• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    oldy skrev 2013-06-11 19:15:59 följande:
    Ja spännande alltid skönt att få fråga och prata om massa här så man slipper ringa till bm om allt

Exakt =) vi spar mycket av deras tid =)
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-11 19:16:30 följande:
    Hej! Hade du samma besvär dom andra graviditeterna? Jag fick bricanyl förra graviditeten pga förvärkar & har senaste veckorna haft massor men som går över när jag vilar.
    Med första så gick vattnet i vecka 26 men som tur är bara pyspunka så det gick tillbaka men efter det hade jag klippkort på bb för både sd (som dom lyckades stoppa) och blödning. Till slut kände alla bm igen mig och hälsade glatt ;) Efter akut snitt så upptäckte dom blodproppar i moderkakan och därför hade han försökt komma ut hela tiden.

Med andra så fick jag  trombyl som är blodsförtunnande och det gick lite bättre. Blev dock sjukskriven från vecka 13 redan pga mycket sd. Han kom i vecka 37 efter igångsättning då vattnet gick 4 dagar innan.

Och nu med denna så har jag som sagt varit inne redan för cervixpåverkan som i fredags hade gått tillbaka men börjar smått känna att mina sd/förvärkar kommer tillbaka så får se vad dom säger på ul på Fredag. 
  • fru mia

Ok! Hoppas de går bra på fredag så den stannar i magen ett tag till iallafall!

• Carla300

Hoppas att bebisen stannar inne till vecka 37+0 i alla fall stumpan84!:)

Jag ligger på sjukhuset just nu men inget dramatiskt, bara sockerbelastning. Men nästa gång jag ska hit är antagligen för att föda, om allt går som det ska. Hade gbs med sonen så fick stoppa förlossningen två gånger när han ville ut för tidigt. Sen kom han 16 dagar efter bf 4,15kg... Dottern trodde man att var stor så fick åka on på extra ul men hon var nog normal. Så har fått vara inne på en del extra. Den här gången var ju kub resultatet jättedåligt men inget fel har hittats så får väl förlita mig på att allt är bra med ungen.

• Stumpan84

Jo det hoppas jag med! Efter vecka 32 vet jag att dom oftast klarar sig utan hjälp med andning och klarar amma så det är mitt minsta mål iaf Skönt att värmen är här så man kan vara ute och njuta!

• Carla300

Stumpan84: Hoppas att det går bra på ul idag!

Märker att det börjar vara lite jobbigt att plocka upp saker från golvet. Får ont i ryggen av det redan fastän jag har liten mage och bara är i vecka 29. Med två små i huset blir det ändå ganska mycket leksaksplockande från golvet:p

• oldy

Carla300 plocka upp med sopskyffel! Ett tips från en gravid förskollärare

• Sara H
    oldy skrev 2013-06-14 09:30:13 följande:
    Carla300 plocka upp med sopskyffel! Ett tips från en gravid förskollärare
    Åååh, vilket bra tips!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?