Inlägg från: april14 |Visa alla inlägg
  • april14

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Jag och sambon planerar en knodd första halvåret 2015! Känns som en evighet tills vi får starta bebisverkstan då vi båda har haft längtan sen 2 år... Jag är 20 han är 23,  vi har varit ett par i 4 år.

Hoppas på fastanställning efter sommaren alt. förlängt vikariat - och så var de det där med hus också...  Drömmer

• april14
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-15 18:01:00 följande:
    Jo, det kommer bli skönt.... men det dryga året som är kvar innan dess kommer ju gå sååååå långsamt! Grattis till bröllopsplanerna! Skål Tänker lite tvärtom mot dig angående graviditet och bröllop faktiskt.... är känslig för hormoner och med min vanliga tur skulle jag vara tjock som en gris även om jag så bara vore i v. 5, och ägna hela bröllopsdagen åt att gömma mig nånstans för att spy, haha! Så bröllopet är faktiskt bra eftersom det påminner mig om att jag ju egentligen inte vill bli gravid förrän efteråt. Men så fort det är över..... ojojoj, vad ska stoppa mig då?

Håller tummarna för 2014-bebis för er Glad Försöker själv bearbeta min karl lite sådär lagom, vill ju att han ska känna sig redo i sig själv förstås men jag gör bebisar och småbarn till ett naturligt återkommande tema i olika konversationer liksom, utan att tjata. På det viset tänker jag att tanken på honom själv som pappa får sjunka in lite undan för undan. Det finns ju forskning på att människor är mer positivt inställda till sånt de exponeras för ofta (återigen med rent tjat som undantag förstås!).

Jodå, har kikas det mycket på vagnar och diverse andra bebissaker. Jag är konservativ av mig och tycker att barnvagnar ska se ut som de gjorde när jag var liten, med stoooora lufthjul, haha. Bor i en stor stad och här ser man mest den modernare typen, så jag lär nog komma att sticka ut. Har varit förälskad i Teutonia Elegance nu ett tag Hjärta (Trodde inte att jag var den typen som blev "förälskad" i en vagn så det känns lite skämmigt att skriva, men misstänker att jag befinner mig bland likasinnade!)

Vilken härlig vagn!! Skrattande
  • april14

Igår var jag på stan och köpte första babysetet! I samma serie som Anonym (Mandy89), fast i gult med en giraff tryckt på bodyn. Sambon blev helt till sig och sade "du får inte köpa hem sånt gulligt, blir ju ännu mer sugen!!" ;D haha! Så nu har vi en "babylåda" i vår byrå! :)

• april14
    Sambon tycker också att jag är knäpp Drömmer men samtidigt tycker han det är sååå spännande! Cool
    Mandy89: Hittade bodyn på en tjejs blogg som skrev att den fanns på h&m. Glad
  • april14

Vad glad jag blir för din skull längtan! :) Du får uppdatera hur det går... Ska ni bara köra på, inget räknande eller äl-stickor? Stort lycka till!

• april14

Update från mitt håll: Sambon och jag letar större bostad och igår tog jag upp frågan om lånelöfte. Vi vill gärna köpa hus innan bebis (vilket såklart inte är någon självklarhet!), men vi håller utkik. Frågade igår NÄR han tyckte att vi kunde gå till banken ihop (han ska byta till samma som jag har, men har inte fått "tummen ur" Flört) Fick som svar att i oktober kan vi fixa det! Förhoppningsvis har jag fast anställning då så nu håller vi båda tummarna för det! Glad

• april14

(Längtan): Lever i din babybubbla innan jag vet att jag får leva i min! Solig Får som fjärilar i magen av och tänka mig in i din situation. Bara EN karta kvar!!! Skrattande WOW..

