Anonym (16-bebis) skrev 2014-02-08 22:01:10 följande:
Dagg03: jag hade frågat, för det är ju trist om man bygger upp förväntningar om att det betydde nåt att han skippade kondomen och så kanske han bara glömde den. OM du skulle bli gravid vill man ju kunna glädjas åt det och att båda var med på det.
Tack för dina kloka ord! Ja jag tänker att jag avvaktar till nästa gång och ser hur han gör då. Skippar han kondomen en gång till så frågar jag hur han tänker men om han använder kondom då så känns det nästan som om jag får anta att det bara var slarv. Han vet ju också att jag aldrig skulle gå igenom en abort igen och skulle jag bli gravid så skulle det bli ett väldigt efterlängtat barn (i vart fall från min sida men förhoppningsvis från hans sida också). Våran situation har ju egentligen inte ändrats sedan vi gjorde abort, men jag har ändrats. För min del så skulle jag utan tvekan kunna tänka mig att skaffa barn nu direkt medan han har sagt att han vill vänta till vi båda har jobb (1,5 år bort förmodligen).
Det går inte en dag utan att jag tänker på den dagen då jag har ett barn, det känns lite som om livet får en mening den dagen. Men det är svårt att veta om man gör rätt i att vänta bara för att allting ska vara "perfekt". Även om vi båda kommer ha en bra utbildning i grunden så kan det ju lika gärna ta flera år innan vi båda har fast jobb. Vad är tillräckligt bra omständigheter för er andra?