• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Vad roligt med jobberbjudande! Man vill ju att barnen ska vara hemma så länge som möjligt men Evelin började strax efter 1 år & de gick jättebra! Man får ta vara på de lediga dagarna.

Får lillen gå på samma avd som A i såfall?

• Carla300

Har haft så fullt upp så har inte hunnit kika in här. Började studera till socionom och inriktning barnträdgårdslärare :) Fullt upp med mycket hemstudier men det är roligt och det går riktigt bra för barnen på dagis! :) Så just nu känns det riktigt bra fastän det är lite stressigare och mer program än förut, men jag gillar när det händer saker.

Inte mycket kvar nu Oldy! Lycka till!

• Stora My

Fru mia: Jag har glömt svara. Ja här har de småbarnsavdelning 1-3 år så de skulle få gå tillsammans.

Det blir inte jobbstart nu utan till hösten som planerat. Det känns bra. Fast då hamnar de nog inte på samma avdelning i och med att lilla killen hinner fylla 3 år.

Carla: låter kul med studierna.

• oldy

Låter som spännande studier!

Jajamän här närmar det sig. Vecka 36 nu och jag är såå redo att träffa lillebror!

• fru mia

Är du hemma ett år till då stora my? Härligt! Jag älskar mitt jobb men inget slår väl att vara ledig med barnen =)

Vad spännande Oldy! Tröttnat på att vara gravid nu?

Carla: vad innebär barnträdgårdslärare?

• oldy

Det har varit en tuff graviditet med foglossning och kräkningar i stort sett hela tiden, så jag har längtat väldigt länge att få tillbaka min kropp.. Men snart så! :)

• Carla300

Förskolelärare är väl kanske den rikssvenska benämningen? Bor i Finland så vissa saker är olika.

• Stora My

Ja det blir inskolning i augusti och sen jobbstart för mig. Jag har ju inte jobbat på evigheter känns det som. Men jag trivs vara föräldraledig så det går ingen nöd på mig. Ha Ha.

Oldy: Aj då! Att du fått må så dåligt. Var det damma förra graviditeten?

Min syrra hade också extremt gravidillamående. Låter ut så jobbigt! Och ja foglossning är ju inte rolig det heller. Men snart så är det dags.

• oldy

Ja det är härligt att vara föräldraledig! :)

Nej jag mår dubbelt så dåligt denna gången, men det är värt det och snart över.

• Stora My

Tur du tänker positivt. Helt klart värt det även om det är jobbigt. Du gör det extra bra!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?