• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Hej! Det är bra med oss. Fullt upp med barnen. Lilla killen har en påtaglig 2-års trots så ibland känner jag mig smått galen. Men han pratar mycket och är ju mest go och glad. Lillebror har börjat gå lite utmed möbler. Nu har vi jullov! Så skönt!

God Jul!

• Carla300

Tack bra! Åker till Helsingfors ensam med alla tre barn idag och stannar två nätter. Blir nog en utmaning att ha 2 åringen fem timmar på tåg! Men det måste gå :) har haft fullt upp med praktik den senaste tiden så nu är det skönt med jullov! God jul till er!

• oldy

Här har lillebror blivit 2 månader och allt funkar fint. Han har en sån omtänksam och go' storasyster. <3 Det blir en lugn jul med firande hos de närmsta och sedan flyttar vi till hus i februari, äntligen!
    God jul!

• fru mia

Härligt att höra! Stora my: tänk att din " nyfödda" redan börjar gå! Och alla 2åringar som definitivt inte är bebisar längre..

Carla: lycka till på tåget, låter som en utmaning..

Oldy: roligt med hus! Blir ett härligt nytt

Här är också full fart.. ena stunden leker dom fint alla tre för att i nästa sekund slå halft ihjäl varandra...

E har haft hög feber några dagar & nu ser det ut som att prickarna som kan komma efter feber börjar bli vätskefyllda.. vi får nog sikta in oss på en jul med vattkoppor..

• fru mia

Råkade tydligen posta inlägget...

Härligt nytt år skulle det stå oldy!

God jul!!!

• Stora My

Det är bra med oss. Längtar efter riktigt vårväder nu. Just nu regnar det men det är ju fredag så alla är glada. Pojkarna har önskat sig tacos till middag så vi kör på det.

Hur är det med alla andra?

Hur går det med lillebror Oldy?

Fru Mia: Är din 6-åring också less förskolan nu? Vi ska på besök i förskoleklassen. Kul!

Trevlig helg!

• fru mia

Japp, hon längtar också till skolan. Igår läste hon storasysters läsläxa efter syrran. (betydligt långsammare dock)

Får dina grabbar gå i samma skola?

• Stora My

Ja för det är en F-3 skola samt att på samma skolområde finns lillebrorsornas förskola och mitt jobb. Win-win situation men jag är ändå stressad hur det ska gå med alla lämningar och hämtningar. :-P

• fru mia

Härligt =) jag åker bil mellan dagis & skolan, tar sån jäkla tid. Slipper tack och lov lämningarna. När börjar du jobba?

• Stora My

Jag börjar i mitten av augusti. Förhoppningen är att vi kan börja inskolning i början av augusti. Ev kanske vi kan dela på lämningarna. Någon dag i veckan kommer jag vara ledig (ska jobba 75%)

• fru mia

Skönt med lång sommarledighet innan jobbet! Inga fler knoddar närmaste tiden då ? ;)

• fru mia

Är det inte så att den tredje får man för sina synder & de har ju ni redan passerat ;)

• Stora My

Hur har rni det allihopa?

Det är bra med oss. Fullt upp med jobb och förskola/skola. Den lille börjar bli stor och trivs på sin förskola. Vi är lediga fredagar, skönt!

• fru mia

Hej! Bara bra här också! Tiden går så snabbt bara! Julen planeras för fullt & även om jag älskar mitt jobb så längtar jag till julledigt! Lite snö vore inte fel heller =)

Den snön som kom har regnat bort..

Ni har väl riktig vinter redan stora my?

• Stora My

Ni fick snön före oss i år. Nu har vi lite mera men mera blött och slaskigt. I fredags spöregnade det. Längtar också efter jul och ledigt. Har ju helt missat att första advent är nästa vecka. Min första jobbtermin på evigheter har gått i fulll fart så det blir skönt med sammanhängande ledighet.

• Stora My

Det går bra på jobbet men nog ska det bli skönt med jullov. Jag saknar lite att få bestämma min egen tid, vad vi ska göra. Men jag har en rolig klass och kollegor så det är bra.

• fru mia

Perfekt! Jag har definitivt fått lagt till en massa rutiner sen jag började jobba. Veckorhandling och tvätt/städdagar för alla familjemedlemmar =)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?