• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (Mandy89)

En fråga till alla här: Är det många runtomkring er som får barn nu?

De flesta av mina kompisar har inte barn, bara en tjej som jag brukar umgås med tillsammans med ett större gäng (hon är dessutom 2 år yngre än jag) som har en 4-månaders. Även sambons tidigare nämna släktingar har smått, och en hel drös med gamla högstadieklasskompisar jag har på Facebook. Så även om jag inte träffar så många bebisar egentligen, så känns det som att de är överallt och ALLA har dem. Utom jag då Gråter

Sedan har jag några vänner som planerar och, liksom vi i tråden, har något som hindrar dem för tillfället. En ska bara ha fast tjänst, en ska "bara" bearbeta sin sambo, två tjejer som måste stå i inseminationskö m.m. Så relativt snart förväntar jag mig att se bebisar även hos folk jag faktiskt umgås med. Avundsjuk förstås, men detta känns i alla fall konstruktivt eftersom det liksom normaliserar för min sambo att människor i vår ålder har barn.

Man skulle kunna säga att han umgås i 2 olika "killgäng" - ett med killar runt 28 där ingen har barn, och ett med killar 30+ där ingen har barn. 2 av dessa killar är dock något så ovanligt som singelkillar med pappafeber.... så så fort de hittar rätt kvinna kan det nog ta fart fort för dem. Har hört att killar "smittas" av att deras kompisar får barn, så jag önskar att de kunde raska på lite Tungan ute

• april14
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-15 18:01:00 följande:
    Jo, det kommer bli skönt.... men det dryga året som är kvar innan dess kommer ju gå sååååå långsamt! Grattis till bröllopsplanerna! Skål Tänker lite tvärtom mot dig angående graviditet och bröllop faktiskt.... är känslig för hormoner och med min vanliga tur skulle jag vara tjock som en gris även om jag så bara vore i v. 5, och ägna hela bröllopsdagen åt att gömma mig nånstans för att spy, haha! Så bröllopet är faktiskt bra eftersom det påminner mig om att jag ju egentligen inte vill bli gravid förrän efteråt. Men så fort det är över..... ojojoj, vad ska stoppa mig då?

Håller tummarna för 2014-bebis för er Glad Försöker själv bearbeta min karl lite sådär lagom, vill ju att han ska känna sig redo i sig själv förstås men jag gör bebisar och småbarn till ett naturligt återkommande tema i olika konversationer liksom, utan att tjata. På det viset tänker jag att tanken på honom själv som pappa får sjunka in lite undan för undan. Det finns ju forskning på att människor är mer positivt inställda till sånt de exponeras för ofta (återigen med rent tjat som undantag förstås!).

Jodå, har kikas det mycket på vagnar och diverse andra bebissaker. Jag är konservativ av mig och tycker att barnvagnar ska se ut som de gjorde när jag var liten, med stoooora lufthjul, haha. Bor i en stor stad och här ser man mest den modernare typen, så jag lär nog komma att sticka ut. Har varit förälskad i Teutonia Elegance nu ett tag Hjärta (Trodde inte att jag var den typen som blev "förälskad" i en vagn så det känns lite skämmigt att skriva, men misstänker att jag befinner mig bland likasinnade!)

Vilken härlig vagn!! Skrattande
  • Anonym (Mandy89)
    april14 skrev 2013-06-16 17:03:49 följande:
    Vilken härlig vagn!! Skrattande
    Jamen visst är den! Hjärta Funderar lite på om den är det smartaste valet dock. Om man kollar på deras hemsida så väger den 17,5 kg. Jag är liten och klen, så tycker det låter tungt Obestämd Lutar nu även lite åt Emmaljunga Mondial Duo som "Anonym (längtan) " skrev om. Den är ett par kilo lättare. Är väl lite influerad också av att min mamma brukade säga "Emmaljunga är bra vagnar det!". På tidigt 90-tal var det tydligtvis vagnarnas "lyxmärke", innan Bugaboo och sånt kom. Den är rätt fin med tycker jag Glad Ser ut såhär:

Sen måste man ju provköra för att se vad som funkar, men det lär ju inte bli aktuellt än på några år Rynkar på näsan Känns dock bra att börja orientera sig i vagndjungeln. Jag är väldigt velig, så ju mer jag tittar desto lättare lär det bli sen när jag faktiskt bara har några månader på mig att bestämma! Sen lär ju sambon vilja ha ett ord med i laget också, men jag tror han tänker lika som jag. Att barnets komfort och vagnens stabilitet är viktigast, och det brukar den här typen av "gammaldags" vagn vara bra på.
  • Anonym (Längtan)

