Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hej!

Hoppar in här om det går bra. Är inte alltid så aktiv med att skriva, men tycker det är roligt at följa trådar. Vi planerar ett litet syskon till 2015 och planerar att börja bebisverkstaden i april/maj 2014. Vi har en son född i maj 2011. Jag tar min lärarexamen i jan 2014 och vill jobba i ett år först.Vi längtar efter syskon och jag har inte kunnat hålla mig från att köpa lite söta bebiskläder från Kappahls söta newbiekollektion. Just nu har vi fullt upp och njuter av vår lille trotsiga men glada och underbara son. Jag är glad att vi väntar med syskon, men längtan finns där.

Har ni inhandlat några bebissaker? Funderat på namn? Vi har nu en Edvin och får vi en flicka ska hon få heta Alma. Pojknamn är vi lite oense om, men jag gillar Ludvig.

Jag är förresten 29 år och sambon 35 och vi är boende i centrala Göteborg. Finns det fler från Gbg här?

• sarasessi
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-07-01 22:42:18 följande:
    Det där med att ärva är ju en positiv sak såklart Glad Mycket är ju sånt man bara "måste" ha men kanske inte har så starka preferenser om,och då kan man ju bara bolla samma sak fram och tillbaka mellan sig, ifall det kommer syskon.

Låter mysigt med en tvååring Glad Det måste ju kännas skönt ändå att ha en plan för när ni ska börja försöka med nästa?

Har inte handlat nåt, men det var riktigt nära idag. Hade inte sambon varit med så hade jag nog inte kunnat hålla mig. Vi var på outlet och de hade såååå himla fina baby-bodys med Nalle Puh på för ett par tior bara. "Nä, här är det farligt att låta dig fastna!" sa sambon, i och för sig skämtsamt, men lotsade mig sedan riktigt fort bort från barnkläderna. Ibland känns det som att han verkligen inte förstår den inre smärta som längtandet innebär för mig Rynkar på näsan Det skulle kännas bättre om han ändå var mera delaktig. Han tror nog att det bara skulle elda på mig, inge falska förhoppningar och göra mig ännu mer bebistokig, men jag VET ju att han vill vänta. Därför tycker jag att han kan visa mig den respekten tillbaka att titta lite på fina babysaker ibland och bara "indulge the dream" liksom.... Det är inte som att jag tjatar varje dag och varje vaken minut. Det gör jag bara här inne Flört
    Lite sent svar, men bättre sent än aldrig. Vi ska börja försöka i april/maj 2014, önskar att få syskon vinter/vår eller sommar 2015. Min sambo var inte heller så delaktig i graviditeten, trots att barnet var mycket planerad, däremot när sonen kom förändrades det totalt, han hade helt enkelt svårt att ta till sig att det verkligen var ett barn skulle komma. Köp lite saker i smyg ;) Jag har ju köpte på mig en del till vårt kommande syskon, kan lägga ut en bild någon dag på allt fint, har köpt både pojk- och flickkläder, så kommer att sälja av det som inte blir använt på Tradera :) Till sonen köpte vi endast neutrala unisex-kläder då vi inte visste eller ville ta reda kön, men nästa gång ska vi nog ta reda på överraskningen innan.

• sarasessi

Hej alla längtande!

Här räknas det ner till slutet av april då vi ska börja bebisbakandet. Hoppas på att bli gravid i sommar. Med sonen tog det 6 veckor, men räknar med att det kanske tar längre tid denna gång. Räknar även ner till examen nu i jan. Arbetsintervju imorgon, så håll tummarna ;) Vi har varit sugna på att starta redan nu med att försöka, men jag känner att jag inte vill starta upp en tjänst med att vara helt dödstrött och illamående (vilket jag var minst de första 12 veckorna i min förra graviditet). 

Ha en bra helg! :)   

• sarasessi
    Anonym (längtar sen läng) skrev 2013-11-13 18:17:19 följande:
    jo här är en till.... har längtat många år...
    har studerat för att kunna få fast jobb å har det nu nästa år..
    sen måste jag vänta ut mitt lärarleg så jag får en tjänst med rätt titel... efter det kanske man kan börja om inget oväntat sker... så vi hoppas på baby sent 2015 eller 2016...

27 åring 

Jag tar min lärarexamen mot förskola och förskoleklass nu i januari och börjar arbeta vid årsskiftet. Vi kommer inte vänta ut min lärarlegitimation, utan kommer att försöka bli gravida redan i januari. Hinner jag inte arbeta exakt ett år, får jag "komplettera" de sista månaderna på mitt introduktionsår efter föräldraledigheten. Vi har en son på 2,5 år sedan tidigare och vill helst inte att det ska bli mer än 4 års åldersskillnad på våra barn.

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?