• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-07-10 15:55:42 följande:
    fru mia: Tur du inte landade på magen eller gjorde illa dig.

Ja, får hoppas att bebisen tyckte de va roligt att flyga lite ;)
  • Carla300

Idag var jag till mvc igen. Bebisen sparkade mig i sidan istället för neråt för första gången igår kväll och det visade sig att han nu vänt sig med huvudet neråt! Känns så skönt att slippa det stressmomentet! Annars var allt bra med oss också.

Plockade fram alla små bebiskläder igår och började packa bb väskan. Det är ju faktiskt inte långt kvar nu så bäst att börja på:)

• fru mia

Härligt att han vänt sig!!! Min bb väska är nog snart klar men kommer på saker hela tiden som kan va bra att ha....

• Sara H
    Carla300 skrev 2013-07-12 12:48:38 följande:
    Idag var jag till mvc igen. Bebisen sparkade mig i sidan istället för neråt för första gången igår kväll och det visade sig att han nu vänt sig med huvudet neråt! Känns så skönt att slippa det stressmomentet! Annars var allt bra med oss också.

Plockade fram alla små bebiskläder igår och började packa bb väskan. Det är ju faktiskt inte långt kvar nu så bäst att börja på:)
    Härligt! Hoppas att han inte vänder sig tillbaka nu bara så att du kan hålla dig lugn resten av tiden.
  • Sarus85

Så skönt :)

BB-väskan ska jag packa i v 37+0. Sist packa jag den i v 31 och sonen kom 40+6! Så jag orkar inte gå och vänta :)

• Carla300

Ja det känns verkligen jättebra!:) Nog för att han kan vända sig ännu men det här är i alla fall ett steg i rätt riktning.

Har de sista babykläderna i tvättmaskinen nu. Sen när de är torra så ska jag nog packa färdigt bb väskan. Eller det som går att packa ner i alla fall. Hade egentligen tänkt göra det först i augusti men när vi ska på bilsemester en bra bit bort så kommer bebisen säkert ut då om jag inte har med väskan;)

Min första kom i vecka 42+2 och då var väskan packad 10 veckor före det, för han ville ut redan i vecka 28 och 33 men de fick stop på de värkarna. Med andra gick jag över bara tre dagar. Hade väskan packad i vecka 32 om jag inte mins helt fel...

• Madonna1986

Jag går in i vecka 33 på måndag och då ska jag börja tvätta lite bebiskläder och packa ner sådant som man redan kan packa. Man vet ju aldrig när bebisen får för sig att komma ut, kan gå över men kan även komma två veckor före. :)

• oldy
    Madonna1986 skrev 2013-07-12 17:25:30 följande:
    Jag går in i vecka 33 på måndag och då ska jag börja tvätta lite bebiskläder och packa ner sådant som man redan kan packa. Man vet ju aldrig när bebisen får för sig att komma ut, kan gå över men kan även komma två veckor före. :)
    Jag har redan tvättat det mesta och är i vecka 32  
    Men man vet ju aldrig när det händer och skadar väl inte att vara ute i god tid (som jag gärna är med allt annat med). Skulle man sen gå över tiden kan man roa sig med dvd-boxar & vila, tror det kan behövas det med  
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?