• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-07-02 08:46:56 följande:

Ja de va verkligen klockrent :) undrar om alla hemköp har dom..
    Än så länge har jag inga problem att böja mig ner, men det är ju ändå 10 veckor och 5 dagar kvar för mig på papperet, så mycket kan ju hända tills dess... Ska hålla utkik på Hemköp!
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-07-02 09:45:45 följande:
    Än så länge har jag inga problem att böja mig ner, men det är ju ändå 10 veckor och 5 dagar kvar för mig på papperet, så mycket kan ju hända tills dess... Ska hålla utkik på Hemköp!

Det gäller att va beredd ;) går in i v 33 i morron.. förr eller senare står man där & undrar hur tusan man ska få tag i skorna som ligger på golvet ;) så det var ju en bra start på dagen att slippa åka till dagis utan skor ;)
  • Carla300

31+0 idag :) Har en minimage så klarar av att göra allt ännu nog. Men lite obekvämt är det nog att böja sig ner efter saker.

Ligger med baken högt och huvudet lågt lite nu som då och hoppas att lillen ska vända på sig! Är inte roligt med sparkar som känns som att en fot ska komma ut när som... Om tre veckor måste han ha vänt sig, annars blir det vändningsförsök. Det är ett väldigt stressmoment att han ligger fel väg. Vill inte bli snittad!! Men sonen var över 4kg och kom 16 dagar över tiden. Här får man inte föda i säte om bebisen är över 5kg och de sätter inte igång en sätesförlossning heller... Så det lutar mot att det blir ett snitt om han inte vänder sig:(

• Sara H
    Carla300 skrev 2013-07-02 11:49:56 följande:
    31+0 idag :) Har en minimage så klarar av att göra allt ännu nog. Men lite obekvämt är det nog att böja sig ner efter saker.
    Ligger med baken högt och huvudet lågt lite nu som då och hoppas att lillen ska vända på sig! Är inte roligt med sparkar som känns som att en fot ska komma ut när som... Om tre veckor måste han ha vänt sig, annars blir det vändningsförsök. Det är ett väldigt stressmoment att han ligger fel väg. Vill inte bli snittad!! Men sonen var över 4kg och kom 16 dagar över tiden. Här får man inte föda i säte om bebisen är över 5kg och de sätter inte igång en sätesförlossning heller... Så det lutar mot att det blir ett snitt om han inte vänder sig:(
    Var hos BM igår och vår pojke ligger också med huvudet rakt upp. Känns jättetydligt. Men jag är bara i vecka 28+3, så han har förhoppningsvis gott om tid på sig att vända sig rätt. Men det är klart att jag blir lite fundersam, för i stort sett ända sedan jag började känna sparkar har det varit långt ner i magen, så jag vet inte om han kommer att fatta vinken utan trivs bra åt det här hållet.

Det där med vändning verkar jätteobehagligt tycker jag... Någon som varit med om det förut, hur känns det..?
  • Masken84

Var hos bm i dag är i 31+2 och bebisen låg med huvudet ner men är inte fixerad än :) var jätte orolig med sonen att han skulle ligga i säte och även denna gång men så var inte fallet :) bara ca 8 veckor kvar nu!! Wooohoooo

• Mammaspärlaa

Jag var hos bm förra veckan, bebben låg då med huvudet upp vilket jag fattat då det känns ibland som att den kommer att sparka sig ur snippan! Bm sa oxå att om den inte vänt sig till nästa vecka (då är jag i v33) så bokas det tid för vändningsförsök. Men jag har läst att om man är omföderska så kan det dröja innan sista veckan att bäbisen vänder på sig. Vad tror ni?

• oldy

Sara H jag har bara hört om folk som försökt sig på vändning och de har beskrivit det väldigt smärtsamt :-S

• Sara H
    oldy skrev 2013-07-02 17:39:19 följande:
    Sara H jag har bara hört om folk som försökt sig på vändning och de har beskrivit det väldigt smärtsamt :-S
    Ja, det är det jag föreställer mig att det är... Då föder jag hellre med sätesbjudning ifall han nu inte vänder sig av sig själv, och så länge vi båda mår bra i övrigt vid förlossningen. Jag har förmodligen ärvt min mammas breda bäcken, eftersom han ligger väldigt långt ner och inte heller särskilt långt ut. Och hon födde min ena bror med sätesbjudning utan problem. ;-p

Är det någon som känner av mycket sammandragningar, eller som gjort det tidigare? Jag har känt av det i tre dagar nu, ibland så fort jag reser mig ur soffan. Det gör inte ont, men magen blir hård och det känns lite obehagligt. BM sa igår att det är helt normalt, att så länge det inte håller i sig i flera timmar/dagar i sträck är det ingen fara. Men som förstföderska kan jag inte undgå att bli lite fundersam/orolig...

Bara att ta det lugnt tills vidare!
  • Carla300

2 månader kvar till bf, woohoo!:)

Har hört att bebisen kan vända sig sent när man är omföderska men eftersom den här legat såhär sen fostervattenprovet i vecka 15+0 så har jag inga stora förhoppningar att han ska vända på sig självmant.

Har hört lite olika om vändningsförsök. En del påstår att det gör ont och en del att det knappt kändes och gick jättelätt. Beror väl på hur bebisen ligger. Hoppas såklart på att slippa vändning men vill nog ha honom med huvudet neråt. Igår var det mycket rörelser i magen men han vände sig inte. Det är nog lite av ett stressmoment det här!

• Stumpan84

Här har bebisen legat med huvudet neråt helatiden förutom några få gånger men han snurrar en hel del om nätterna..

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?