• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-02-21 11:41:48 följande:
    Ja precis sköldkörteln :) Läkaren skulle höra av sig om det var något , typ dagen efter och det har han inte gjort så känns skönt att inget är fel :)  jag använder oxå nån liknande app, ptracker. Tycker är ganska bra men som sagt, ska inte hänga upp mig på när det såtr i appen att jag har äl.. känns pirrigt faktiskt att inte ha "koll" som man hade innan. :P Hoppas innerligt att det tar sig denna gång! 

Är du orolig så kan du säga att ni har försökt i ett år även fast ni har det, men det beslutet får du ta själv men du kan ju även ta upp att du är orolig över äl..  :)

Bra att han kollade sköldkörteln för dålig sköldkörtelfunktion kan försämra fertiliteten avsevärt och det är inte alla läkare som kollar det i Sverige (har jag läst här på fl). Förstår att det känns pirrigt nu utan äl-test; jag tycker ju att det är lite nervöst och vi har inte ens börjat ännu.

Men jag kanske ska börja tempa nu snart för eventuellt ska vi börja försöka lite tidigare, typ nov/dec/jan i år istället för april/maj nästa år och då vill jag ha koll i god tid så jag kan söka hjälp om jag inte verkar ha äl (är inte sån som gillar att ta det som det kommer). Men det beror på min mans jobb hur det blir med tidpunkt och det vet vi inte förrän just i nov/dec/jan. Så det känns kul att det kan bli tidigare, även om jag på ett sätt alltid helst önskat att få ett vårbarn om man lyckas snabbt, men en höstbebis är ju lika välkommen om man skulle ha turen att få till det snabbt. Spännande .
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (16-bebisv 2014-02-21 12:32:43 följande:
    Bra att han kollade sköldkörteln för dålig sköldkörtelfunktion kan försämra fertiliteten avsevärt och det är inte alla läkare som kollar det i Sverige (har jag läst här på fl). Förstår att det känns pirrigt nu utan äl-test; jag tycker ju att det är lite nervöst och vi har inte ens börjat ännu.

Men jag kanske ska börja tempa nu snart för eventuellt ska vi börja försöka lite tidigare, typ nov/dec/jan i år istället för april/maj nästa år och då vill jag ha koll i god tid så jag kan söka hjälp om jag inte verkar ha äl (är inte sån som gillar att ta det som det kommer). Men det beror på min mans jobb hur det blir med tidpunkt och det vet vi inte förrän just i nov/dec/jan. Så det känns kul att det kan bli tidigare, även om jag på ett sätt alltid helst önskat att få ett vårbarn om man lyckas snabbt, men en höstbebis är ju lika välkommen om man skulle ha turen att få till det snabbt. Spännande .

Ja det hända skönt faktiskt

Men jag ticket det låter som en bra idé att du börjar testa /tempa redan innan ni ska börja, jag noterade bara i ptracker så jag kunde se hur långa cyklar jag hade :) när jag år ppiller så hade regelbunden mens, men sen jag slutade med pillrena så har den diffat några dagar.. Brukar ha cyklar på 30-33 dagar..:) önskar verkligen att det tar sig denna gång!! :)
  • Anonym (student)

Hallå!

Tänkte bara uppdatera med att spiralen ryker redan nu istället för i oktober (bara jag lyckas boka in en tid i fullbokat schema och vab). Trivs inte alls med den och nu har jag gett kroppen nästan ett år att vänja sig men det blir inte så mycket bättre...

Var även till reproduktionscentrum för att träffa läkaren angående äggdonation och hon babblade nånting om äggreserver och att det måste kollas upp ytterligare så vi känner oss lite stressade. Så nu kör vi. Hinner jag ta ut spiralen inom två veckor kör vi redan nästa ägglossning! (har kopparspiral så kroppen fungerar normalt trots skydd)

• Anonym (student)

Tog ut spiralen i tisdags och enligt min mensapp så ska jag ha ägglossning om 6 dagar! Tror dock att det kommer ta ett tag även denna gången.

