Var ute och åt med kompisar den 15:e och när jag kom hem på kvällen gick slemproppen. Senare vid 01 på natten den 16:e började vattnet sippra när jag rörde mig i sängen, först vid 02 rann det mer och jag förstod att det verkligen var vattnet. Åkte in på koll kl 09 och fick tid för igångsättning samma tid dagen efter (17:e) om inget hänt innan dess.
Åkte hem, åt sushi och vilade inför det som skulle komma.
Var på förlossningen kl 09 den 17:e alltså, undersöktes för att bedöma hur de skulle sätta igång mig och det räckte med värkdropp eftersom jag var öppen 1,5 cm. BM sa att det kan ta 1-3 dygn så det kändes riktigt tungt att höra det...
Fick droppet kl 10 och fick genast regelbundna sammandragningar, men fullt hanterbara.
Undersöktes kl 12 och var bara öppen 2 cm och strax därefter började det göra riktigt ont!
Ville ha lustgas men de tyckte vi skulle kämpa på lite till utan. Hade bara 1 minuts paus mellan värkarna och de var så kraftiga och tryckte på där bak så det kändes som rumpan skulle explodera. Gick jättebra med profylax, men jag trodde det var långt kvar och ville gärna ha EDA. Körde med lustgas från kl 13.15, kl 14 undersöktes jag och var då fullt öppen! 14.10 börjar jag krysta och 14.28 föds Olle! <3 Sprack ingenting och kunde inte haft en bättre förlossning!