Hej jag har varit lite off nu men det är så att vi ät mitt i flyttlasset! Känns så underbart att gå komma till större och nu verkar det på sambon som att det kommer startas bebisverkstad nästa år! Det känns mer realistiskt nu när vi har flyttat till större! Fan vad jag har längtat och tjatat, velat och önskat! Nu händer det faktiskt grejjer! Tror tillomr att jag ska våga mig på att köpa ett neutralt bebisplagg och lägga nånstans i garderoben :p det kommer ju ändå att användas "snart" :D

• Anonym (Mandy89)
    Anonym (Längtan) skrev 2013-06-17 11:57:14 följande:
    Hej jag har varit lite off nu men det är så att vi ät mitt i flyttlasset! Känns så underbart att gå komma till större och nu verkar det på sambon som att det kommer startas bebisverkstad nästa år! Det känns mer realistiskt nu när vi har flyttat till större! Fan vad jag har längtat och tjatat, velat och önskat! Nu händer det faktiskt grejjer! Tror tillomr att jag ska våga mig på att köpa ett neutralt bebisplagg och lägga nånstans i garderoben :p det kommer ju ändå att användas "snart" :D
    Visst är det spännande att flytta!? Skrattande Vad är det för typ av boende ni har skaffat, om man får vara nyfiken? Vi har slagit till på en trea på 80 kvm, där ett av sovrummen naturligtvis skulle bli att jättefint barnrum Hjärta Grattis till att vara på samma våglängd som din sambo! Är glad för din skull men samtidigt så här grön av avundsjuka typ: Äpple Min karl känner sig bara pressad just nu tror jag, och kläckte ur sig härom kvällen att han "inte gillar att planera så långt i förväg". Håhå jaja, man får väl vara glad att han gick med på att börja planera bröllop över ett år i förväg... och så har vi ju just tagit ett saftigt bolån ihop, så han satsar ju i alla fall på vår framtid. Jag vet att han är hundra på vårt förhållande och på mig som mamman till hans barn, och det känns faktiskt jättebra. Dock har han inte så bråttom till den dagen som jag tycker att han borde ha Drömmer
  • Anonym (Längtan)

Det blev en 3 a precis i det området vi ville! Jättebarnvänligt och ganska låg hyra ändå haha förstår din avensjuka, jag har oxå varit där! Men snart blir det din tur oxå

• Anonym (Mandy89)
    Anonym (Längtan) skrev 2013-06-17 18:49:40 följande:
    Det blev en 3 a precis i det området vi ville! Jättebarnvänligt och ganska låg hyra ändå haha förstår din avensjuka, jag har oxå varit där! Men snart blir det din tur oxå
    Vad härligt det låter!  Glad
  • Anonym (Mandy89)

Näääh hörni, nu behöver vi lite mera bilder i den här tråden! Tungan ute Sitter och kollar på söta bebissaker i olika webbshoppar, och blir ÄNNU mer "värpsjuk" - ett träffande uttryck som jag snott från sambons mormor - som om det ens vore möjligt!

KÄR i det här setet:

Hela setet går för 99 kr! Förvånad Alltså jag kommer inte kunna hålla mig från att köpa detta, så sjukt gulligt Hjärta Har redan börjat märka att jag har en "typ" av bebiskläder jag faller för. Det ska vara gulliga tecknade djur på och gärna svart, vitt, grått och kanske lite beige som ovan. Så inte så förvånande att jag snöat in på Rätt Starts gråa Pingugrejer också. Här är påslakansetet:

Skulle lätt kunna inreda en barnkammare med matchande grejer med ALLT ur den här kollektionen. Känns ju väldigt vintrigt förstås... men helt perfekt då om man får en höst- eller vinterbebis Glad
  • april14

Igår var jag på stan och köpte första babysetet! I samma serie som Anonym (Mandy89), fast i gult med en giraff tryckt på bodyn. Sambon blev helt till sig och sade "du får inte köpa hem sånt gulligt, blir ju ännu mer sugen!!" ;D haha! Så nu har vi en "babylåda" i vår byrå! :)

• Anonym (Längtan)

Gud vilka fina kläder! Jag är som sagt lite feg och vågar inte handla något hihi :P
    Lever fortfarande i min lilla flyttbubbla, har inte haft datorn på hur länge som helst, men så fort den hoppar igång så slänger jag in bilder, PROMISE! :D 

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?