Anonym (Längtan) skrev 2013-06-15 19:20:14 följande:
jo tanken har ju faktiskt slagit mig att man kan må skit och jag vill ju att min bröllopsdag ska vara oförglömlig (av glada och lyckliga själ). samtidigt så är sambons mamma väldigt sugen på barnbarn.. och jag vill lixom inte att hon ska tro att bara för att hon vill ha barnbarn så fixar vi de för hennes skull... jag hatar att känna press på mig och jag skulle lätt känns press om vi först gifter oss och sen skaffar barn.. jag menar hallå, det är ju lixom nästa steg inom det "normala". och tänk om man inte blir gravid på en gång? vi kanske kommer få jättesvårt att skaffa barn:( även om jag är ung så har jag läst om kvinnor som bara är något äldre än mig som har svårt att bli gravida, läser överallt om pco och sånt :/ är supernojjig! jag har oxå tittat på vagnar och är helt såld på emmaljugas mondial duo combi eller brios vagn. är oxå av den konservativa typen, det ska vara stora hjul och vagnen ska vara lätt men endå stadig och barnet ska vara tryggt. först ville jag ha en vit men tycker mer och mer om svarta vagnar.. :) hehe ja männen kan vara svåra att övertala! haha har kämpat lääänge här hemma ! hoppas han vänjer sig vid tanken snart

Haha, men om ni skaffar barn före bröllopet så kommer ju folk i alla fall börja fråga det obligatoriska "Och när blir det syskon då?" Bäst ni skaffar tre barn redan före bröllopet, folk tenderar inte att fråga när nr. 4 kommer
Nej, men allvarligt... att känna press från släkten gör nog alla på nåt sätt. Jag känner dubbel press:
Dels från min släkt som ska vara så snobbiga hela tiden, de skulle bli besvikna om vi fick barn nu eftersom de går och hoppas på att jag ska skaffa en "bättre" utbildning och ett mer prestigefyllt jobb först. Vilket jag inte är ett smack intresserad av, vill ha ett trevligt jobb och det har jag, även om jag inte direkt är höginkomsttagare. Dels från sambons släkt, där hans kusiner som är jämnåriga med honom ploppar ut ungar på löpande band. De har redan varsin dotter, och nu ska den ena få en son i höst. SÅ avundsjuk!

Senast vi var där, när förra bebisen var nykläckt, skulle ju alla vara "roliga" och fråga: "Jaha, när får vi åka till XXXX (där vi bor) och titta på bebis då?" och inspektera min mage på skoj och sådär. Kan tänka mig att detta blir etter värre nu i höst när vi åker dit. Båda mödrarna var 25 med första, och jag blir 25 nästa år.
Jag är också jättenojig över att jag inte KAN bli med barn. Tycker, liksom du, att man ständigt ser 20-åringar som har svårt med det här på FL. "Är 27 och har försökt i 7 år" och liknande. Är extra nojig eftersom mina föräldrar faktiskt hade jättesvårt att få till mig, det tog flera år. Och de var 20-plussare... Tänker att problem från mamma kan jag ju faktiskt ha ärvt.
Åhh, Emmaljunga Mondial är ju också superfin! Vill ha svart jag med, även om de vita varianterna av såväl Teutonian som Emmaljungan är bedårande.