kanske man kan börja om inget oväntat sker... så vi hoppas på baby sent 2015 eller 2016...

27 åring 

• Anonym (student)
    juli14 skrev 2013-11-13 09:12:07 följande:
    Nej! Va kul det kommer gå så snabbt! Vi har 229 dagar kvar. Däremot pratar vi om det varje dag sen förra veckan, och jag har slutat med p-piller nu, så det känns som om vi kommer börja tidigare .. Är det erat första barn, anonym (student)?
    Nej vi har en 13 månaders som livar runt här hemma :)
  • Anonym (2:an)
    Anonym (student) skrev 2013-11-14 14:44:40 följande:
    Nej vi har en 13 månaders som livar runt här hemma :)
    roligt, jag har 1åring här hemma :D
  • Anonym (tänker)

Jag har otroligt mycket tankar om barn i huvudet just nu. har fast förhållande med min sambo sen 3,7 år sedan, han vill jättegärna ha barn när som helst, jag känner att jag vill men vet inte om jag är riiiktigt redo än. Jag tänker mycket på graviditet, bebismys o.s.v. många vänner och bekanta bara sprutar ut bebisar i år. Jag är lite för feg känner jag, hur vet man när man är redo?? Kram, 21 åring.

• juli14
    Anonym (Bebissugen) skrev 2013-11-13 18:10:02 följande:
    Ja.. Kommer vara så nojig nästa gång.. Åh, vad kul för er! Längtar så tills det blir min tur! Hur övertalade ni era killar? ;)

Min sambo tog initiativet. Vi struttade runt på ikea i somras, och han frågade om vi kunde ha barn till sommaren 2015
  • juli14
    Anonym (tänker) skrev 2013-11-15 00:18:52 följande:
    Jag har otroligt mycket tankar om barn i huvudet just nu. har fast förhållande med min sambo sen 3,7 år sedan, han vill jättegärna ha barn när som helst, jag känner att jag vill men vet inte om jag är riiiktigt redo än. Jag tänker mycket på graviditet, bebismys o.s.v. många vänner och bekanta bara sprutar ut bebisar i år. Jag är lite för feg känner jag, hur vet man när man är redo?? Kram, 21 åring.

Jag funderar mycket kring samma sak. Är man redo när man inte är rädd? Eller när man slutar ställa sig frågan "vafan gör jag med mitt liv?" Varje gång man tänker på en graviditet. För mitt ibland allt detta, så kan jag bryta ihop av längtan. Jag kan se en gravid kvinna och börja gråta, för att det är så orättvist att jag måste vänta ett halvår. Stabil kvinna detta Blir man någonsin helt redo? Eller ska man ta ett djupt andetag och hoppa?
  • sarasessi
    Anonym (längtar sen läng) skrev 2013-11-13 18:17:19 följande:
    jo här är en till.... har längtat många år...
    har studerat för att kunna få fast jobb å har det nu nästa år..
    sen måste jag vänta ut mitt lärarleg så jag får en tjänst med rätt titel... efter det kanske man kan börja om inget oväntat sker... så vi hoppas på baby sent 2015 eller 2016...

27 åring 

Jag tar min lärarexamen mot förskola och förskoleklass nu i januari och börjar arbeta vid årsskiftet. Vi kommer inte vänta ut min lärarlegitimation, utan kommer att försöka bli gravida redan i januari. Hinner jag inte arbeta exakt ett år, får jag "komplettera" de sista månaderna på mitt introduktionsår efter föräldraledigheten. Vi har en son på 2,5 år sedan tidigare och vill helst inte att det ska bli mer än 4 års åldersskillnad på våra barn.

• Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-15 07:52:20 följande:
    Min sambo tog initiativet. Vi struttade runt på ikea i somras, och han frågade om vi kunde ha barn till sommaren 2015

Åh, vad mysigt det låter! Min kille har iallafall börjat tycka att bebisar är söta och ler när han ser dem.. Alltid en början! Förut brydde han sig inte alls..
  • juli14
    sarasessi skrev 2013-11-15 09:17:53 följande:
    Jag tar min lärarexamen mot förskola och förskoleklass nu i januari och börjar arbeta vid årsskiftet. Vi kommer inte vänta ut min lärarlegitimation, utan kommer att försöka bli gravida redan i januari. Hinner jag inte arbeta exakt ett år, får jag "komplettera" de sista månaderna på mitt introduktionsår efter föräldraledigheten. Vi har en son på 2,5 år sedan tidigare och vill helst inte att det ska bli mer än 4 års åldersskillnad på våra barn.   

Jag läser också till förskolelärare men är bara på tredje terminen.
  • juli14
    Anonym (Bebissugen) skrev 2013-11-15 14:33:05 följande:
    Åh, vad mysigt det låter! Min kille har iallafall börjat tycka att bebisar är söta och ler när han ser dem.. Alltid en början! Förut brydde han sig inte alls..

Det är en start iaf! Haha det kommer så småningom. När man själv har en extrem stark längtan så känns varje ny månad som en evighet. Men allt känns lättare och bättre när man är med på det båda två
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?