Anonym (Mandy89) skrev 2013-07-01 22:42:18 följande:
Det där med att ärva är ju en positiv sak såklart
Mycket är ju sånt man bara "måste" ha men kanske inte har så starka preferenser om,och då kan man ju bara bolla samma sak fram och tillbaka mellan sig, ifall det kommer syskon.
Låter mysigt med en tvååring
Det måste ju kännas skönt ändå att ha en plan för när ni ska börja försöka med nästa?
Har inte handlat nåt, men det var riktigt nära idag. Hade inte sambon varit med så hade jag nog inte kunnat hålla mig. Vi var på outlet och de hade såååå himla fina baby-bodys med Nalle Puh på för ett par tior bara. "Nä, här är det farligt att låta dig fastna!" sa sambon, i och för sig skämtsamt, men lotsade mig sedan riktigt fort bort från barnkläderna. Ibland känns det som att han verkligen inte förstår den inre smärta som längtandet innebär för mig
Det skulle kännas bättre om han ändå var mera delaktig. Han tror nog att det bara skulle elda på mig, inge falska förhoppningar och göra mig ännu mer bebistokig, men jag VET ju att han vill vänta. Därför tycker jag att han kan visa mig den respekten tillbaka att titta lite på fina babysaker ibland och bara "indulge the dream" liksom.... Det är inte som att jag tjatar varje dag och varje vaken minut. Det gör jag bara här inne
Lite sent svar, men bättre sent än aldrig. Vi ska börja försöka i april/maj 2014, önskar att få syskon vinter/vår eller sommar 2015. Min sambo var inte heller så delaktig i graviditeten, trots att barnet var mycket planerad, däremot när sonen kom förändrades det totalt, han hade helt enkelt svårt att ta till sig att det verkligen var ett barn skulle komma. Köp lite saker i smyg ;) Jag har ju köpte på mig en del till vårt kommande syskon, kan lägga ut en bild någon dag på allt fint, har köpt både pojk- och flickkläder, så kommer att sälja av det som inte blir använt på Tradera :) Till sonen köpte vi endast neutrala unisex-kläder då vi inte visste eller ville ta reda kön, men nästa gång ska vi nog ta reda på överraskningen innan.