Stumpan84 skrev 2013-06-17 09:39:22 följande:
Va på flödeskontroll och läkare idag! Allt ser bra ut men läkaren va lite grinig... han ville inte ta mig på allvar när jag sa att jag misstänkte att mina sd har sakta börjat gå över till förvärkar... får de speciellt på kvällen/natten så jag vaknar mitt i natten av dom... tur man har bm imorgon fast ser inte fram mot glukostestet *blä*
Men va jobbigt med en sån läkare!
Carla300 skrev 2013-06-17 09:29:10 följande:
Med sonen började slemproppen släppa i vecka 35+0. Han föddes i vecka 42+2. Med dottern började slemproppen lossna runt vecka 25(!) men hon föddes i vecka 40+3. Hade tydligen lite dålig slempropp med henne men den återbildades säkert hela tiden för den släppte varje dag fram tills hon föddes. Nu har jag inte sett av slemproppen ännu och går in i vecka 30 imorgon.
Mina är födda 38+5 & 38+0 hela slemproppen gick ca 1 v innan.
Sara H skrev 2013-06-17 09:43:04 följande:
Det här kanske är en jättedum fråga, men jag väntar första barnet så jag har inget att jämföra med. Hur vet man att det är slemproppen som lossnat och inte bara rikliga flytningar..? För vad jag fått höra är det inte en solid propp som kommer?
Om de är små delar som lossnar kan man nog inte va säker alls att de är den. kan ju dessutom åter bildas. När hela lossnat på mig så va de mycket mer, en ganska stor klump med lite blod i. Minns inte om de kom något slem innan då.