• Anonym (16-bebis)
    Anonym (student) skrev 2014-04-05 13:27:52 följande:
    Tog ut spiralen i tisdags och enligt min mensapp så ska jag ha ägglossning om 6 dagar! Tror dock att det kommer ta ett tag även denna gången.

Åh va spännande, lycka till! Själva kommer vi börja försöka tidigast vid årsskiftet men troligen i april nästa år, så ganska exakt ett år kvar nu . Kommer nog gå snabbt!
  • Anonym (Lycklig)

Hej allesammans! Här planeras det för bebis 2016. Det blir mitt första och min fästmans fjärde. Jag ska snart genomgå en magsäcksoperation, i slutet av maj nästa år ska vi nog gifta oss och i augusti nästa år startar bebisverkstaden :) Hoppas på en vår/sommarbebis 2016 :)

• Anonym (Hanna)
    Anonym (2:an) skrev 2014-02-20 21:04:03 följande:
    om det ändå bara handlar om ett halvår, så kanske ni kan köra med kondom. Så slipper ni ev. vänta flera månader i höst/vinter på att kroppen kommer igång igen efter att haft hormoner...?
    De skulle gå om det inte va för att de är så otroligt obekvämt! ja gillar verkligen inte kondom :( Vi kör med det nu fram tills i början på maj då jag ska sätta in en hormonspiral :)

Min killes jobb har blivit framflyttat, så nu kommer han att börja i mitten av sommaren istället för i mitten av hösten, men vi ska inte flytta fram bebisverkstaden utan faktiskt kanske lägga den lite längre bort.

Fick dock veta att en nära vän och hans tjej är gravida igår, blev så otroligt glad för dem! de va helt oplanerat, men de  e lyckliga ändå!
    Fast även om jag är lycklig för deras skull, och visade absolut inget annat än lycka när han berättade så kunde jag inte hjälpa att känna hur ledsen jag blev. Jag vill ju så hemskt gärna också! 

Är det någon annan som kan få samma känsla? 
  • Anonym (Längtan)

Fyfan, jag måste få skriva av mig. Vi försökte i 6 månader och sen kom sambon och sa att han ville vänta. Han tycker att få kan börja sen igen när jag är färdig med min utbildning och visst låter det bra men vafan. Känns som att jag har fått den fetaste största kallduschen och käftsmällen kombinerat. Det tog redan på psyket att vi inte hade lyckats effter 5 försök men efter det här… vafan! :( Vill gråta och skrika, gömma mig nånstans :( Och överallt dyker det upp små söta bebisar.. Han vill ju skaffa barn, det är inte de… Han vill bara vänta.. Fan fan fan oxå! :(
    Jag kan inte riktigt sätta ord på det utan är bara helt förvirrad och ledsen. Hade vi lyckats på första försöket hade vi blivit föräldrar om två månader :'( 

Jävla skitliv

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-04-18 15:01:47 följande:

Fyfan, jag måste få skriva av mig. Vi försökte i 6 månader och sen kom sambon och sa att han ville vänta. Han tycker att få kan börja sen igen när jag är färdig med min utbildning och visst låter det bra men vafan. Känns som att jag har fått den fetaste största kallduschen och käftsmällen kombinerat. Det tog redan på psyket att vi inte hade lyckats effter 5 försök men efter det här… vafan! :( Vill gråta och skrika, gömma mig nånstans :( Och överallt dyker det upp små söta bebisar.. Han vill ju skaffa barn, det är inte de… Han vill bara vänta.. Fan fan fan oxå! :(
    Jag kan inte riktigt sätta ord på det utan är bara helt förvirrad och ledsen. Hade vi lyckats på första försöket hade vi blivit föräldrar om två månader :'( 

Jävla skitliv

Jag lider med dig :( Kan inte vara roligt! Stöttekramar till dig!
    Har du långt kvar på din utbildning? 
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?