Inlägg från: filippas |Visa alla inlägg
  • filippas

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Åh vilka härliga bebisplaner och bröllopsplaner ni har! Sitter med stort leende och läser om det ni skriver och bestämde mig för att hoppa in här! 
    Det verkar gå så härligt bra för alla med både drömjobb, killar som pratar bebisar och ja allt helt enkelt!

Här går man själv och drömmer om bebis (Jag är 24 och sambon 27), har sån himla barnlängtan! Jag blev gravid med min sambo för nästan precis två år sedan. Vi fick ta det tråkiga (men kanske mycket kloka) beslutet att göra abort. Jag hade ett år kvar på mina studier och vi var i början på vårt förhållande. Men sedan dess har bebistankarna gnagt på mig! Min bästa vän fick barn i samma veva (oplanerat och uppdagades i v.28) som jag gjorde abort, hade inte ens krut i kroppen att berätta för henne om min abort... (Hon hade så gärna velat ha barn samtidigt..). 

Nu börjar vänner omkring min sambo få barn och jag bara dör av längtan. Jag tog upp det förut att jag absolut vill ha barn innan jag är 30 och han pustade ut med "ah men då har vi 6 år kvar" . Han tycker det är jobbigt att prata om framtiden och barn, så jag vet inte hur jag ska bära mig åt. 

Jag inväntar att min fasta anställning ska dra igång i december, jobbat i 1½ år då på samma ställe. Han har ett jobb där det inte riktigt går att planera, inom sport, så det finns alltid osäkerhet på om man blir kvar i sverige eller inte... Men ekonomiskt så har vi det bra, och jag känner liksom... varför vänta?

Så nu sitter jag och glatt följer era resor, man får ett litet litet hopp om att någon dag kanske... Drömmer 

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?