• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Mina 3 har också varit ungefär lika fast första tog längre tid. Lycka till Sara! Snart har du lillan i famnen =)

• Sara H
    Stora My skrev 2015-07-24 08:27:39 följande:

Åh så spännande Sara! Snart så... Det blir nog inte sätes i alla fall. Hur var det sist? Menar hade du känningar då eller drog det bara igång?

Oftast har man liknande som man brukar men andra gången går allt lite snabbare. För mig har det ju stämt att det varit liknande förlopp med alla förutom att det nu sist gick så snabbt.

Nä, det tror inte jag heller, det är inte så troligt i alla fall.
    Förra gången drog det igång pang boom med rejäl vattenavgång och sen värkar kort efter. Inga känningar alls innan vattnet gick som en störtflod. Hoppas ju för enkelhetens skull att det ska börja på samma sätt nu men tror att det kommer börja med värkar istället.

Sen blir det ju spännande att se hur fort det kommer gå denna gång eftersom det tog exakt fyra timmar från vattenavgången innan allt var klart sist.

Längtar så!
  • Stora My

Ja just det. Det fick ju så snabbt förra gången. Kanske blir liknande. Hursom helst, inte så länge kvar.

• oldy

Tänker på dig varje dag, Sara. Är jättenyfiken på Tors lillasyster och när som helst är hon här! <3

Jag är tillbaka på jobbet efter lite semester. Jobbar bara 50% pga foglossning och 1:a september går jag hem på gravidpenning för att jäsa lite till innan lillebror vill ut. Vecka 27 nu, oj vad tiden går!

• Sara H

Lillasyster är här!
    Hon kom till världen igår den 3/8, kl 10.21 på BF-5. Allt gick finfint, snabbt igen som förra gången. Började få värkar strax innan kl 06 med 3-4 min mellanrum som vid 06.30 kom varannan minut. Var på plats på Förlossningen innan 07 då vi inte ville vänta hemma när jag ändå kände att det var igång. Var öppen 4 cm när vi kom in, jobbade på med lustgas från kl 08.
    Vattnet gick som ur en brandslang kl 10.07 och det tryckte på nåt enormt, men hon hade inte sjunkit ner med huvudet ordentligt så jag fick snällt hålla emot tills 10.15, då fick jag ok på att krysta. Sen ute 6 minuter senare, 4200 g tung och 53 cm lång. Och såklart otroooligt söt! <3
    Vi myser på BB och hoppas få åka hem idag.

• Mijjan
    Sara H skrev 2015-08-04 06:54:19 följande:

Lillasyster är här!

Hon kom till världen igår den 3/8, kl 10.21 på BF-5. Allt gick finfint, snabbt igen som förra gången. Började få värkar strax innan kl 06 med 3-4 min mellanrum som vid 06.30 kom varannan minut. Var på plats på Förlossningen innan 07 då vi inte ville vänta hemma när jag ändå kände att det var igång. Var öppen 4 cm när vi kom in, jobbade på med lustgas från kl 08.

Vattnet gick som ur en brandslang kl 10.07 och det tryckte på nåt enormt, men hon hade inte sjunkit ner med huvudet ordentligt så jag fick snällt hålla emot tills 10.15, då fick jag ok på att krysta. Sen ute 6 minuter senare, 4200 g tung och 53 cm lång. Och såklart otroooligt söt! <3

Vi myser på BB och hoppas få åka hem idag.

Stort grattis! Låter som en bra förlossning!!! Hoppas allt gick/fortsätter gå bra. Njut nu av lilltjejen så fortsätter vi andra att räkna ner
  • oldy

Grattis här också, Sara!

Håller med om att hon är otroligt söt, bra jobbat av er! :)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?