Förresten så verkar det bli tidigare än vad vi trott med husköp då det kom upp ett superbra hus på nätet!! Visning nästa vecka sen får vi se... Drömmer

• april14

Huset var inte så bra som vi hade hört, bara att leta vidare! Glad Hur har ni andra det i sommarvärmen? Själv har jag nedräkning till semestern - bara 5 arbetsdagar kvar. Solig

• april14

Student: jobbigt att inte kunna ta uppehåll! Men å andra sidan blir ni färdigpluggade snabbare. :) själv funderar jag på att plugga när vi fått två barn tätt. Är inte 100% på vad jag vill bli än. ;) Längtan: förstår att du längtar :) vad pluggar du? (Antar det eftersom du skrev att skolan började) nio månader kvar innan vi ska försöka aktivt...

• april14

Stokke: Okej! Glad Mitt inne i bröllopsplanerandet. Spännande! Vad har ni tänkt er för slags bröllop?

• april14

Välkommen hit 16-bebis :) Låter vettigt det där med att fixa en bra jobbsituation. :) Själv väntar jag med spänning på att få reda på om jag fått 75% fast anställning på den arbetsplats jag jobbat på i 1 år nu :) dock är det en bit att pendla (13 mil tur o retur), men trivs superbra! 

Hus är något som sambon och jag också har i baktanken - nu bor vi i en lgh tvåa. Sparar varje månad och går på husvisning då och då. Ingen brådska att ha hus innan bebis kommer, men jag vill kunna köpa hus även när vi är föräldralediga. 

• april14

Ja, vintern är förj*vlig när man ska pendla.. Kräks Hoppas kunna hyra in mig några nätter i månaden hos någon snäll själ. :) Jobbar både dagar och kvällar, oftast ett kvällspass med efterföljande dagpass. Vad jobbar du som? Själv är jag undersköterska. :)

• april14

Har använt mig av ett vilorum men vill "komma bort" från sjukhuset. Har kollat på blocket och det finns rum att hyra för 1900kr/mån - lite saftigt men om man är två som delar så känns det mer ok. Har en tjejkompis som också pendlar, vi brukar samåka men hon har redan ett boende hos en kompis...

• april14

Det blir hemtjänsten eller något boende om jag ska jobba närmare hemmet. Nu jobbar jag på en kirurg/urologavdelning vilket är givande! Får göra mer utöver den vanliga omvårdnaden.

• april14
    Anonym (16-bebis) skrev 2013-08-21 22:32:46 följande:

Grattis till fast jobb! Den här tråden hade jag glömt bort faktiskt, men det var ju kul att den poppade upp igen! Jag skrev ju också tidigare att både min man och jag ville ha nytt jobb innan bebisförsök, men då trodde jag att han skulle få nytt jobb före mig men jag fick nytt jobb nyligen och börjar där ganska snart. Kommer inte ens ha provanställning utan fick fast direkt så i teorin skulle vi kunna börja försöka göra barn nästa sommar om min man får jobb i vår, men jag vet inte om jag hellre vill hinna jobba på nya stället lite längre samt kanske spara mer pengar till hus som vi ju tänkte först. Men nu när jag hux flux fick i stort sett drömjobbet mycket snabbare än jag trodde så börjar jag fundera på om man ska börja försöka sommaren nästa år (förutsatt att min man får jobb) eller sommaren året efter. Hur hade ni andra tänkt i min sits och hur går det för er?
    Grattis till drömjobbet! :) Ta det med din man, men jag skulle nog sattsa på kommande sommar eftersom jag är himla bebissugen. ;) Själv har vi bestämt att tjuvstarta och slutar med ppillrena 29e november.. :) läängtar!! Hade ju planerat att börja i vår, men nu känns det som att vi kan börja innan - båda är bebissjuka. :)
  • april14

Nu du längtan är vi två i den här tråden som inte kan hålla bebistankarna borta! Tog sista ppillret igår, så nu kör vi!!!!

• april14

Hej! Vi är också inne på försök nummer två :) väntan på BIM börjar idag, om 2 veckor vet vi om det lyckades. ;)

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?