• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (16-bebis)

Idag längtar jag jättemycket efter att börja försöka, antagligen mest eftersom det är himla mycket på jobbet såhär i början av året så man drömmer sig bort lite till en annan tillvaro (inte för att man tror att det blir lätt som en plätt att ta hand om barn men ni fattar)... Känns i alla fall bra att det har blivit 2014 så att man kan påminna sig om att man ska börja nästa år, känns betydligt närmre nu än när det fortfarande var 2013 .

Hur känner ni andra om er längtan just nu?

• Anonym (student)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-01-14 12:46:29 följande:
    Idag längtar jag jättemycket efter att börja försöka, antagligen mest eftersom det är himla mycket på jobbet såhär i början av året så man drömmer sig bort lite till en annan tillvaro (inte för att man tror att det blir lätt som en plätt att ta hand om barn men ni fattar)... Känns i alla fall bra att det har blivit 2014 så att man kan påminna sig om att man ska börja nästa år, känns betydligt närmre nu än när det fortfarande var 2013 .

Hur känner ni andra om er längtan just nu?
    Väldigt upp och ner. Vissa dagar vill jag börja nununu! Skulle gärna bli gravid nångång nu i början på året, det skulle passa så bra åldersmässigt men det funkar inte alls... Jag känner mig så kluven ibland :P förnuftet och hjärtat vill olika :)
  • Anonym (21)

Åh, här hoppar jag in om det är okej! Att få ett till barn just nu funkar inte men om ett år eller två så! :) längtar redan som en tok! Är bara 21 år så har inte bråttom egentligen, men vill ha barnen tätt :) äter cerazette just nu och kommer väl göra de fram tills det är dags att börja försöka!

• Mellis93

Jag längtar enormt mycket efter ett syskon till Wille. Har aldrig varit särskilt barnglad innan men nu vill jag bara bli gravid igen! Trodde inte att längtan kunde bli så stor så här snabbt! Börjar jobba lite smått nu och heltid till hösten sen blir det nog bra att börja :) LÄNGTAR

• Mellis93

Jag längtar enormt mycket efter ett syskon till Wille. Har aldrig varit särskilt barnglad innan men nu vill jag bara bli gravid igen! Trodde inte att längtan kunde bli så stor så här snabbt! Börjar jobba lite smått nu och heltid till hösten sen blir det nog bra att börja :) LÄNGTAR

• Anonym (16-bebis)
    Mellis93 skrev 2014-01-14 14:42:02 följande:

Lyckost som kan börja till hösten! Det passar tyvärr inte för oss utan tidigast till våren nästa år. Hur länge har du varit föräldraledig med första barnet?
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (student) skrev 2014-01-14 14:08:20 följande:
    Väldigt upp och ner. Vissa dagar vill jag börja nununu! Skulle gärna bli gravid nångång nu i början på året, det skulle passa så bra åldersmässigt men det funkar inte alls... Jag känner mig så kluven ibland :P förnuftet och hjärtat vill olika :)

Känner igen mig i att det går upp och ner - nu var det ganska länge sedan jag kände såhär senast men i somras när jag var ledig och ute på promenad eller på stranden såg jag ju massor med gravida eller med småbarn och då var det lite jobbigt. Också skitjobbigt när jag är i en tygaffär här i stan som har jättemycket fina barntyger med söta/roliga motiv, då längtar jag extra mycket. Hade jag gått enbart efter förnuftet (t ex jobb och hade vi väntat ytterligare ett år och börjar försöka 2016 men
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (student) skrev 2014-01-14 14:08:20 följande:

Känner igen mig i att det går upp och ner - nu var det ganska länge sedan jag kände såhär senast förutom idag, men i somras när jag var ledig och ute på promenad eller på stranden såg jag ju massor med gravida eller med småbarn och då var det lite jobbigt. Också skitjobbigt när jag är i en tygaffär här i stan som har jättemycket fina barntyger med söta/roliga motiv, då längtar jag extra mycket.

Hade jag gått enbart efter förnuftet (t ex vad som vore bäst för jobb och pengar) hade vi väntat ytterligare ett år och börjat försöka 2016 men det är ju även förnuftigt lyssna på hjärtat och kroppen och inte vänta för länge eftersom jag är 30 i år. Känns som eeeevigheter bara att vänta tills nästa vår .
  • Stokke

Jag är 31, min kille är 34 blir bröllop i vår och förhoppningsvis bebis i början av 2015 :)

Känns jätte spännande !

• Anonym (student)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-01-14 15:21:29 följande:

Känner igen mig i att det går upp och ner - nu var det ganska länge sedan jag kände såhär senast förutom idag, men i somras när jag var ledig och ute på promenad eller på stranden såg jag ju massor med gravida eller med småbarn och då var det lite jobbigt. Också skitjobbigt när jag är i en tygaffär här i stan som har jättemycket fina barntyger med söta/roliga motiv, då längtar jag extra mycket.

Hade jag gått enbart efter förnuftet (t ex vad som vore bäst för jobb och pengar) hade vi väntat ytterligare ett år och börjat försöka 2016 men det är ju även förnuftigt lyssna på hjärtat och kroppen och inte vänta för länge eftersom jag är 30 i år. Känns som eeeevigheter bara att vänta tills nästa vår .
    Väntan är alltid så lång när man längtar!
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?