• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Karriärskvinna
    Mijjan skrev 2015-07-02 21:38:59 följande:

Pust och frust... Lite varmt i sommarhettan idag... #90dagarkvar

Ja, idag var det tufft! Jag har 96 dagar kvar...
  • fru mia

Vad roligt att du är tillbaka Carla! Har faktiskt kikat lite på din blogg i bland =)

• Carla300

Har knappt varit inloggad det senaste året och dessutom glömt bort den gär tråden! Men destu roligare när jag hittade den igen :)

• oldy

Kul att du hittade hit igen Carla! Vad ska du plugga?

Jag har semester, är i vecka 24 nu och förutom smärtsam foglossning är allt frid och fröjd.

• Carla300

Sökte in till socionom förra året och har skjutit upp starten med ett år och studerat på sidan om litegrann det senaste året. Har tänkt skaffa barnträdgårdslärarbehörighet. 3,5års studier så känns nog långt kvar tills man har jobb och fast inkomst. Hade först tänkt vara hemma ännu ett år men känner mig nu färdig med hemmalivet efter över fem år hemma!

Känns lite konstigt att ha en snart tvååring utan att också ha en bebis. Har så tätt mellan barnen att jag är ovan :)

• Sara H
    fru mia skrev 2015-07-23 23:42:03 följande:

Hur mår du SaraH? Börjar det närma sig?

Ja, nu går jag på övertid jämfört med sist, då blev det bebis i v 37+3 och idag är jag i 37+5 med magen kvar.

Är i slutklämmen på en antibiotikakur, visade sig för drygt en vecka sedan att jag fått borrelia, så den akuta tröttheten och huvudvärken som jag haft på sistone har försvunnit. Trött är jag fortfarande, men nu är det liksom mer hanterbart iaf.

Lillasyster ligger med huvudet långt ner men är fullt rörlig och studsar runt lite hur som helst. Var hos BM i förrgår och hon blev plötsligt osäker om det faktiskt var huvudet neråt eller ej så hon gjorde ett UL för säkerhets skull. Men det var mycket riktigt huvudet neråt och så långt ner som det låg/ligger borde inte tala för att hon vänder sig såhär sent. Fast man vet ju aldrig, det kanske blir ett sätesläge precis som med storebror.

Har inga direkta känningar men det hade jag inte sist heller, så det lär väl bara dra igång när det är dags helt enkelt. Vilket jag hoppas är snart!
  • Stora My

Åh så spännande Sara! Snart så... Det blir nog inte sätes i alla fall. Hur var det sist? Menar hade du känningar då eller drog det bara igång?

Oftast har man liknande som man brukar men andra gången går allt lite snabbare. För mig har det ju stämt att det varit liknande förlopp med alla förutom att det nu sist gick så snabbt.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?