• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-06-17 09:39:22 följande:
    Va på flödeskontroll och läkare idag! Allt ser bra ut men läkaren va lite grinig... han ville inte ta mig på allvar när jag sa att jag misstänkte att mina sd har sakta börjat gå över till förvärkar... får de speciellt på kvällen/natten så jag vaknar mitt i natten av dom... tur man har bm imorgon fast ser inte fram mot glukostestet  *blä*

Men va jobbigt med en sån läkare!
    Carla300 skrev 2013-06-17 09:29:10 följande:
    Med sonen började slemproppen släppa i vecka 35+0. Han föddes i vecka 42+2. Med dottern började slemproppen lossna runt vecka 25(!) men hon föddes i vecka 40+3. Hade tydligen lite dålig slempropp med henne men den återbildades säkert hela tiden för den släppte varje dag fram tills hon föddes. Nu har jag inte sett av slemproppen ännu och går in i vecka 30 imorgon.

Mina är födda 38+5 & 38+0 hela slemproppen gick ca 1 v innan.
    Sara H skrev 2013-06-17 09:43:04 följande:
    Det här kanske är en jättedum fråga, men jag väntar första barnet så jag har inget att jämföra med. Hur vet man att det är slemproppen som lossnat och inte bara rikliga flytningar..? För vad jag fått höra är det inte en solid propp som kommer? 

Om de är små delar som lossnar kan man nog inte va säker alls att de är den. kan ju dessutom åter bildas. När hela lossnat på mig så va de mycket mer, en ganska stor klump med lite blod i. Minns inte om de kom något slem innan då.
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-06-17 11:29:40 följande:

Men va jobbigt med en sån läkare!
    Mina är födda 38+5 & 38+0 hela slemproppen gick ca 1 v innan.
    Om de är små delar som lossnar kan man nog inte va säker alls att de är den. kan ju dessutom åter bildas. När hela lossnat på mig så va de mycket mer, en ganska stor klump med lite blod i. Minns inte om de kom något slem innan då.

Oj då! Då är man rätt säker på att det är den antar jag... Tack för info!
  • Okändkvinna

Jag hoppar också in här. :) Är beräknad till 3:e september och går alltså in i vecka 30 imorgon (!). Tiden har bara sprungit iväg! Men det känns som att det kommer att gå segt nu de sista tio veckorna för jag bara läääängtar till min lille bebis vill titta ut.

Hur förebereder ni er inför förlossningen? Detta är mitt första barn så jag vet inte vad jag har att vänta. Har ni några tips på förlossningsfilmer, böcker eller hemsidor som kan vara till hjälp?

• Carla300

Okändkvinna: jag har också bf den tredje!:) Jag väntar tredje barnet och kan tipsa om boken "föda utan rädsla". Den är bra även om man inte är rädd inför förlossningen så titeln är lite missvisande.

• Okändkvinna
    Carla300 skrev 2013-06-17 19:54:24 följande:
    Okändkvinna: jag har också bf den tredje!:) Jag väntar tredje barnet och kan tipsa om boken "föda utan rädsla". Den är bra även om man inte är rädd inför förlossningen så titeln är lite missvisande.
    ÅH vad roligt att vi har samma datum. Hur mår du? Tack för tipset, ska ta och leta på biblan om boken finns där :)
  • Stumpan84

Sitter och har druckit den där äckliga glukosblandningen... Rädda mig!! Mår så jävla illa

• Carla300
    Okändkvinna skrev 2013-06-17 23:36:19 följande:
    ÅH vad roligt att vi har samma datum. Hur mår du? Tack för tipset, ska ta och leta på biblan om boken finns där :)

Jag mår nog riktigt bra! Lite halsbränna ibland och stickningar nere i magen om jag anstränger mig för mycket. Själv då?:)
  • Carla300

Välkommen sjufyrasju:)

Tänk, snart är det bara två månader kvar till september! Inte länge kvar innan vi har våra små här:) Har ni tagit reda på könet? Vi gjorde ju fostervattenprov så vet till 100% att det är en pojke vi ska få:)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?