Inlägg från: Anonym (längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (längtar)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Anonym (tänker) skrev 2013-11-15 00:18:52 följande:
    Jag har otroligt mycket tankar om barn i huvudet just nu. har fast förhållande med min sambo sen 3,7 år sedan, han vill jättegärna ha barn när som helst, jag känner att jag vill men vet inte om jag är riiiktigt redo än. Jag tänker mycket på graviditet, bebismys o.s.v. många vänner och bekanta bara sprutar ut bebisar i år. Jag är lite för feg känner jag, hur vet man när man är redo?? Kram, 21 åring.
    Åh jag känner exakt som du! minus en barnlängtande sambo här då! haha :)  Känner mig redo för barn och har längtat i några år, sambon är inte där än han vill bli "redo". Jag undrar, när blir man redo?? Kan man bli det? 
    åh, mycket tankar nu, medan alla vänner och släkt går på högvarv med bebisverkstad!

• Anonym (längtar)
    Anonym (2:an) skrev 2013-11-26 09:43:47 följande:
    jag tror ingen är riktigt "redo" för att varken bli gravid, eller bli mamma eller pappa. Det är något man blir på vägen, så att säga. 
    sonen, som nu är 1år, var ju oplanerad, så då var ju varken jag eller pojkvännen redo eller förberedda och vi kände nog båda paniken. Men för mig var det nog enklare förstå att jag skulle bli mamma, för det var ju inne i mig som han växte.
    Tur att man är gravid i 9 månader! Dom månaderna behövs verkligen för att förbereda sig, både praktiskt och mentalt för att bli föräldrar.
    Sonen är som sagt 1år idag, och jag kan fortfarande från gång till gång känna "men gud vad har jag gett mig in?!" men så får man en puss och ett leende och man känner. "ääh, jag klarar allt! Jag har ju min underbara son" :P
    Nä precis, jag vill tro att det är något man växer in i under hela graviditeten och även när man får barnet. Det här med att bli redo alltså. Får hoppas sambon känner sig mer bekväm med barntanken snart :)
  • Anonym (längtar)
    juli14 skrev 2013-11-26 17:41:43 följande:

Jag och min sambo diskuterade samma sak häromdagen. Jag fick panik när han sa att han eventuellt ville försöka redan i januari, då sa han att man blir redo längs vägen, ingen är en perfekt förälder.. Kändes bättre, men kontrollfreaket bor långt in i mig trots allt haha, suck.
    haha, åh vad härligt! kul med bebisverkstad snart då Glad
    Kan tänka mig att jag skulle reagera likadant, känner mig hur redo som helst för att börja försöka, men när det väl sägs högt mellan båda parter blir det nog lite darr :) Vill ha stenkoll på läget :)
  • Anonym (längtar)
    juli14 skrev 2013-11-27 16:04:24 följande:

Ja, hade min första ägglossning i helgen efter pillrena känns sjukt att det bara tog en vecka efter piller-mensen. Vi skyddade oss däremot ändå med kondom.. Jag längtar sååå mycket nu. Det känns så overkligt .
    Åh så spännande!! Håll oss uppdaterade Skrattande
    Håller tummarna!
  • Anonym (längtar)
    Kokoskon skrev 2013-11-28 09:44:29 följande:
    Ooops... såg att jag snott nästan exakt samma nick som "längtar", så jag tar bort min anonymitet - den behöver jag ändå inte, haha. Sorry!

Haha, ingen fara!  

Många är vi som längtar Skrattande
    Något bra svar på vad man gör med den här jäkla barnlängtan har jag dessvärre inget bra svar på, lyckas sådär själv Tungan ute

• Anonym (längtar)
    juli14 skrev 2013-12-08 10:15:05 följande:
    Juste! Vi ska förlova oss nu 1/1 2014 . Min sambo drog med mig till en juvelerare och sa "välj den du tycker är fin!". Så beställningen är lagd, ringarna kommer på fredag!! Sen måste vi försöka hålla oss till efter nyår med att sätta på oss dem !!!
    Iiiih!  Vad roligt!! Stort grattis till er! Vilken lycka Skrattande
  • Anonym (längtar)
    Anonym (Student 2) skrev 2013-12-09 17:48:35 följande:
    Vi satsar på bebis 2015 när min utbildning är klar. Vill nu men vi har inte riktigt förutsättningarna för det ännu. Sambon är arbetslös och vi hyr lägenheten i andrahand så prio 1 är att han har fast jobb och att vi hittat en lägenhet som kan rymma en liten familj så småningom.
    Åh, mysigt med planer! Hoppas det går bra med jobb för din sambo då! Hur gamla är ni? :) 
    Jag ska försöka våga mig på att ta upp med sambon att jag tar ut spiralen snart! Hoppas på en bra reaktion!
  • Anonym (längtar)

Längtar mer än någonsin. Och fler och fler runt omkring är gravida och får barn på löpande band. 

Känner som några av er här inne, får en klump i magen och blir deppig när man hör när andra ska få barn. När det känns så långt bort för en annan. 

Anonym (88:an) skrev 2014-05-19 18:38:46 följande:

Jag ser att ni vart igång ett tag. Men jag sluter mig till skaran av dom som längtar. 

Jag och min man gifte oss förra året. Egentligen så skulle det kunnat vart så att vi skulle börjat verkstaden detta året. Men så kom beskedet om att mitt jobb skulle läggas ner. Så jag blev arbetslös. Nu gör jag allt jag kan för att få en fast tjänst snart igen så att vi kan börja försöka. siktet ligger på nästa sommar. Så jag hoppas, hoppas på det!

Det är flera av mina barndomsvänner som får barn nu och varje gång så får jag en liten klump i magen av avundsjuka. Men jag är så glad för deras skull också. Det är delade känslor.

Håller tummarna för att det löser sig med ett jobb för dig! Så det kan bli bebisverkstad

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?