• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-25 21:41:37 följande:
    Spännande! Snart har du nog din bebis i famnen! Hoppas den inte kommer allt för tidigt bara! Jag har 63 dagar till BF nu..
    Nej jag brukar klara mig till vecka 36/37 så den hinner bli färdig så att säga ;) Fast igår vart en jobbig dag. Hade ont på en speciell punkt på magen och samtidigt vart bebisen jättelugn men på kvällen blev det ös igen =)
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-06-26 10:06:00 följande:
    Nej jag brukar klara mig till vecka 36/37 så den hinner bli färdig så att säga ;) Fast igår vart en jobbig dag. Hade ont på en speciell punkt på magen och samtidigt vart bebisen jättelugn men på kvällen blev det ös igen =)

Ja hur mycket man än längtar är det ju skönt om dom stannar tills dom är klara. 31+0 idag & har varit så trött & yr sista dagarna ska se om det hjälper med blutsaft & leverpastej.
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-26 10:33:15 följande:

Ja hur mycket man än längtar är det ju skönt om dom stannar tills dom är klara. 31+0 idag & har varit så trött & yr sista dagarna ska se om det hjälper med blutsaft & leverpastej.
    Ja jag får dessutom barn med liite låg födelsevikt så all tid i magen dom får är guld värd hos mig! Jag äter två tabletter niferex om dagen nu för mitt järn vart nere på 100 när jag vart hos bm sist och då tog jag bara en tablett. Kände mig dock inte trött då men nu dom senaste dagarna så har det blivit värre och värre och jag vill bara sova hela dagarna... tur jag pluggar på distans!
  • Carla300

En enda gång under mina tre graviditeter har mitt järnvärde varit nere under 120 så jag har aldrig behövt äta järntillskott! Tydligen ganska ovanligt det... Men trött är jag ändå;)

Jag räknar nog med att gå över tiden. Sonen kom på bf+16, dottern på bf+3(blev väldigt överraskar att hon kom så tidigt!) och den här lille i magen tror jag följer storebrors fotsteg. Har program inplanerat fram till 1,5 vecka före bf så tidigare än så får han inte komma;)

• Stumpan84
    Carla300 skrev 2013-06-26 11:02:14 följande:
    En enda gång under mina tre graviditeter har mitt järnvärde varit nere under 120 så jag har aldrig behövt äta järntillskott! Tydligen ganska ovanligt det... Men trött är jag ändå;)
    Jag räknar nog med att gå över tiden. Sonen kom på bf+16, dottern på bf+3(blev väldigt överraskar att hon kom så tidigt!) och den här lille i magen tror jag följer storebrors fotsteg. Har program inplanerat fram till 1,5 vecka före bf så tidigare än så får han inte komma;)
    oj ja det vart bra ju! Vid min förra graviditet låg jag också runt 120 i järn så detta är verkligen chock för mig att ligga så lågt så dom hotar om järn i sprutform.. min första försökte komma redan i vecka 26 med vattenavgång men dom lyckades envist hålla han kvar tills 2 dagar innan bf då han kom med akutsnitt. Min andra gick vattnet i vecka 36+5 men han låg rörlig så jag fick inte vara uppe och gå så värkarna kom aldrig igång så i vecka 37+2 blev jag igångsatt och 37+3 kom han så denna räknar jag med runt vecka 36...
  • fru mia

Också tredje graviditeten & aldrig behövt extra järn men på sista kontrollen var det på gränsen till lågt så jag skulle försöka få i mig genom kosten. Min första kom i 38+5 & andra 38+0. Tul i morron ska bli kul att se den lilla igen :) Carla300: känns de inte lite stressigt med planer så nära BF? Ska bli roligt att följa hur det går :)

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-26 12:50:20 följande:
    Också tredje graviditeten & aldrig behövt extra järn men på sista kontrollen var det på gränsen till lågt så jag skulle försöka få i mig genom kosten. Min första kom i 38+5 & andra 38+0. Tul i morron ska bli kul att se den lilla igen :) Carla300: känns de inte lite stressigt med planer så nära BF? Ska bli roligt att följa hur det går :)
    jag har ul den 12:e och längtar dit! Ska dock på en extrakontroll på fredag hos bm för jag får as ont när jag är uppe och går på en punkt på magen och antagligen är det en nerv i kläm och de kan dom inte göra något åt :'(
  • Carla300

Fru mia: Nä, känns bara roligt att ha några milstolpar i väntan:) Och OM han kommer tidigare så gör det ingenting. Det är inga supernödvändiga saker inplanerade, bara ett bröllop och en stor loppmarknad som hålls en gång i året. Semesterresan är i vecka 36 men så tidigt kan jag inte tro att han kommer. Och vi är i alla fall nära sjukhus hela tiden så ingen panik där heller;)

• fru mia

Varit på ultraljud idag, bebisen beräknas väga ca 1800/1900g alldeles perfekt :) moderkakan hade flyttat sig & bebisen låg i rätt färdriktning, vilket jag också känt senaste veckorna. Häftigare för varje gång man ser den :)

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-06-27 19:35:57 följande:
    Varit på ultraljud idag, bebisen beräknas väga ca 1800/1900g alldeles perfekt :) moderkakan hade flyttat sig & bebisen låg i rätt färdriktning, vilket jag också känt senaste veckorna. Häftigare för varje gång man ser den :)

Härligt med goda nyheter!

Hela min dag har varit full med sd.. Dock oregelbundna men ändå jobbiga. Kan komma med allt från 10 min mellanrum till 1 timmes mellanrum. Tur jag har en extra koll hos bm imorgon så får hon känna för när jag sätter mig så känns det som att jag sätter mig på hans huvud för att han ligger så långt ner...
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?