• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H

Oj oj, vilket lidande med sån foglossning! Men det kommer alldeles säkert gå bra för bebisen ändå, även om det kan kännas tidigt med vecka 34.

• Foglossning

Det tråkigaste är faktiskt att jag inte hunnit att glädja mig åt graviditeten eller ens tänka på de roliga sakerna med det.

• Sara H
    Foglossning skrev 2013-06-07 16:43:46 följande:
    Det tråkigaste är faktiskt att jag inte hunnit att glädja mig åt graviditeten eller ens tänka på de roliga sakerna med det.
    Ja, det förstår jag verkligen. Hoppas att du kan glädja dig fullt ut när bebisen väl har kommit!
  • fru mia

Nån som har erfarenhet av att föda med dyktekninken? Alla dessa förvärkar & sammandragningar gör ju att man tänker mer & mer på förlossningen. Sist hann jag inte få mer än lite lustgas & nålar i örat så den här gången vill jag vara mer förberedd.. Har ni börjat fundera?

• juliaa95

Jag har funderat och för mig blir det enbart lustgas isf, det är så som jag tänker just nu iaf! :)

• fru mia

Inför 1a förlossningen tänkte jag inte så mycket innan , typ får se vad som behövs då. Blev ryggbedövning. Inför 2a visste jag att någon form av bedövning måste jag ha men hann inte så nu med 3de vill jag ha bedövning men vill förbereda mig mer psykiskt ifall det inte hinns med.

• Carla300

Med första tog jag pcb. Visste att jag intr ville ha epidural och klarade mig utan det. Provade lustgas men det var inget för mig.

Med andra så hann jag inte få något men behövde inte heller tyckte jag. Var i duschen mycket innan vi åkte in och hade en varm rispåse på magen hemma och i bilen. Använde mig av andning och avslappning och när det var som värst så tryckte min man nere på ryggen. Det hjälpte bra.

Nu tänker jag försöka naturligt igen.

• fru mia

Vad är pcb? Jag hade även lustgas vid mina förlossningar, de tog ju inte bort smärtan men var ju lite roligt i eländet ;)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?