• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-06-04 18:55:00 följande:

Jag har 2 döttrar som är 3 & 5 år. Dom är födda på våren så att va gravid i sommarvärme är nytt för mig. Har du testat stödstrumpor? Inte så kul i värmen men säkert värt det i längden!
    Yes, stödstrumpor funkar jättebra på mig. Jag och sambon hade en heldag på Ikea för ett par veckor sedan, och det hade jag definitivt inte fixat utan stödstrumpor! Har dock inte använt dem på sista tiden pga värmen. Blir vanligtvis väldigt lätt varm och tycker att det är obehagligt, och nu under graviditeten är det helt klart värre, blir varm av ingenting.
  • fru mia

Har också liten mage enligt måtten men känner mig som en elefant :) En heldag på Ikea hade jag aldrig fixat, inte ens om jag inte va gravid :)

• juliaa95

Härligt att ni mår någorlunda bra här! Jag mår också toppen :) Lite trött bara pga järnbristen.
    Hur gör ni nu till sommaren med kläder och så? Jag hann aldrig köpa mig ett par shorts i min storlek innan dom tog slut och HM är det enda stället jag vet som säljer "billiga" mamma kläder och enligt dom ska dom inte få in några mer leveranser. Har ni något tips på hur jag kan göra? För på internet är alla kläder alldeles för dyra för mig som är arbetslös.  :(

• fru mia
    juliaa95 skrev 2013-06-05 20:14:58 följande:
    Härligt att ni mår någorlunda bra här! Jag mår också toppen :) Lite trött bara pga järnbristen. Hur gör ni nu till sommaren med kläder och så? Jag hann aldrig köpa mig ett par shorts i min storlek innan dom tog slut och HM är det enda stället jag vet som säljer "billiga" mamma kläder och enligt dom ska dom inte få in några mer leveranser. Har ni något tips på hur jag kan göra? För på internet är alla kläder alldeles för dyra för mig som är arbetslös.  :(

Tradera kanske du kan hitta något på? För mig blir det kjol varje dag eftersom jag har stödstrumpbyxor. kjolar är ju lite lättare att hitta som passar. Lyckades fynda en klänning på hm innan dom tog slut. Har vid tidigare graviditeter hittat endel på barnbasarer också.
  • juliaa95
    fru mia skrev 2013-06-05 20:24:18 följande:

Tradera kanske du kan hitta något på? För mig blir det kjol varje dag eftersom jag har stödstrumpbyxor. kjolar är ju lite lättare att hitta som passar. Lyckades fynda en klänning på hm innan dom tog slut. Har vid tidigare graviditeter hittat endel på barnbasarer också.
    Jaa ska nog satsa på kjol jag också om jag hittar någon för dom var slut där också. Så fort värmen kom tog allt slut känns det som :( Klänningar är härliga att ha !
  • fru mia

Jag köpte klänningen i mars & då började dom ta slut redan... så tråkigt! När barnen är på dagis är jag helt enkelt inomhus istället.

• juliaa95
    fru mia skrev 2013-06-05 20:42:18 följande:
    Jag köpte klänningen i mars & då började dom ta slut redan... så tråkigt! När barnen är på dagis är jag helt enkelt inomhus istället.
    Förstår det, jag själv ska börja mitt 3 veckors sommarjobb nu i slutet av juni på ett dagis, får se om jag orkar fast det ska nog gå! :)
  • Sara H
    juliaa95 skrev 2013-06-05 20:14:58 följande:
    Härligt att ni mår någorlunda bra här! Jag mår också toppen :) Lite trött bara pga järnbristen.
    Hur gör ni nu till sommaren med kläder och så? Jag hann aldrig köpa mig ett par shorts i min storlek innan dom tog slut och HM är det enda stället jag vet som säljer "billiga" mamma kläder och enligt dom ska dom inte få in några mer leveranser. Har ni något tips på hur jag kan göra? För på internet är alla kläder alldeles för dyra för mig som är arbetslös.  :(
    På H&M har de ju även billiga mammabyxor (smala jeans), för 199 kr - samma pris som shortsen jag köpte där. Mitt tips är att köpa ett par såna byxor och klippa av dem i önskad längd. Vik upp kanten ett par gånger så slipper du fålla. Jag var på H&M igår och köpte en enkel, svart mamma-kjol för 79,50. Jättebekväm och skönt material som man inte lär bli varm av i första taget. Köpte även en jättefin långkjol för 149 :- i tunn och skön kvalitet på "vanliga" Divided-avdelningen. Tog en storlek större och drog den över magen, som får ytterligare lite plats att växa i sommar.
  • juliaa95
    Sara H skrev 2013-06-06 06:43:07 följande:
    På H&M har de ju även billiga mammabyxor (smala jeans), för 199 kr - samma pris som shortsen jag köpte där. Mitt tips är att köpa ett par såna byxor och klippa av dem i önskad längd. Vik upp kanten ett par gånger så slipper du fålla. Jag var på H&M igår och köpte en enkel, svart mamma-kjol för 79,50. Jättebekväm och skönt material som man inte lär bli varm av i första taget. Köpte även en jättefin långkjol för 149 :- i tunn och skön kvalitet på "vanliga" Divided-avdelningen. Tog en storlek större och drog den över magen, som får ytterligare lite plats att växa i sommar.
    Smart! Det ska jag testa Skrattande
  • Carla300

Jag hann köpa ett par jeans shorts på hm men märkte sen att de bara har fejk fickor framtill! Jag har alltid telefonen och nycklarna i fickorna så det blev lite knasigt nu. Kommer nog att ha kjol och klänningar mycket i sommar. Mina favoritjeans fick hål på knäna och jag tänker inte köpa nya för mindre än tre månader. Får hoppas på en varm sommar:D

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?